Ana içeriğe atla

Allah Aşkına Yardım Edelim ..!

''Kuraklık ve açlığın her zaman olduğu gibi yine çocukları etkilediğini ifade eden Güzel, gezdiği kadın ve çocuk hastanesinde gördüklerini de şöyle anlattı: ‘’ Mogadişu’ya ulaşabilen insanlar bitkin düşüyorlar. Yeterli düzeyde beslenemedikleri içinse durumları ağırlaşıyor. Kadın ve çocuklar artık yürümeyi bırakın yere bile basamıyorlar. Çok acı bir benzetme olacak ama çocuklar adeta iskelet şeklindeler. İncelemede bulunduğumuz bir hastane de küçük bir çocuğun yüzü sineklerden görünmüyordu. Serum bağlanmıştı fakat çocuk gözleri sabit bir noktada tutamıyordu  Hayatım boyunca kendimi bu kadar çaresiz hissetmedim. Gözlerimin önünde bir çocuk yavaş yavaş ölüme gidiyor ve bense hiçbir şey yapamıyorum.’’(İHH sitesinden Alıntı)

''Mü’minler birbirini sevmede, birbirine acıma ve şefkat gösterme husûsunda bir vücûd gibidir Vücûdun bir uzvu rahatsızlanırsa, diğer uzuvlar da uykusuzluk ve ateş ile onun acısına ortak olurlar Buhârî, Müslim''

'' İbn-i Abbas’dan (ra) işitildiğine göre, İbn-i Zübeyr’e haber vererek şöyle demiştir:
Peygamber (sav)’in şöyle dediğini duydum:
“ Komşusu aç olup da karnını doyuran kimse, mümin değildir

  Uzun uzun yazı yazamıyorum çünkü sözün bittiği yer işte bu...Resimler her şeyi çok iyi anlatıyor cümleleri içinde barındırıyorlar...Bakmaya,duymaya,görmeye yürek dayanmıyor öyle acı gerçekler...Birileri keyif sürerken lüksün zirvesinde dolanırken diğer taraftakiler bir tabak yemek bir bardak suya muhtaç halde...! 

  Ramazan Ay'ı geldi lütfen tüm insanlık için dualarımızı esirgemeyelim ve lütfen lütfen lütfen bu insanlara yardımcı olmak için bir adımda biz atalım.Belki elimizden çok büyük şeyler gelmiyor yine de yardım kuruluşlarından araştırıp bizlerde elimizden gelenin  fazlasını yapabiliriz ...İnsanlar açlıktan ölüyor daha ötesi mi var...Allah yardımcıları olsun inşaAllah...

  SOMALI yaz 3072'ye gönder 5 TL destek ver #İHH
                                 
                                  Ve sözün bittiği yer ...! 







  SOMALI yaz 3072'ye gönder 5 TL destek ver #İHH

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Burada herkese çok görev düşüyor. Beş lira bizim için hiçbir şey ama o insanlar için çok şey ifade edebilir. Bu parayı her gün nelere harcamıyoruz ki?

