Ana içeriğe atla

İnsanız İşte Hepimiz Kötü Olabiliriz !

Sevgili Günlük,

Zeki insanları sevmeyen var mıdır ? Varsa da ben onlardan biri değilim düşmanın bile zekisi makbul benim için! En azından bir tarzı olur düşmanın: ne zaman nasıl konuşacağıını davranacağını bilirsin, nefreti de bellidir ilgisi de... ama ne olduğu belli olmayan hatta ne olduğunun kararına varamamış tipler zordur be günlük, dost mudur düşman mı karar verememiş arafta kişiler ! La dostsan adam gibi dinle yok değilsen yine adam gibi dinle sonra anlatılanı anladıktan sonra kin kus ne bileyim nefretini horon oynat ama önce bi anla be kardeşim !

Bir de dost görünen ama aslında sizi çiğ çiğ yese doymayacak tipitipler vardır ki böylelerini Rabbim tüm zalimlerin başına musallat etsin diye duam var ... Ya madem dost değilsin sevmiyorsun saygı bile duymuyorsun niye ama niye  sevmediğin kişinin yanında ya da etrafında duruyorsun ? Nasıl bir manevi sorunun var ki katilini seven kız gibi istemediğin kişilerin hayatında yer alıyorsun... hepimizin hayatında vardır böyle tipler ,tipitipler...

Ya bak böyle şikayet ediyorum ama ben de birileri için böyle tiplerden biri olarak algılanıyor olabilirim.. Birileri benden de doyasıya nefret ediyor olabilir ya da bir  güzel yanım varmış zannedip bana değer verenler de olabilir ...İnsanız işte kimine göre iyi kimine göre aptal kimine göre zeki kimine göre de tuhaf...Bana antipatik gelen biri illaki birilerinin can ciğer dostudur mesela ! Benim katlanamadığım kişiler birilerine öyle bir iyilik yaparki ben bilsem utanırım düşüncelerimden gibi şeyler...

Sizin güvenip değer verdiğiniz biri belki de başkalarına öyle kötülükler yapıyordur ki farkında bile varmıyordur yaptığının...insan olmak karışık işlerin içinde bulunmak biraz da.. Nefret ettiğim kişiler  oluyor ama çoğu zalimliği meslek edinmiş ,ihaneti kişiliğine mühür yapmış kişiler Katlanamadığım şeyler de oluyor  insanlarda ama sonra bakıyorum kendime çoğu zaman birileri için çekilmez olabiliyorum ve bazen bunu bilinçli olarak da yapıyorum bu derece gıcık da olabiliyorum..kötülüğü bilinçli yapmışlığım olmadı (şükür) ama aptallık olmazsa olmazım olduğu için illaki bir zaman birilerine kötülük de yapmış olabilirim bundan emin değilim !

Yarın hesaba çekileceğimiz gerçeğini hep aklımda bulundurduğum halde hatta çok korktuğum halde birilerinin -istemeden de olsa- kalbini kırmışlığım olmuştur yanlış da anlaşılmışımdır işte bunlardan mesul olup olmadığum da çok yoruyor kafamı ! Zaten yapmadığım binlerce vazifem var bir de bunlara bilmeden yapılanlar eklenirse eyvah ki eyvah... Ben ki insanlara bu kadar kızıyorum ama  belli etmiyorum(Tamam buna kimse inanmadı ama olsun) insanlar benim hakkımda neler düşünüyorlardır ...ya aslında nefret edenler varsa onlara da saygım var ama inşaallah düşüncelerinin temelinde zan yoktur öyleyse üzülürüm ; yazık tüm nefreti zandan ibaret olur boşa gider !

İnsanalrı hem çok seviyorum hem de sevmiyorum tıpkı tüm insanlar gibi !  Ve sırf bu yüzden onları memnun etmek için davranmıyorum sadece kendim olmaya çalışıyorum herkes kendi kadar bişey alıyor benden ...Ve herkes sayesinde gelişiyorum işte ;iyi de olsa kötü de olsa tüm insanlar öğretmenim oluyor yaşamımda... Yaşlandım ama ruhum hala ilk adımında : hala şaşırıyorum hala inanamadığım aklımın almadığı tuhaflıklar oluyor gülüp geçtiğim... İnsanım işte en sıradanından en korkağından en meraklısından en dengesizinden....


Yorumlar

Adsız dedi ki…
Hata yaptığının farkında olabilmek, yaptığı hatadan pişman olabilmek ve en önemlisi de hatadan dönebilmek. Başarırsak ne mutlu bize.
Ramazan dedi ki…
Nefrete horon teptirmek,çig çig yiyecek tipitipler güzel bir benzetme nerden buldugunu sormayacagım.Zeki düşmanlarım olsun demişsin ben akıllı düşmanı tercih ederim.Zeki insanın akla ihtiyacı vardır akıllı insanın zekaya ihtiyacı yoktur karmaşık geldi farkindayım ama zeki insan her zaman kötülüge meyillidir akıllı insan kötülüge meyletmez.Iki insan örnegi verecegim ismi gizli ama tahmin edeceksindir.Biri erkek "İnfak"paylaşımlarıyla meşhur çok zeki ve kurnaz insanların en zayıf noktasından yakalayıp para talep ediyor kitap satıyor.Kendisine bu tür organizasyonlari tasvip etmedigimi dile getirdim.Ajitasyonlar yapan paylaşımlar duyguları hoplatan paylaşımlar ve ipligi pazara çıktı hakkında neler yazıldı söylendi ve tezgaha gelmedigim için kendimi şanslı hissediyorum evet arkadaş çok zekiydi,digeri yine çok zeki üstü kapalı paylaşımlarla zekasını ispatlayan biri.Zeki insanlar ikiyüzlüdür çok uyanıktırlar kötülük yapmaktan hiç çekinmezler sinsidirler kolay kolay renk vermezler.Anladıgında atı alan üsküdarı geçmiş olur gerçekten zeki bir düşmanin olsun istermisin.Ben akıllı bir düşmanı zeki bir dosta(!)tercih ederim.
Pabuc dedi ki…
Ramazan Hocam ,tamam kabul akıllı düşman olsun :)

Göktürk, Allah yardımcımızdır..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK