Ana içeriğe atla

Bir Aş da Biz Olabiliriz! #Afrika!

Cümleye nasıl başlanır ki böyle bir konuda yazarken...Rahat koltuğumda oturmuşum kahvemi yudumlayarak Dünya'nın benden uzak(!) bir yerinde açlıktan ölen insanlarla ilgili bir şeyler yazacağım öyle mi..Ben iyisi mi utancımı yazayım tüm insanlığı da içine alacak şekilde.


Yaradan severek yaratmış ve Dünyaya göndermiş beni diğer 6 milyar insanla..Listelemeye kalkışsam ya da saymaya kalksam bırakın yazmayı saymayı düşünmeye kalksam bir ömür boyu O'nun verdiği nimetleri saymakla bitiremem...Ama ben saymaya kalkamadığım nimetleri beğenmeyip utanmadan şikayetde ediyorum(!) Şikayet etmek beğenmemek anlamı taşımıyor mu ?Nimetleri beğenmemezlik yapıyorum doymak bilmeyen nefsimi dinleyip duruyorum..Midem doysa gözüm doymuyor,gözüm doysa bile(!)  ihtiyaçlarım bitmiyor...Ve hiç utanmıyorum bıkmadan usanmadan istemekten..Yemekten,içmekten,almaktan,giymekten,gezmekten...sürekli şikayet etmekten...Bu konuda (şikayetler konusunda) yalnız olduğumu da sanmıyorum...En acımasız örnekleri kendimden vereyim ki Afrika'daki kardeşlerimi gördükçe en çok ben utanayım en çok ben vicdan azabı çekeyim! Hadi tüm günahlarım/yapmadıklarım ve fazladan yaptıklarım bana kalsın ve  dünyanın açgözlü,nankör ve müsrif insanların tersine açlıkla savaşan kardeşlerimden bahsedeyim şimdi de..


Bu ayakkabı bu çantaya uymuş mu diye düşünemiyorlar..çünkü açlar! Tatilde nereye gidelim diye düşünmüyorlar çünkü açlar! Yine mi bunu yiyeceğiz demiyorlar çünkü gerçekten açlar! Evlerindeki eski eşyalardan şikayet etmiyorlar çünkü açlar! Bu gece nereye gidelim diyemiyorlar çünkü açlar! Az maaş alıyorum diye şikayet edemiyorlar çünkü hem işleri yok hem açlar! Arabalarını yenilemek için para biriktiremiyorlar çünkü arabaları hiç olmadı  ve açlar ! Çocukları istediği oyuncağı almadığı için annelerine nazlanamıyorlar çünkü açlar! Çocuklar yemeklerden şikayetçi olamıyorlar çünkü ÖLÜYORLAR!


Vicdanınız ağlıyor onları televizyonda izlerken..Binlerce şey geçiyor aklınızdan isyan ediyorsunuz  Dünya'nın varlığını yiyip bitirmekte yarışan insanlara..Yazmayı çok iyi beceren biri değlim onun için süslü cümleler kuramıyorum..Bildiğim bir şey varsa o da insanların ölüyor olması ve ölen her çocuktan hepimiz mes'ulüz...Bizler ''komşusu açken uyuyan bizden değildir.''diyen Canlar Canı Hz.Muhammed (s.a.v.)'in ümmetiyiz..Yarın mahşer gününde bize ''Kardeşleriniz o haldeyken siz neredeydiniz?'' dendiğinde ne diyeceğiz Allah aşkına..Komşumuz aç değil komşumuz ölüyor ..! Çocuklar ölüyor çocuklar yemek bulamadıkları için ölüyor..!Var mı bundan ötesi...Yaralı bir hayvanı bulup tedavi ettirdiğinde bunu tüm dünya televizyonlarında haber yaptıran devletler neden bu derece önemli bir durumda kılını kıpırdatmıyor...!Hoş onlar hangi önemli şeyde yardımcı oluyorlar ki o da ayrı bir konu! Petrol ve menfaat yoksa dünya da yardımda yok..İnsanları önce sömürüyorlar sonrada posaları çıkınca ölüme terkediyorlar...Allah ıslah etsin şeytanın tüm askerlerini...




