20 Ocak 2015 Salı

Kolay Gelsin !


Bazen bir şeyi çok istersiniz ama Allah o istediğiniz şeyi öyle bir zamanda verir ki aradan çok zaman geçmiş olur ve elde ettiğiniz zaman o şeyin aslında çok da önemli olmadığını anlarsınız. Ve şöyle dersiniz :'' Rabbim iyi ki o zaman vermedin bu istediğimi'' Ya da istediğiniz gerçekleşmedi diye şükredersiniz. Nasılda bilmeden kendimiz için hiç de hayırlı olmayacak şeyleri ısrarla isteriz ! Neden ''hayırlısı'' deyip tevekkül edemeyiz ki! .....

Başına her gelen şeyi ders olarak alıyorum ,karşıma çıkan herkesi de öğretmen olarak görüyorum ;kimi nefsimi terbiye için çıkıyor kimi kalbime sevgi yüklemesi yapmam için, kimi eksik kalmış şükürlerimi hatırlatmak için kimi de bildiğimi/bilmediğimi/doğrumu/yanlışımı görebilmem için ayna olmak için....Sebepsiz bir şey yok ;bize sadece okumak ve ders çıkarabilmek düşüyor.

Hayatını kim anlayabilmiş ki ben anlayacağım ama benim de kendimce ufak tefek çıkarımlarım var o da; insan sabrederse hiç ummadığı şeylerle karşılaşıyor. Hayallerinizi belki gerçekleştiremiyorsunuz ama bazen de hayallerinizde öte şeylerle nimetlendiriliyorsunuz.   Ya da öyle bir yol alıyor ki yaşamınız ''İşte bu imtihan!'' diyorsunuz ötesi olmuyor. Evet zor bir imtihandasınız ve bunu da; onun bunun kağıdına bakıp, onların yanlışlarını görüp dile getirip, kınayarak geçirmemelisiniz... Her şeyin serbest olduğu bu imtihanda biz doğruları seçmeli ,başkalarının kağıtlarında yanlışları görünce de en güzel dille doğruları söylemeliyiz bize düşen de budur ancak....Vakit çok dar yüreğimizi temizleyip  gerçek sevgiyle doldurmadan en doğru da yol almamız da çok zor...Herkese Kolay gelsin !

9 Ocak 2015 Cuma

Aman Kalkma Otur !



Fransa'da bir saldırı oldu ve 12 kişi öldü! Ve tüm Dünya(!) ayakta başlıkları atılmaya başladı bizim Gazetelerimiz tarafından bile ! Aslında öyle doluyum/z ki bu konuda, düşüncelerimizi kelimelere cümlelere sığdırmak mümkün değil ! Ben konuyla ilgili sadece bir iki yöne değinmek istiyorum. Birincisi 12 kişinin ölümüyle tüm Dünya'nın ayakta olması olayı diğeri ise işine gelmediği zaman sesi çıkmayan bilmişlerin tüm islami bilgilerini bir gayri müslim öldüğü zaman döktürmeleri ! Nasıl mı oluyor bu, şöyle; 

Yıllardır milyonlarca Müslümanın öldürüldüğü (hatta biz buna katledilmek diyelim) dünyada kimsenin kılı kıpırdamazken 12 Fransız 'ın öldürülmesiyle birden ayağa kalkma iyi yüzlülüğü ! Böyle bir durumda hiç kimse, Müslümanların bu olaya Fransız kalmasını çok göremez ! Birileri öldürüldü diye sevinecek kadar kendini bilmez değilim keşke herkes insan olsa da kimse kimseyi öldürmese ama oluyor işte! Milyonlarca insanın(çoğunluğu Müslüman ) öldürüldüğü bir dünyada asıl terörün anası babası sayılan ülkelerde de birilerinin öldürülüyor olmasına bu kadar da şaşırmamalı iki yüzlü Dünya !



Ha bu arada senaryosu önceden yazılmış ,maskeli oyunculara oynatılmış terör faaliyetlerini kimse Müslümanlara yamamasın çünkü artık kimse yemiyor/yutmuyor bunları. Hep aynı taktik olduğu için çok belli oluyor senaryonun yazarları ! Neymiş karikatür çizmişmiş de, iki Cezayirli kardeş karikatüristlere saldırıp öldürmüşmüş ! Hadi ordan ! Dün sokaklarda Rap yapan biri  profesyonelce bir suikast düzenleyicisi olmuş öyle mi ? Ha bir de bunu elleri kollarını sallaya sallaya sokak ortasında üstelik gündüz gözüyle yapabiliyor vay be ne kadar da inandırıcı !!! 

Fransa'nın Filistin'i tanımasıyla ilgili yok yani bunların ya da ekonomisi çöküşe doğru ilerleyen Batının krizleriyle alakası da yok ,Avrupa'da kiliselerin hızla kapanmasıyla, Petrolü olan ülkelere saldırma planı hiç değildir kesin ! Tabi  kesinlikle  çok önceden çizilmiş karikatürlerin hırsıdır ? Birilerinin içinde büyümüş bu hırs sonra böyle bir zamanda pat diye çıkmış ve bu insanları bu planı yürürlüğe sokmaya itmiş öyle mi ? Bunları yiyen var mıdır cidden ! Ha var var hatırladım bizim çok bilmişlik taslayan müslümanlarımız var ya şimdi aklıma geldi ! 



Sanki bunları bilmiyorlarmış gibi ''Vay efendim bir Müslüman böyle yapar mıymış,Vay efendim Peygamber böyle mi yaparmış kendi karikatürünü çizenlere böyle mi tepki verirmiş, vay efendim bunlar Müslümanların yüz karasıymış, islam öldürün demezmiş  miş de miş miş de miş!'' Müslümanın nasıl olması gerektiğini hepimiz biliyoruz ;neler yapması yapmaması gerektiğini de biliyoruz çok şükür. Ama sorun şu ki biz bu olayı Müslümanların yaptığına inanmıyoruz ve onun için sizin gibi Müslümanları diğerlerinden çok suçlamıyoruz ! Böyle zamanlarda Müslümanları ,gayrimüslimlerden daha çok kötüleyen Müslümanlardan nefret ediyorum bazen(he doğruya Müslüman nefret etmez ) Ama katlanamıyorum herkesin el birliğiyle sürekli Müslümanları kötülemesine .... Ya hu terör olaylarının kaçını gerçekten Müslümanlar yapıyor ? 

Terörün anası/babası, şu an dünyayı oyunlarıyla oynatan iki ülke ve onlardan daha büyük terörist mi var Allah aşkına ! Terörün başı kendinden habersiz her hangi bir olaya izin verir mi peki ? Vermez kesinlikle vermez onların idare etmediği bir terör örgütü olduğuna da inanmıyorum zaten..


O insanların ölümüne oh çekenlerle ,Müslümanları kötüleyenleri/suçlayanları benzer görüyorum ben. Çünkü her iki tarafta olayın asıl sahibi olarak Müslümanları görüyor ve ben bunu kabul etmiyorum. İnanmıyorum Müslümanların bu ve benzeri olayları düzenlediklerine. O kişiler büyük ihtimalle ya ... ülkesi ya da .......dir; zaten hangi taşı kaldırsanız onlar çıkmıyor mu altından !


Diyecek çok şey var illa ki her şeyi en iyi bilenler bu konu üzerine çok yazıp çizerler. Ben tüm düşüncelerimi aktaramasam da en azından beni en çok rahatsız eden kısımları paylaştım sizlerle..Her şeyin en doğrusunu Rabbimiz bilir...Müslümanlar olarak bizim çok daha büyük sorunlarımız var ve Rabbim izniyle inşaallah onları da zamanla aşacağız inşaallah... Ama şunu tekrar etmek istiyorum ''Müslüman terorist olmaz,terorist Müslüman olmaz !'' Kimse Müslümanlara iftira atmasın artık ,müşrikler de ya da kafirler de arasından eylemcilerini...Ha bir de tabi ki meşhur o iki ülkede !


Not: Bu fotoğraflarda(ve paylaşamadığım çok daha vahim fotoğraflarda görünen olaylarda) ayağa kalkmayan Dünya(!) şimdi hiç ayağa falan kalkmasın ! Her gün onlarca ve yıllarca milyonlarca Müslüman'ın ölümüne sessiz kalan Dünya(!) nın bu gün ayağa kalkıyor olması kime inandırıcı gelir bilmiyorum ama bana zerre kadar inandırıcı gelmiyor. Dün 11 Eylül olaylarını kendileri yapıp sonrasında Müslüman ülkelere saldıranların bu gün ayağa kalkması, büyük ihtimalle yarın başka bir (kaldıysa tabi) Müslüman ülkeye saldırıya geçmesi demektir !

İnsan Bu Dünya'ya Dar !

Ne kadar da Vivaldi bi insan :)  Hani dalıyorsun uzaklara da başka bir dünyanın içinde buluyorsun ya kendini ne güzel bir nimettir o ; h...