28 Eylül 2015 Pazartesi

Belgesel İzlememek Lazım Akla Zarar !



  Belgeselkolik (!) biri olduğumu bilmeyen kaldı mı bilmiyorum kaldıysa da şimdi öğrenmiş oldu işte.. Özellikle kainatla( uzay, gezegenler, yaratılış...) ilgili belgeselleri izlemeyi seviyorum.Ve tabi ki bir de kuşlarla ilgili belsegelleri....  Konuyu yine dine bağlayacağım ama benim suçum yok(!) her konu beni dinime götürüyor .

  Şimdi yüreği güzel ,niyetleri temiz ,iyilik yapmak için fırsatları kaçırmayan dostlar ,
Belgesel izledikçe daha asabi biri oldum çıktım... Neden mi? Şundan dolayı; şimdi adamlar öyle şeyleri araştırmaya ömürler harcamışlar ki biz onları zaten düşünce dünyamıza almamışız bile !

  Adamlar kainatın yok oluşuna dair yıllar süren araştırmalar yapmışlar ve bunu dünya ile paylaşmışlar.Sonra başka birileri çıkmış atomu incelemiş, ilk patlamayı (Big Bang) araştırmış ... Birileri çıkmış nanoteknolojiyi bulmuş başka birileri Ay'da Mars'ta hayat var mı onu araştırıyor ... Karıncaların yaşamını inceleyenleri mi istersiniz , Hipopotamların alanlarını koruma sebeplerini mi...Ya da deniz altında binlerce çeşit canlının toplumsal ilişkilerini inceleyenleri mi ... Saymakla bitmez, sonuçta adamlar aklın insanı götürdüğü her yerde araştırma yapmış ve bizim tabirimizle Kainatı okumaya baş koymuşlar; bunu din için yapmışlar ya da yapmamışlar,insanlığın hayrı için yapmışlar ya da yapmamışlar  sonuçta adamlar kainatı okumaya baş koymuşlar işte !

  Peki biz ne yapmışız ....diye başlayan o sonu gelmeyen eksikliklerimizi, hatalarımızı, rezilliklerimizi saymayacağım. O bizden çok uzak olanların neler yaptıklarını düşününce otomatikman bizlerinde neler yapmadığımız ortaya çıkıyor zaten !..

  Ne aklımızı kullanıyoruz,ne rehber olarak gönderilmiş Kitabımızı okuyoruz ne de yaşamdaki görevimiz hatta işimiz neyse onu adam (adem) gibi yapıyoruz ! Hadi zekamızı kullanıp okumamız gerekenleri okumuyoruz  (okuyamıyoruz demiyorum zira okuyamamak için bir yerde hapis(hücrede !) falan olmamız gerekir ) bari insani özelliklerimizi canlı tutalım ama o da yok ; yok oğlu yok hiç biri yok ! Olan tek şey ; kavga etmek, yaftalamak ,incir çekirdeğini doldurmayan konularda saatlerce tartışmak, menfaatimiz söz konusu olunca her olura olmaz kılıfı her olmaza da olur kılıfı bulmak ....

  13 milyar yıllık kainat var, 4 milyar yıl önce canlıların olmadığı söyleniyor , her yıl ölen doğa baharda yeniden canlanıyor, içecek suyumuz gökten kafamızı delmeden düşüyor, her türlü yiyeceğimiz aynı topraktan yaratılıyor,insan dışında yaratılmış her canlı yaratılışına uygun hiç şaşmadan görevini yapıyor (inek,yeter artık size süt yok demiyor; arı, yoruldum haci deyip balı kesmiyor !)  ve biz bir damla nutfeden oluşmuşuz ...v.b. şeyler varken biz nelerle uğraşıyor nelerin kavgasını ediyoruz !!!  Biz acaba kainata gönderilmiş şaka falan mıyız (tövbe haşa) diye geçiriyorum bazen içimden ...

  Ya hu biz nasıl bir kafaya sahibiz ki haaaalaaaaa ''Kur'anı anlar mıyız anlamaz mıyız !'' kavgası içinde boğuşup duruyoruz ...... Lahavlevelakuvvete.....Ben Belgesel izledikçe daha asabi oldum vesselam....Diğer tüm canlıları izledikçe insanlığın halinden utanır oldum !...

  Ben en iyisi dizi film ya da evlilik programı ya da hikayeci dincilerin programlarını izleyeyim ; hipnoz olurum  kullanılmayan aklımla huzuuuur ve mutluluk içinde yaşar giderim !.....

17 Eylül 2015 Perşembe

Aşırı Dozda Siyaset İçeriyor !

Ölümünün 54. yılında Adnan Menderes'i rahmetle anıyoruz...
Hiç bir yere üyeliğim olmamıştır körü körüne savunmuşluğum da... Siyasetle de işim pek olmaz politik anlamda ... Ama benimde görüşlerim var doğrularım olduğu  gibi...

Zor bir dönemden geçiyoruz ve halk olarak hepimiz her şeyi daha çok görsel basından takip ediyoruz bildiklerimiz ; gördüklerimiz ve yazılıp çizilenlerden ibaret anlayacağınız... Ülkede bir karmaşa almış gidiyor;eski düşmanlar dost olmuş en olmayacak ittifaklar kurulmuş asıl düşmana karşı birleşmesi gerekenler düşmanla birlik olup hükümete (ki ortada artık bir hükümet de yok !) savaş açmış ! Aslında hükümette değil belli bir şahsa savaş açmış durumdalar ! Ben ne avukatım ne de savcı ama dedim ya benim de kendimce fikirlerim var; birileri benimsesin ya da onasın diye hiç bir zaman kaygı taşımadığım ....

On yıllarca başımıza bela edilmiş ağababaları dışarıda ve sürekli değişen piyon modelinde bir terör örgütü musallat olmuş ülkedeki huzura ,birliğe beraberliğe ve şimdi birileri hatta kendine; demokrat(!) milliyetçi(!) özgürlükçü(!) hatta dinDAR (!) diyen birileri o piyonun da piyonu olmuş halde yanında yer alıp o piyonu fil(!) yapma derdine düşmüşler  ! Ne içim peki ? Cumhurbaşkanına olan nefretlerini mazeret göstererek,kendi menfaatleri için Türkiye'nin ilerleyişinin önüne engel koymak için !...

Ya şimdi biraz da konuştuğum şekilde ifade edeyim düşüncelerimi;
anlayacağınız adamlarda beyin olmuş size finduk ! Akıl alır gibi değil adamlar terör örgütünü allayıp pullayıp halka masum gösterme derdindeler . Seçimler yaklaşıyor amaçları terör örgütünün sözcüsü olan partiyi iktidara getirmek onu anlıyoruz da adamlar bundan önceki seçimde barajı aştılar ve hiç bir şekilde hükümet kurmaya yanaşmadılar ki ,amaç ne! Adamlar (dediğime bakmayın lafın gelişi adam, bunlardan biri mecliste bağırmamış mıydı bana adam deme diye!neyse) her gün yeni yeni yalanlar uydurup sonrasında devam ettiremeyip çark ediyorlar ama tv dünyası ellerinde olduğu için parayı vermeden düdüğü çalıp duruyorlar ; nasılsa inanan bir kesim hep var garanti !

Canlı yayında CB konuşma yaparken kaşla göz arası yalan haberi manşet yaptılar ya ! Hepimiz dinliyoruz CB'yi ,adamlar o arada yalanı satmaya çalıştılar daha ne diyelim ''yuh''demekten başka ! Yalan dolanla nereye varmaya çalışıyorlar bilemiyorum çünkü bunların derdi iktidar falan olamaz çünkü bunların ülke yönetemeyeceğini ilkokouldaki bir çocuk bile anlar ... İnsanlar birbirini sevmek zorunda değildir amenna da kardeşim(bu da lafın gelişi zira benim öyle kardeşlerim olamaz) birine olan kininin/nefretiniz sizin şirazenizi kaydırmamalı ya hu ! Her tersgiden şeyi aynı kişiye bağlarsanız sizi kimse ciddiye almaz ki (pardon aklı evveller ve körler alabilir ) ayağınız taşa takılsa CB'den biliyorsunuz bu kadar da olmaz ki ...

Eleştiriyse eleştiriyi biz de yaparız da  fırsat bulamıyoruz ki sizin saçmalıklarınızla meşgul olmaktan...Ayrıca hiç kimse ve hiç bir kurum mükemmel olamaz ki illaki eleştirilecek şeyleri oluyor ama sizin yaptığınızda akıllı işi değil inanın... Beğenmediğiniz biri olursa demokratik bir ülkedeyiz gider adam gibi efendi efendi oyunu atarsın şutlarsın baştakini ama siz böyle yapmıyorsunuz ki işiniz gücünüz çamur at izi kalsın taktiği ! Yok yani şu an son aşamadasınız, resmen vatan hainleriyle birlikte halaydasınız; halay başları !

Neyse söyleyecek çok şey var da kısa kesmek lazım ... Bu halk, 13 yıllık iktidar bu ülkeden giderse size oy vermeye mi devam edecek sanıyorsunuz bunu merak ediyorum ! Ya da ismi lazım değil terör sözcüsü parti sen de ''Kürt halkının sözcülüğünü ve koruyuculuğunu mu yaptığını sanıyorsun ya da Müslüman Kürtlerin bunu yediğini falan mı sanıyorsun merak ediyorum ! Seçimlerde onlarca güç birleşerek barajı aştığınızı,tehdit ve korkuyla oy aldığınızı sağır sultan bile duydu ;kısacası sizin Kürtlerin sadece adını kullandığınızı ,onların haklarını korumak için var olmadığınızı hepimiz farkındayız  !

Bir de bir insanın aklına şu soru geliyor ; madem siz böyle kanka olabiliyordunuz 1980 öncesi neden öldü gençler !!! Neden Üniversiteler korku odakları oldu ,hapishanede gençler işkence gördü !!! Sorular sorular ....

Birileri çalışanları sevmiyor ve kavga etmeyen halktan haz etmiyor sanki !!!!

Keşke güzel ülkemde, muhalefetin hakkını veren ,söz konusu vatan olunca her türlü menfaatinden egosunda geçebilen muhalefet partileri olsaydı !...

15 Eylül 2015 Salı

Nasıl mıyım ?

İnsan, haykırmak istiyor içinde ne var ne yoksa!... Bir umut sanki, kurtulur sanıyor içindeki biriktirdiği hüzünlerden ama nafile... biriktirmeye alışmış bir kere bünye, acısına alışmış ağırlığını benimsemiş yaşayıp gitmekte...

Sağına dönsen haksızlık, soluna dönsen adaletsizlik ileriye baksan ümitsizlik ..ne yöne dönersen dön bir çıkmazlar yumağı..''İnsanlık'' mı dedi biri! Yok ulaşılamıyor kendisine, size onun yerine nur topu gibi menfaat canavarı versek ! Hoşlanmadınız değil mi ama bu yaşamın bir gerçeği; hoşlansanız da hoşlanmasanız da ... Önce güveni kapattık köhne köşelere sonrada menfaati saldık meydanlara sonrası bitmek bilmeyen dram dizi serisi...Çık çıkabilirsen içinden...

Akrabalıklar,arkadaşlıklar ve ne acıdır ki dostluklar da menfaatlerin sınırına kadar gidip orada zombileşmeye başlar oldu. Şikayetlerimiz de kâr etmiyor bu gidişatı düzeltmeye, her şey beyhude ! Cehalet, her devirde şeytanın sağ kolu; insanları kuru yaprak misali rüzgarın estiği yöne savuran...Esir olmuşuz nefsimize şirin gösterdiğimiz ve adına ihtiyaç dediğimiz menfaatlerimize ve şeytan sadece izliyor çalışkanlığının eserlerini karşımızda !

İyi bir şeylerden bahsetmek istiyor gönül ama .. ama işte'leri öyle çok ki, iyi bir şeyler dökülemiyor parmaklardan ve dilden; yüreklerde sıkışıp kalıyor ihtimallerde kalan iyi niyetler... Sebep yoksulluğu çekmeyen bitmek bilmeyen savaşlar, üzerinde var olan canlılardan bir tek insan ırkının  hiç kimseyle -hatta kendi ırklarıyla bile- paylaşamadığı  dünya işte ... üstelik bebeklerin katledildiği bir dünya haline getirildi , ne denebilir ki bunun bir sonrasında !!!!

Nasıl mıyım ? Bunca acı içinde nasıl olabilirsem öyle işte...

Dinlemeyen kaldıysa sakin kafayla şu şarkıyı dinlemenizi tavsiye ederim...
https://www.youtube.com/watch?v=9G2HXihPjRU&list=RD9G2HXihPjRU#t=10

12 Eylül 2015 Cumartesi

Yazacak Ne Varki!

  


















Anlatacak ne çok şey birikti aslında ama çoğu da akletmemekten kaynaklanan tekerrür örnekleri olduğu için "nereden başlasam ki!" endişesi taşımadan daldım yazıma... İyi bir şeyler oluyorsa da; ya yetersiz(!) olduğu ya da hızlı geçtiği ya da arada kaynayıp gittiği için ben pek göremiyorum bu aralar. Ağlamak, kızmak,  elden bi'şey gelmemesi/gelememesi rutin duygularımız, çıkmazlarımız oldu!...iletişim çağında iletişimsizlikten insanlığımızı yitirmemizi hızlandırıyoruz... Bir birimizi yarıştırmak için grup ismi kalmadı literatürde...tebessüm parayla!..samimiyet ve sevgi cüzzam gibi(!) tarihin tozlu anlarına gömüldü... Dinlemenin yerini "kendini ifade" aldı ve hiç bir şeyi önemsememeyi hızla ilerliyor kişisel ifade... 

Gibi şeyler işte, yazmakta bişeyi değiştirmiyor gibi geliyor çoğu zaman sadece bildiklerini kızdıklarını arşivliyorsun işte! .. Devir fotoğraflayıp beğeniye sunma devri,gerisi teferruat!!!...


İnsan Bu Dünya'ya Dar !

Ne kadar da Vivaldi bi insan :)  Hani dalıyorsun uzaklara da başka bir dünyanın içinde buluyorsun ya kendini ne güzel bir nimettir o ; h...