Yardım kampanyalarına kulaklarını ,gözlerinizi kapamayın lütfen...! Göndereceğiniz yardımları da az görmeyin..Damlaya damlaya göl olur ve o göl ile binlerce insanın karnı doyar...Ölmekte olan bir çocuğun ilacını ,içeceği suyu, bir öğünlük yemeği siz göndermek istemez misiniz? Allah aşkına umursamazlık yapmayalım..Yardım kampanyalarına hep beraber katılalım inşaallah..Bir yudum su bir tabak aş da biz olalım kardeşlerimize..





Somali’ye tüm operatörlerden  5TL göndermek için ;
AFRİKA yaz 5601 (Diyanet),
AFRİKA yaz 2868 (Kızılay),
AFRİKA yaz 3072 (İHH İnsani Yardım vakfı),
ACLIK yaz 5777 (Kimse Yok Mu?)

Not: Bu yazıyı ''mim'' yapıp dağıtan güzel insan #estikceyazanadam arkadaşımıza çok teşekkür ediyorum...Her ne kadar onun gibi güzel dile getiremediysem de ben de elimden geldiğince düşüncelerimi paylaştım sizlerle..Lütfen sizler de bu kampanyaları elinizden geldiğince duyurun dostlar...Çocuklar ölmesin ! Allah aşkı için elimizden gelen yardımları yapalım...Ben de bu yazıyı görüp okuyan tüm dostlara gönderiyorum bu ''min''konusunu...en azından yardım hesap numaralarını sitenizde paylaşarak katkıda bulunabilirsiniz ...Sevgiler ...Huzur ve dua ile...


Yorumlar

can istanbullu dedi ki…
Acilen bir şeyler yapılmalı. Teşekkürler
estikceyazanadam dedi ki…
Eline ve gönlüne sağlık.. Bir şekilde bunu yayabilir, sosyal bir hareket haline getirip yardımlarda bir artışa az da olsa sebep olabilirsek ne mutlu bize..
Yazan ellerin dert, hisseden gönlün gam, düşünen aklında bulanma görmesin.. nası bi dua ise bu da.. Öyle geldi işte : )

Allah razı olsun.
Adsız dedi ki…
Elinize sağlık güzel olmuş. Etkileyici de olmuş. Sosyal ortamlarda konunun yeterince gündeme geldiğine ve sosyal medyalara takılanların buna yeteri kadar önem verdiğine inanıyorum. İnşallah diğer kesimlerde de yeterli yankıyı buluyordur.
Adsız dedi ki…
Bazen düşünüyorum. Bu insanları başka bir yere yerleştirme imkanı yok mudur diye. Yani sürekli yemek göndereceğimize kendilerinin çalışıp kazanacağı bir ülkeye ulaştırmak mümkün değil midir?

Sanırım mümkün değil. Kim ensar gibi kollarını açmış bekliyor ki?
Adsız dedi ki…
canım çok güzel dile getirmişsin.Allah Sudan'da ki kardeşlerimize ve tüm aç olan kardeşlerimize yardım etsin.elimizden geleni yapmalıyız.Allah yardım eden herkesten razı olsun.sevgi ve selmlarımla.
Pabuc dedi ki…
/ can istanbullu ,
Allah razı olsun..

/estikçeyazanadam,
Sağolunuz :) İnş güzel işlere adım atmış oluruz..güzelliklere vesile oluruz...

/yusuf21,
teşekkürler..inşaallah buluyordur.

/yolcu,
güzel bir soru ..cevabını verebilecek babayiğitleri görmek/b ilmek/tanımak isterdim..

/kamikaze,
Sağol cnm..amin allah yardımcıları olsun...
Taurus dedi ki…
Allah Razı Olsun çok duyarlı bir insansınız.Yalnız sizinle bir şey paylaşmak istiyorum.Mesaj atıp gönderdiğinizde paranızın yarısı operatöre gidiyor.Ben paramın direk oraya gitmesi için bir araştırma yaptım.Ve Cansuyu'nun sırf bu yüzden onlarla anlaşmadığını öğrendim.Cansuyu'na yatırdığınız paranın tamamı oraya ulaşmakta..
Selametle..:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK