Ana içeriğe atla

Belgesel İzlememek Lazım Akla Zarar !



  Belgeselkolik (!) biri olduğumu bilmeyen kaldı mı bilmiyorum kaldıysa da şimdi öğrenmiş oldu işte.. Özellikle kainatla( uzay, gezegenler, yaratılış...) ilgili belgeselleri izlemeyi seviyorum.Ve tabi ki bir de kuşlarla ilgili belsegelleri....  Konuyu yine dine bağlayacağım ama benim suçum yok(!) her konu beni dinime götürüyor .

  Şimdi yüreği güzel ,niyetleri temiz ,iyilik yapmak için fırsatları kaçırmayan dostlar ,
Belgesel izledikçe daha asabi biri oldum çıktım... Neden mi? Şundan dolayı; şimdi adamlar öyle şeyleri araştırmaya ömürler harcamışlar ki biz onları zaten düşünce dünyamıza almamışız bile !

  Adamlar kainatın yok oluşuna dair yıllar süren araştırmalar yapmışlar ve bunu dünya ile paylaşmışlar.Sonra başka birileri çıkmış atomu incelemiş, ilk patlamayı (Big Bang) araştırmış ... Birileri çıkmış nanoteknolojiyi bulmuş başka birileri Ay'da Mars'ta hayat var mı onu araştırıyor ... Karıncaların yaşamını inceleyenleri mi istersiniz , Hipopotamların alanlarını koruma sebeplerini mi...Ya da deniz altında binlerce çeşit canlının toplumsal ilişkilerini inceleyenleri mi ... Saymakla bitmez, sonuçta adamlar aklın insanı götürdüğü her yerde araştırma yapmış ve bizim tabirimizle Kainatı okumaya baş koymuşlar; bunu din için yapmışlar ya da yapmamışlar,insanlığın hayrı için yapmışlar ya da yapmamışlar  sonuçta adamlar kainatı okumaya baş koymuşlar işte !

  Peki biz ne yapmışız ....diye başlayan o sonu gelmeyen eksikliklerimizi, hatalarımızı, rezilliklerimizi saymayacağım. O bizden çok uzak olanların neler yaptıklarını düşününce otomatikman bizlerinde neler yapmadığımız ortaya çıkıyor zaten !..

  Ne aklımızı kullanıyoruz,ne rehber olarak gönderilmiş Kitabımızı okuyoruz ne de yaşamdaki görevimiz hatta işimiz neyse onu adam (adem) gibi yapıyoruz ! Hadi zekamızı kullanıp okumamız gerekenleri okumuyoruz  (okuyamıyoruz demiyorum zira okuyamamak için bir yerde hapis(hücrede !) falan olmamız gerekir ) bari insani özelliklerimizi canlı tutalım ama o da yok ; yok oğlu yok hiç biri yok ! Olan tek şey ; kavga etmek, yaftalamak ,incir çekirdeğini doldurmayan konularda saatlerce tartışmak, menfaatimiz söz konusu olunca her olura olmaz kılıfı her olmaza da olur kılıfı bulmak ....

  13 milyar yıllık kainat var, 4 milyar yıl önce canlıların olmadığı söyleniyor , her yıl ölen doğa baharda yeniden canlanıyor, içecek suyumuz gökten kafamızı delmeden düşüyor, her türlü yiyeceğimiz aynı topraktan yaratılıyor,insan dışında yaratılmış her canlı yaratılışına uygun hiç şaşmadan görevini yapıyor (inek,yeter artık size süt yok demiyor; arı, yoruldum haci deyip balı kesmiyor !)  ve biz bir damla nutfeden oluşmuşuz ...v.b. şeyler varken biz nelerle uğraşıyor nelerin kavgasını ediyoruz !!!  Biz acaba kainata gönderilmiş şaka falan mıyız (tövbe haşa) diye geçiriyorum bazen içimden ...

  Ya hu biz nasıl bir kafaya sahibiz ki haaaalaaaaa ''Kur'anı anlar mıyız anlamaz mıyız !'' kavgası içinde boğuşup duruyoruz ...... Lahavlevelakuvvete.....Ben Belgesel izledikçe daha asabi oldum vesselam....Diğer tüm canlıları izledikçe insanlığın halinden utanır oldum !...

  Ben en iyisi dizi film ya da evlilik programı ya da hikayeci dincilerin programlarını izleyeyim ; hipnoz olurum  kullanılmayan aklımla huzuuuur ve mutluluk içinde yaşar giderim !.....

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Her zamanki gibi hoş ve düşünmek isteyene düşündürücü ve akıcı bir yazı olmuş. Şaka mıyız bölümünde gülümsemeyi de hatırlattınız. Kaleminize sağlık kardeşim.
mm dedi ki…
Boşuna dememişler ama cahillik mutluluktur diye, işte insan farkındalığa vardıkça mutsuzlaşıyor asabileşiyor ve kendini sorgulamaktan bitap düşüyor. En kötüsü de bu denli her şeyin farkındayken, hipnoz olan insanların arasında kendine yer bulabilmek galiba ama bu da susmadan pek mümkün olmuyor.

Ben insanın evrendeki bu hipnoz halini sisteme bağlıyorum, düşünmemiz ya da sorgulanmamız istense bunu herkesin yapabileceğine eminim. Ama asıl parçamız olan doğadan bile tamamen koparıldık, yaşamamız için üretmemiz gerekiyor ama hepimiz sistemin kölesi olarak sadece tüketiyoruz. İşte inekler ve arılardan farkımızda bu, onlar hala doğanın bir parçası. Ama biz neyin parçayız, neyiz, kimiz, nerdeyiz, kime hizmet ediyoruz hepsi muamma.




Elif Kararlı dedi ki…
@Kalemzade Cengiz Yardım,
yorumunuzu görmek çok hoş sağolun... Cidden bazen bu psikolojiye giriyorum sürekli fıtrata ters davranıyoruz ve hem kendimizi hem de Cennet DÜnyayı mahfediyoruz; başta kötülükten beslenenler sonra da iyi kalma adına ısrarlı davrananlar ...

@Melo Dram,
Doğadan uzaklaştık ve mekanikleştik ve mekanikler insani özellikleri taşımaz !!!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerede Kalmıştık Gezimizde...

Kalabalığın içinde gürültüden kendini soyutlamanın yolunu bulmuş insanlar! Bilenler bilir, bilmeyenler için açıklama;Sultan Ahmet meydanı.. Buranın fotograflarını ayrı bir postta yayımlayacam ama ; Kutsal emanetler bölümünün kuyruğunu şimdiden görün istedim ;) Dikili taş (merak edenler tarihini googleden araştırıp okusun lütfen) S.Ahmet arka sokaklarında güzel yerler var Caminin dış avlusunda oturup hem dinlenip hem de geleni geçeni izleyebilirsiniz benim gibi ;) Sultan Ahmet Cami Girişi Kalabalığı görüyorsunuz değil mi ? Kalabalık İstanbul'un göbek adı olmalı;) Tarihi binalar İstanbul'u, bahçeler de tarihi binaları süslüyor Kubbeler Diyarı! Seramik pek de yakışmış ...İyi fikir, helal olsun diyorum Arabadan inip fotoğraf çekmemi kimse beklemezdi herhalde.. Arabadan da anca bu kadar ;) Sahaflar Çarşısı (adı böyle miydi tam olarak bilemiyorum)

Dünya Değişiyor :Gazze'den Önce Gazze'den Sonra !

Uzun zaman sonra... Dünya öyle bir hal almaya başladı ki her sey yerle bir olmuş durumda ! Hüs-ü zanlarımız su-i zanlarımızla halay çekiyor biz ise hangisine tutunacağımızı şaşırdık... Var olduğunu düşündüğümüz her şeyi kapitalizm ağzına aldı çiğnedi yuttu şimdi ise sindirilmek üzere midesine indirdi, eğer ki genel cerrahi ile inandığımız insani vasıflarımızı onun midesinden almazsak umutlarımız batıdan doğacak !!! Buraya bir virgül koyup yazıma devam edeceğim ,üzerine uzun bir yazı yazmak niyetiyle ! iyi ve kötü diye bize öğretilenlerin allak bullak olduğu devrin zavallılarıyız hepimiz !  Dün bize ''Gavur '' diye öğretilen insanlar bugün Gazze'de işlenen katliama en yüksek ses ile karşı olduklarını haykırıyorlar ''Müslüman Alemi'' dediğimiz ülkelerin yöneticileri  ise milyonlarca dolar karşılığı konsere çağırdıkları Jennifer Lopez konserinde çılgınca eğleniyorlar !! Genelleme yapmayacağım zira Müslüman kardeşlerimizin yaşadıkları topraklarda yönetic...

Pabuç, 4 Yaşında ! (2009-2013)

İlk yazmaya başladığımda aklımda pek bir şey yoktu. Seviyordum yazmayı ve başladım bir şekilde.Sonradan yazdıkça ve özellikle okundukça hayatıma farklı ve güzel bir pencerenin açılmış olduğunu gördüm,mutlu oldum. Yazdıkça  yazılarım daha düzelmeye başladı ,yazacak şeyleri görmeye başladım gündelik yaşantım içinde,kendimi çok daha iyi ifade etmeye başladım. Görmesem de duymasam da çok güzel insanların varlığını hissedip mutlu oldum, dünyaya bakışımı değiştiren yazılar okudum,yazdıklarından da öte güzel yüreklere sahip kişilerin varlığına şahit oldum, dostlarım oldu dertleştik güldük bazen dünyayı kurtarmak için kolları sıvadık. Yüreğimin sesini eşlik edenler oldu varlığı bana mutluluk kaynağı... Hiç ummadığım kişilerden (net ortamı dışında) ummadığım tepkiler aldım, şaşkınlıkla karışık mutluluklar yaşadım. Beni hiç görmeden sadece güzel görüşleriyle değer veren kişilerin dualarını aldım,dertlerine ortak olduklarım oldu ya da sevinçlerini paylaştıklarım. Kardeşim dediklerim o...