Ana içeriğe atla

Kredi mi? Buluruz Bir Kılıfını!!

''Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve artık faizin peşini bırakın, eğer gerçekten müminler iseniz'' (2:275)

''Fâizin her çeşidi kaldırılmıştır, ayağımın altındadır. Fakat aldığınız borcun aslını ödemek gerekir. Ne zulmediniz, ne de zulme uğrayınız. Allah'ın emriyle bundan böyle fâizcilik yasaktır. Câhiliyetten kalma bu çirkin âdetin her türlüsü ayağımın altındadır. İlk kaldırdığım fâiz de Abdülmuttalib'in oğlu amcam Abbas'ın fâiz alacağıdır.''(Veda Hutbesi )

   İnsanlar  kafasına takılan şeyleri sorup öğrenme ya da yazma hakkına sahip sanırım...Benim de aklımı sürekli meşgul eden bir şey var..Faiz konusu..Allah(c.c.) ve Rasulü  Hz.Muhammed (s.a.v.)'in kesin bir dille yasakladığı bir şeyi biz nasıl alabilir/yiyebiliriz..Ve bunu yaparken ''Haram olduğunu biliyorum ama alıyorum, yiyorum'' demektense yaptığımız yanlışı mantığa bürümeye çalışıyoruz...Ev ,araba ya da yeni iş kurmak için kredi çekilebilir mi ? Geçen gün Kanal7 de Cevat Akşit hoca içerisinde kredi kelimesi geçen hiç bir şey caiz değildir dedi...Artık hangi hocaya inanacağımızı şaşırdığımız bir devirde ben Cevat hocaya hak verenlerdenim...Eğer ki Efendimiz(s.a.v.) bize buna yasakladıysa bunu hiç bir mantığa bürüme hakkımız yoktur...Ben öyle öğrendim, öyle biliyorum, böyle  inanıyorum..

  Eee peki krediyle ev ya da vasıta  ihtiyacının karşılanmasına fetva veren insanlar sizden daha dindar insanlarsa ne yapabilirsiniz..? Tabi ki hiç bir şey yapamazsınız, yapabileceğiniz en iyi şey blogda yazmak olur :) İnsanları anlamaya çalışmaktan vazgeçeli çok oldu ama din konusunda bu kadar rahat mantıksal (menfaati ) cümleler kurmalarını da hayretle izliyorum..Yapabileceğim bir şey yok..Ev sahibi olmak için başka yol yokmuş...Peki insanın aklına şu geliyor ''Bu dünyada herkesin evi olacak diye bir kural mı var?'' Evi bırakın yiyecek ekmeği olmayan müslümanların olduğu bir dünyadan bahsediyoruz...

  Aczini, haddini bilen biri olarak çok mu yanlış düşünüyorum ? Kur'anın ve Peygamberin yasakladığı bir şeyi yaparken ,günah olduğunu bilerek ve kabul ederek yapmaya devam etmek başkadır ,bu yasağı kendi mantığımıza uydurarak çiğnemek çok başkadır...Yoksa yanılıyor muyum? Bilgisi olanlar yorumlarda açıklama yaparlarsa sevinirim..

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Sana katılıyorum. Bizim burada ev için kredi çekti nasıl yaptı bilmiyorum ama fetvası var dedi. Tam olarak bilmediğim için konuşmam doğru olmaz ama durum çok şüpheli. Uzak durmak lazım. Allah kimseyi mecbur etmesin. Hem uzatmak istemem ama 3 günlük dünya için ev kurmaya veya almaya değmezken faizle ev almak hiç doğru olmaz.
Pabuc dedi ki…
EFendimizin sözü üzerine hala fetva verilebiliyor...Benim aklım almıyor bu durumları ,almasın da inşaAllah..Ne diyeyim..Bir de kendileri yaptığı gibi başkalarına da teklifte bulunuyorlar !!
mit dedi ki…
Benim anlamadığım bir nokta var bu kredi hususunda. Krediyi alan kişi bir nevi borç almış sayılmıyor mu? Faizi alan kişi ise banka değil mi* Bu durumda faizci olan, faiz yiyen banka değil mi? Yoksa kredi kullananda mı suçlu oluyor bu işe ö ayak olduğu için? Bunlara kafam basmıyor bir türlü :)
Profösör dedi ki…
hay Allah razı olsun pabuç.. Herşey ters yüz edilmiş. Biliyosunuz eskiden banka da yoktu. Varsa da köylerde birinin evi mi yok imece usulü yapılırdı. Şimdi de Emin oto ve emin ev gibi şirketler altın günü usülü ev ve araba edindirebiliyorlar faizsiz.. Ayrıca bir lokma bir hırka hangimiz yaşıyoruz. Nerde mütevazılık.. Emekli maaşımızı bankadan metezori çekiyoruz. Keşke başka yol olsa da faize bulaşmasak.
FASLI dedi ki…
papuç çok haklısın. Bende kredi çektim araba aldım. vadeyi kısa tutarak faizi en aza indirdim kendimce. Kesinlikle caiz değil ancak ev ve araba konusunda mecbur kalıyoruz.İllaki evimiz veya arabamız mı olmalı diyen var. Ancak bunun gibi düşünenler kalbine mikrofon tutsun bazı şeyleri buradan yazmak kolay.
Pabuc dedi ki…
/mit,
Faizi alan da verende aynıdır benim bildiğim kadarıyla...Ve bankaların ayakta kalamsının sebebi de faizler değil mi...Kredi aldığımızda çok daha fazlasını onlara geri veriyoruz sanırım..Bankacılıktan anlamam ben burda fetva da veremem güzel insan ..Onun için Ayet ve hadis yazdım ..Peygamber bir şeyi yasakladıysa nedeni niçini nasılını sormam fazla...Ben kafamdaki soruyu paylaştım yani benim kafam da Efendimizin yasakladığı bir şeyin mantığa bürünerek sanki caizmiş gibi gösterilmesini anlamıyor :)

/Profösör,
Sizden de Allah razı olsun efendim..Şimdi malesef maaşlarımızı da bankalardan çekiyoruz memursanız zaten siz isteseniz de istemeseniz de paranız bankaya yatıyor...Keşke bulaşmasak keşke elimizde olmayan nedenlere faizin içindeyken bile bir de kendi tercihimizle faize bulaşmıyor olsak...

/FASLI,
Haram helal konusunda kalbimize mikrofon tutmuyoruz Ayet ve hadisleri okuyoruz ve o doğrultuda hareket ediyoruz..Kalbimize mikrofon tutup hareket etmeye başlasak daha bir çok haramı helal kılıfına bürürüz biz insanlar!! Mustafa Karataş hoca da aynı cümleyi kurmuştu ''Bu dünyada herkesin evi arabası olacak diye bir kural yok ,helalinden olsun kira olsun ''demişti...Benim amacım kimseyi suçlamak değil(fert olarak) benim karşı çıktığım bir haramı yerken bunu belli mantıklara bürüyerek haklı gösterilmesi..Bunu kalbime de sorsam aynı şeyi söylüyor..Kimse Efendimizin sözlerini çiğneyip kendinde mantığa bürüyemez haramları..Yok kredi/faiz caizse de biri çıkıp açıkça söylesin de bizde yazmayalım bunları bloglarımızda...Saygılar..
Sihirlitorba dedi ki…
aynen senin gibi düşünüyorum cnm...faizi alanda verende sorumludur vesselam...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK