Ana içeriğe atla

Yaşam....

Yaşam,
Hak ve hukuka riayet edildiği zaman...

Yaşam,
İnsan olma bilinci taşındığı zaman...


Yaşam,
Samimi olabildiğin zaman...

Yaşam,
İyi ve kötü iki seçenekli yolda iyiyi seçtiğin zaman...

Yaşam,
Kibrini elinden geldiğince pas pas edip yerlere serdiğin zaman...

Doğru/dolu geçiyor demektir!

Yaşam,
Küçük bir çocuğun gözüyle de bakabiliyorsan...

Yaşam,
İsyan etmeden önce sabra tutunabiliyorsan...

Yaşam,
Görevlerini yapmanın huzurunu taşıyabiliyorsan...

Yaşam,
Kendinden önce başkalarının mutluluğunu düşünebiliyorsan..

Yaşam,
Yanında olmasalar da iman etmiş tüm insanlar için, içten ''Kardeşim'' diyebiliyorsan.... 

Doğru/dolu geçiyor demektir!

Yaşam,
Sıkıntıda olanlar için üzülüp, mutlu olanların sevinçlerini paylaşabiliyorsan...

Yaşam,
Bilmediğini bilme bilincinde olup gayretle öğrenmeye devam edebiliyorsan...


Yaşam,
Tevazuyu ruhuna sindirip , edebinle ömrünü idame ettirebiliyorsan...

Yaşam, 
Sevgiyi idrak edip sevgi çerçevesinden  dünyaya bakabiliyorsan... 

Yaşam,
Lafta değil  kalpte iman edenlerden olabiliyorsan...

Doğru/dolu geçiyor demektir...

Yaşam,
Örnek aldığın insan Efendimiz (s.a.v.) olunca...

Yaşam,
İman nimetinin kıymetini bilip kuvvetlendirme yolunda olunca...

Yaşam,
Kul olmanın neler gerektirdiğinin  bilincinde  olunca... 

Yaşam,
Aczini bilip sana verilen değere layık olabilmek için gayret sarfedebildiğince...

Doğru/dolu geçiyor demektir!

(Pabuç ve içsesi)






Yorumlar

ruhumun pusulası dedi ki…
Yazın (belki de iç sesin desem daha doğru olacak) her satırı değerli, kesip panoya asılacak kadar önemli olmuş. Ve panomda benimle olacak. Teşekkürler.
Yusufsan21 dedi ki…
Merhaba. Hayrola bu ne şiddet, bu ne Celal? Ne oldu da millete rest çektin? Bence öyle yazmana gerek yoktu. Tabi sen daha iyi bilirsin ama hep güzellikle yaklaşmak lazım. (Bayraktan bahsediyorum)
pabuç dedi ki…
@ruhumun pusulası,
Allah razı olsun güzel bakışınız/düşünüşünüz için..Bazen düşünürken diyorum ki keşke çok daha önceleri yazma işine başlasaydım da öğrensendim ve gönlümdekileri yazıya daha güzel dökebilseydim...Ne farkedecekti onu da bilmiyorum ..Ama bir şeyleri hatırlatmak için bile yazmak güzel...

Varolunuz...
pabuç dedi ki…
@Yusufsan21,
Şiddet !! Yok ben iki yüzlüler için bir hatırlatma yaptım..Hem bu topraklarda yaşayacaksınız hem de değrlerini hiçe sayacaksınız yok öyle açık gözlülük...Dinime bayrağıma ülkeme saygısı olmayanın benim bloğumda da yeri olmasın..En azından bunu yapsınlar barii..Kime güzellikle yaklaşmamız lazım Yusuf?? Bize kurşun sıkanlara mı ??
Yusufsan21 dedi ki…
Sana kurşun sıkana kurşunla yaklaşman lazım ama buraya sana kurşun sıkanlar gelmez. Zaten ben kimsenin o sözünden rahatsız olacağını da sanmıyorum. Sadece üslup doğru değil diyorum, yani bence. Tepkinde de haksızsın demiyorum.
doğru/dolu yaşam için söylenebilecek ve yapılabilecek herşey söylenmiş
gerçekten çok güzel olmuş
sevgiler....
pabuç dedi ki…
@Aynur,
çok teşekkürler beğenmeniz onurdur benim için...Varolunuz..

@Yusufsan21,
olsun gelmeselerde onları uzaktan yakından haklı görme eğilimliler için geçerli olsun yazım ;)
mit dedi ki…
Ufukta bir kitap görür gibi oluyorum. Yok satacak, satış rekorları kılacak bir kitap. Adı da "Pabucumun İç Sesi" :)
pabuç dedi ki…
@mit,
ben neden bu kadar pozitif cümle kuramıyorum yazılarımla ilgili ;) Sağolasın....Aslında şöyle yapabilirim yazıların çıktısını alıp kendime bir klasör hazırlayayım ,kitabım basılmış gibi de hayal ederim ;)

Sevgiler..
murat dedi ki…
papuc bloğunun ilk yazılarına ulaşılamıyor. bilmiyorum, diğer arkadaşların böyle bir sorunu var mı,tmm.
iç sesini dinliyorum. hayatı güzel bir şekilde yaşamak için...
pabuç dedi ki…
Sorun olduğunu söyleyen çıkmadı :S Onun için bilemeyecem Murat.
murat dedi ki…
papuc bayrak olayı... hakketen ne bu şiddet bu celal... olaylardan dolayı her türk vatandaşı gibi bizde tavrımızı, tepkimizi koyuyoruz ama git-kal demek bence vatanı biraz fazla sahiblenmek gibi duruyor. elbette sahibleneceğiz ama herşeyin fazlası zarar diye düşünüyorum...
bloğunu üst köşeleri için yaptığım yorumları anlayışla karşıla ... daha evvelde bir yorumum olmuştu. bloğunu güzel görmek arzusuyla yaptığım değerlendirmeler...anlıyorsun dimiii...
ŞANSLI dedi ki…
Aminnnnnnnn!
pabuç dedi ki…
Bu yazı neden herkesi bu kadar rahatsız etti anlam veremiyorum...İçimden öyle geldi yazdım..Hem celallenmem kime !! Neyiz fazlası zarar mesela!! Kurşun sıkanlara nefretimin mi..yoksa bu ülkede ekmek yerken bu ülkenin bayrağından rahatsızl olanlara olan nefretim mi!! Neyse ben o yazıda yanlış bir şey görmüyorum...

Bloğu güzel görmek için fikrini sundun sağol..Ama dikkate alınmadı bu sefer kusura bakma...
murat dedi ki…
papuc, sen yazdığım yorumu boş kelamdan say...biraz yanlış anladın veya ben anlatamadım derdimi..
hasılı kelam : bu ülke insanına, askerine kunşun sıkanlara nefretini takdir ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Öğretmenimizle Eğitim-Öğretim Üzerine Röportaj

Röportaj: Pabuç - Aslı Öğretmen
Sevgili blogger dostlarım; Bundan böyle bloğumuzda röportajlara da yer vereceğim.İlk konumuz toplum olarak geleceğimizin oluşmasında temel taşlarımızdan olan eğitim-öğretim kurumlarımız  ve sorunları. Ne yazık ki; eğitim sisteminin çarpıklığından doğan sorunlara temel çözümler getirilmez ise, geleceğimizin risk altında olduğunu söyleyebiliriz. Çocuklarımızın, kimlik, kişilik, kariyer sahibi olmalarını bunun yanında insanlık idealinde hizmet etmelerini esas alan müfredatların öğretim ve eğitim alanında reformların yapılması gerektiğine inanmaktayız. Bu reformlar  ancak zihniyet değişiminin yapılmasıyla gerçekleşebilecektir. Yaşadığımız şehirde, bir ilköğretim okulunda  öğretmenlik yapan bir öğretmenimizle, eğitime dair kısa bir söyleşi gerçekleştirme fırsatı yakaladık.  Fen Bilgisi öğretmenliği yapan "Aslı Öğretmen" bizim ricamızı kırmayarak söyleşi sonrularımızı blog okuyucularımız için bize içtenlikle cevaplandırdı. Bundan ötürü kendisine teşe…

Gözlerim Dalıyor

Gözlerim dalıyor içimde var olan uzaklara.... Noktasını koyamadığım cümlelerime ve ünlemi eksik olmayan düşüncelerime...
Gözlerim dalıyor, Yaşantım içinde bir tarafa ötelediğim Hayallerime..
Gözler dalınca bir tanıdığın gelir derler büyükler, Benim gözlerim dalıyor; beni ben yapan düşüncelerime,sevinçlerime,tebessümlerime..
Gelin ve hiç gitmeyin! Yaşadıklarımın yanında siz de hep yer alın; ötelediklerim,düşüncelerim,tebessümlerim,hayallerim... Beni ben yapan hislerim...


Teşekkürler Rabbim !..

En eski günlerden başlamayacağım bu sefer zira yaş artık tamamen kemale erdi sayılır eskilerden de iyice bi uzaklaştım...
Öyle :" Bir Kasım akşamı doğmuşum..." gibi tamamen klişe şeylere de başvurmayacağım söz!.

Eskiyi yad ettikçe içimi acıtan gerçekleri hatırlıyorum onun için herkesin sürekli dile getirdiği şeyi yapıp anın içinde yaşamaya çalışıyorum, zaten hayal kurmayı yıllar önce bırakmıştım: hayatın gerçekleriyle hayallerimin uyuşmadığını fark ettiğimde..

Çok güzel bir ailem oldu büyürken ve dünyada arayıp bulamayacağım denklikte de bir sevdiceğim ve canlarım...çok şükür ,hep şükür ,sonsuza kadar şükür...

Hayat işte öyle ya da böyle geçiyor herkese ayrı mekanlar ayrı ortamlar ayrı yardımcılar ayrı düşmanlar ayrı imtihan soruları verilmiş herkes bir telaşın içinde yaşayıp gidiyor..Felsefik şeyler yazmak istemiyorum tüm roman olmaya aday hayatlara saygımı sunuyorum buradan ....Yaşayın la yaşayın son nefesinize kadar doyasıya...Gülümseyin, kızın bağırın çağırın sonra pişma…