Allah razı olsun.
can istanbullu dedi ki…
Yardım olayı ramazan ağırlıklı olmakta ama inşallah her an bir şeyler yapma arzusunda olmakta fayda var. Özellikle toplumdaki bayanların acilen kendilerine çeki düzen vererek israfları engelleyip, etrafa daha çok katkıda bulunmaları gerekir.
mit dedi ki…
Allah razı olsun Pabuç, sayende haberim oldu. Üzerime düşeni de yaptım çok şükür. Elimden geldiğince yayacağım bu haberi.
Volkan DENİZ dedi ki…
Hiç unutmuyorum..
Bir dükkandaydım. iki tane kız geldi içeri ve dükkan sahibine "Filistindeki kardeşlerimize yardım topluyoruz" dedi dükkan sahibi "yeter be" dedi "bu kaçıncı".. Kızlar dikkatimiğ çekti ve sormadan edemedim. "Kimin adına topluyorsunuz bu paraları?" diye sordum. kızlar bi,raz utangaç ve ürkek bir tavırla. "radyodan anons yaptılar bizde o anons üzerine yardım topluyoruz" dediler.. Güldüm sadece. "bu radyodakileri tanıyormusunuz?" diye sordum . Ama kızlar "vermezseniz vermeyin ne hesap soruyorsunuz" deyip gittiler..
Ben bu tip yardım kuruluşlarına inancımı kaybedeli çok oldu maalesef. Para mesele değil ama bir deniz feneri örneği af edilecek ve unutulup üstü kapatılacak bir örnek değildir. Bana katılmayacaksın biliyorum ancak İHH'da bunun uzantısı olmaya aday durumda gitmektedir. Hatta Kızılay'ın bile bir sürü yolsuzluğu varken ben bu yapılan yardımlarının çok büyük bir bölümünün oralara ulaştığına inanmıyorum. maalesef.. Bu tip yardımlar gönüllü çalışanlarla olur maaşlı çalışanlarla değil...
Bütün dünya Somali'ye yıllardır yardım ediyor ama nerede o yardımlar bu fotoğraftaki çocukların anne babaları da aynı pozu veriyordu yirmi yıl önce, şimdi çocuklarıyla beraber açlar. Nereye gidiyor bu yardım paraları...
Özür diliyorum senden ama ben inancımı kaybettim. Yardım etmem gerekirse direk kişiye yardım ediyorum...
Sevgilerle Pabuç. Senin duygusal tarafın zedelenmesin ama bazen gerçekler acıtıyor...
Pabuc dedi ki…
Yusuf,
5 tl hiç bir şey değil haklısın bin kişi 5 lira gönderse kaç çocuk doyar :( Bu kesin çözüm olamaz elbette ama belki ölümlerini engeller...

Canİstanbullu;
Bunu bayanlarla kısıtlamayalım insanların tümünü içine alan bir israftan kaçınmalıyız diye düşünüyorum...

Mit,
Allah razı olsun güzel insan...

Volkan,
Seni anlıyorum ve hak da veriyorum.Hepimiz ferdi yardımlar yapıyoruzdur ellerimizle..ama bu insanlara yanlarına gidip nasıl yardım edebiliriz..Keşke zengin olsam da gidip kendi ellerimle verebilsem ihtiyaçlarını(zengin olsam bu yüreğe sahip olurmuydum garantim yok tabi) Şimdilik elimizden bu geliyor inan..İHH'ya güveniyorum (güvenmek istiyorum zira yoksa güvenebileceğim hiç bir yardım kuruluşu kalmayacak) en azından bu şekilde yardım gönderelim istiyorum ..yoksa hiç bir şey yapmadan onları tv den izleyip ağlamak sadece yüreğimizi dğlıyor...İnşaAllahh yardımlar yerine ulaşır ,ne diyeyim...Sen de haklısın biz de...

Ve bir küçük not:Yardımlarla ilgili benimde başıma kötü şeyler geldi insanların bile bile nasıl yalan söyleyebileceklerini gözlerimle gördüm..bu çok üzücü ama bir şekilde oradaki ölmekte olan bebelere yardım etmenin yollarından faydalanmalıyız diye düşünüyorum..
Volkan DENİZ dedi ki…
Elbette yardım edelim ama maalesef bu işten çıkar sağlayan çok çakal var. Somali'ye gelince.. Durum çokda anlatılıp yansıtıldığı gibi değil. Bizim ülkemizde ne kadar aç varsa oradada o kadar var aslında. En kötüsü de halk açlıkla boğuşurken yönetenler zevkü sefa içinde. Oralara yapılan yardımların çoğu reklam maksatlı olunca durumda böyle olabiliyor maalesef. Televizyonlardan da toplandı trilyonlar. Sonra ne oldu. Program bitti, her şey bitti.. Paralar ne oldu. Bilen yok. Biz çok duygusal ve yardımsever bir milletiz ama bu tip sahtekarlıklarla en büyük özelliğimizi de öldürecekler..
Çok mu kötümser baktım.:) yok kötümser değilim, görüyorum sadece duvarın arkasını da samanlığın altını da..
Bende inanmak istiyorum ve bazende kör olmak. Hatta bir dağ başında hiç birşeyden habersiz yaşamak, inek ve tavuk bakarak.. :)
Pabuc dedi ki…
evet ben de çok düşünürüm her şeyden kaçıp çiçek böcek koyun tavuk bir çok hayvan besleyip denize yakın bir kulübe de yaşamayı (güzel hayal ama)

Sen ne dersen de ,hatta haklılık payın olsa da ben buralar vasitasıyla yardım göndermeye devam edecem:) Çünkü tv de izleyip hiç bir şey yapmadan duramıyorum (elimde değil)

annesinin kucağında ölümü bekleyen çocuğu görünce durmak çok zor..
Volkan DENİZ dedi ki…
Tamam, gönderelim hep beraber. Hatta takipçisi olalım. Yirmi yıl sonra hala açsalar o zaman bu yardım kuruluşlarını başlarına yıkalım. Ne dersin.. :)
Pabuc dedi ki…
peki tamam,
<çok kişiye ihtiyacımız var başlarına yıkmak için..Yardım kuruluşlarının sayıları çok fazla:)

Keşke mümkün olsa da oradakileri gidip görebilsek ne güzel olurdu...Kaça mal olur ki gidiş dönüş :)

Eğer tv de gördüklerimiz gerçek değilse (sanıldığı kadar fazla değilse açlık/susuzluk) o zaman daha iyi değil mi? Olan gönderilen yardımlara olacak ,açlık/kıtlık gerçek olmasın da gönderilen yardımların acısını cehennemde kat kat çıkarırlar onlardan :))
Volkan DENİZ dedi ki…
Gitmek çok zor değil ama gitmeden önce bir sürü aşı olman ve bir çok da gerekçe sunman lazım. İstersen önümüzdeki yıl gidip bir bakalım..
yok bu insanların cezasını cehenneme bırakmak olmaz.. :)
Adsız dedi ki…
Ben şahsen İhh'ya inanıyorum. Dünyanın her tarafında insanların yardımına koşuyorlar ve çok da iyi işler yapıyorlar. Ayrıca Somali'de durumun çok kötü olduğunu onlardan öğrenmedik.

Yolsuzluk derken para herkesi bozabilir. Bu yardım paralarından bir kısmının kaybolması gibi şeyler gibi olabilir. Yani inşallah olmaz da oldu da oldu diyelim yine de değer bence. Çünkü ben bu yardımların dünyanın her tarafına ulaştığını gözümle görüyorum.

Benim çok yakından tanıdığım ve kesinlikle elli kuruşunun dahi kaybolmayacağına adım gibi emin olduğum yardım kuruluşları da var ama hiçbirinin İhh kadar insanlara faydalı olabileceğine inanmıyorum.

Bence Volkan Abi, sen biraz da bardağın dolu tarafından bak. Saygılarımla abi.
Volkan DENİZ dedi ki…
Yusuf güldürme beni. Ben bardağın boş tarafını görmem zaten. İçinde bir damla su varsa doludur ama o bardaktaki suyu çoktan içtiler be Yusuf kardeşim.. Ben herkes kötüdür demiyorum zaten sadece inancımı yitirdim diyorum hepsi bu...
seyircikoltugu dedi ki…
Ben IHH'nin değil de Afrika için başka bir yardım kampanyasının mesajını biliyordum. Sizden okuyunca buraya da göndermek kısmet oldu. Vesile olduğunuz için teşekkürler :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK