11 Ocak 2012 Çarşamba

Gidenin Ardından El Sallarım, Yolcularım !



Arkadaş sorunu çekmedim hiç bir zaman(çektirmesin de Rabbim inşaallah) öyle ki arkadaşsız kaldığımda taşın suyunu sıkıp arkadaş edinmişliğim var .Beni seven çok sever sevemeyen de uzaktan bakar sevmek için zerre kadar adım atmaz.Sevdiklerim ve sevenlerim hatta sevmeyenlerim de  sağolsun ne diyelim. Yok ya duygusal biri değilim ben sadece SEVGİ ye saygım sonsuz.




*Şöyle ki; arkadaşlarım, dostlarım ve değer verdiğim kişiler ( bunlar içerik itibariyle bir birilerinden farklıdır benim için) gerçekten önemlidirler benim için.Dostlukların,arkadaşlıkların değerini bilenlerdenimdir ve hakkını da vermeye çalışırım.İnsanlar dostlarıyla nasıl olmalıysa o şekilde bir dostumdur ,herkes gibi yani.Dostumun derdiyle dertlenir elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım her dost gibi..Onların sıkıntılı anlarında yanlarında yer alıp şebeklik yapmayı bile göze alarak gülümsemelerini sağlarım (çoğu zaman)Dinlerim rahatlamalarını için, fikir veririm eğer almak isterlerse falan filan..Dedim ya bir arkadaş nasıl olmalıysa olmaya çalışırım...Kesinlikle sabırlıyımdır da !


Bir gün yalanları,büyük hataları olur veya çok daha farklı bir şeyden dolayı yollarımız ayrılırsa üzüntüden ölmem..Tabi ki üzülürüm ama üzüntüden günlerimi karartmam..Dostumsa zaten her durumda hayatımdadır o kişi, gidiyorsa da benim hayatımdaki var oluşunun hükmü dolmuştur ve gitmiştir.Bunda da vardır bir hikmet değil mi?Ben değer veririm ve buna da sadık kalırım ama değere layık kalmak istemeyen kendi bilir, asla gitmek isteyene kal demem..Bana da demesin kimse beklemem..! Giden kişiyi hafızamdan silemem belki ama gittiği andan itibaren yüreğimden silerim... Anılarımda, güzellikleriyle hatırlanacak kişidir artık o benim için..


Çok mu acımasızım bu konuda karar veremedim...Biri gitmeyi kafaya koymuşsa yapacak bir şey yoktur.Bazı arkadaşlıklar ya da dostluklar ömür boyu sürer bazıları da farklı nedenlerle biter.Elden bir şey gelmez ,zaten elden gelen bir şey olsa yapılmıştır da...


*Bir de hayatımdan çıkmalarını dört gözle beklediğim kişiler olmuştur ve çıkmışlardır da çok şükür...Ama onları güzel günlerle anamıyorum hiç bir zaman.Sadece ''Ya Rabbim çok şükür sen bir daha beni böyle insanlarla karşılaştırma''dualarıyla anıyorum.Böyle de insanlar varmış diye hayret ettiğiniz tiplerde kişiler.


*Tabi bir de sevmekle sevmemek arasında gidip geldiğiniz, silseniz de görüşmek zorunda kaldığınız, hayatınızdan çıkaramayacağınız kişiler var ki işte onlarla ilgili anılar öyle çoktur ki sizi sabır taşı yapmaya sebeptir kendileri..Çünkü ne imadan ,ne laftan, ne iyilikten ne de samimiyetten anlıyor bu tipler.Onları da Allah'a havale ediyorum ve fazla değinmeden uzaklaşıyorum..


En ufak hatanızda ''Acaba kalbini kırmış mıdır bu davranışım!''diye uykularınızın kaçtığı dostlarınız vardır ya işte Rabbim onların eksikliklerini göstermesin.Sizin nasıl olduğunuzu ,bakışlarınızdan,sessizliğinizden ya da duruşunuzdan anlayanlardır onlar..Yanlarında huzur bulduğunuz, sizi yanlış anlamasından korkmayacağınız, beraber gülebildiğiniz gibi beraber dertlerinize cevap aradığınız kişilerdir.Candır onlar..Gitmeleri ya da sizin gitmenizin halinde her ikinizinde derinden sarsılacağı dostluklar.İşte böyle dostluklara ayrılıklar olmasın inşaallah..!
Share:

12 yorum:

komançi dedi ki...

birtek facebooku sevemedin :)

Pabuç dedi ki...

Ne kadar tanıdık bir söz :)

komançi dedi ki...

hiç kaçırmam ;)

Pabuç dedi ki...

Farkettim , çok hızlısın :)

Profösör dedi ki...

Dostluk varsa hayatın bir anlamı var. Dostluk yoksa hayatın hiçbir anlamı yok. Dost severse allah için sever. Dost sevilirse allah izqçin sevilir.

Pabuç dedi ki...

/Profösör,
öyle dostluklar da var ki; en ihtiyacımız olduğu anlarda gönderilirler sanki..Rabbim gerçek dost olan ve gerçek dost edinebilenlerden olmayı nasip etsin bizlere..

Neşvünema bulmak.. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pabuç dedi ki...

/Neşvünema bulmak.. ,
öncelikle hoşgelmişsiniz...
İnsan bazen çok kızıyor ,bazen ilişkileri isteyerek bitiriyor çok nadiren de bitmesi gerekenler bitiyor yollar ayrılıyor..Ama hayat devam ediyor yapacak bir şey yok..Ne acı ayrılıklar var ki zaman ilacı oluyor..Hayatın gerçeklerini kabullenmeye başlamak sanırım benimkisi de :)

Yorumunuz(düşünceleriniz) için teşekkür ederim...

Sevgi ve dua ile..

inziva dedi ki...

dost sanma şanlı vaktinde dost olanı, dost bil gamlı vaktinde elinden tutanı...

Pabuç dedi ki...

Menfaatlerini arka plana atan ve samimiyetinde de samimi olanlar dosttur benim için :)

Volkan DENİZ dedi ki...

Dostluk deyince hep Aşık Veysel gelir aklıma.. Dikerim gözümü toprağa.. Sarıldıklarımı düşünür gülümserim.
Uzanır sırt üstü bakarım, uzanan derin boşluğuna gökyüzünün...

Pabuç dedi ki...

toprak gerçekten dost mudur yoksa geçerken uğrayacağımız bir han mı bilemiyorum..

ama Aşık Veysel dediyse vardır bir bildiği boynumuz kıldan ince..