Ana içeriğe atla

Vay Anam Vay!

Dünyanın en yorgun ve en güçlü insanlarıdır anneler.Evlatlarına karşı kızıgınlıkları,telaşları,tembihleri,koruyup kollamaları ,kısacası her halleri kendilerine hastır ve hepsinin altındaki tek güdü istisnasız muazzam bir sevgidir.Şefkat ''Ana Şefkati''diye onurla anılır.

Sıkıntı içinde olduğumuzda bundan en çok etkilenen kişi olarak,amcam ağladı,dayımın kızı ağladı değil yalnızca ''anam ağladı'' deriz. Bazen sadece kendisinin  anlamını bildiği halleri vardır analarımızın. Döve döve sevmelerinden tutun ,çocuğu güldüğünde mutlu olduğundan sevincinden hüngür hüngür ağlayanına kadar ,sevgisinden ne yapacağını şaşırmış garip davranışlar sergilerler.O muazzam sevgilerinin  neden olduğu enteresan hallerine üç beş misal verelim:

-Hüğaaaa,elimi kestim anne,çok acıyoo hüğaaa.
-Eyvaahh! Ohhh çok iyi oldu sana ohhh! Yüreğimin yağları eridi.Ver ver bi de ben keseyim ver.Tabi, ben sana git dedim , o bıçağı tut dedim,elini bi güzel ketir dedim.Ohh nasıl sevindim varyaa,kanasın şakır şakır kanasın.Ana lafı dinlemezen öyle olur.Hah çek şimdi cezanı.Offf yaa!! Ben nerelere gideyim amaann amann.Ölmek varya hiç bişiyy değil hiç bi şiiyy...

-Anne çok miğdem ağrıyor, n'apim?
-İç yavrum iç.Daha çok sigara iç.Bitir o paketi.Sonra terle terle üstüne bir de soğuk su iç geçer.

-Anne çantamı gördün mü? Nereye koydum ben bunu ya öff.
-Nereye var gücünle fırlatıp savurduysan ordadır evladım.Bi dahakine daha uzağaaa fırlat,elinle koymuş gibi bulursun,e mi çocuğum.

-Hoşgeldin, hoş geldin.Aman da  acıkmıştır şimdi benim güzel oğlum.Patates yemeği yaptım yer misin? Yanında pilav da var.Bi de muhallebi yaptım sen seversin.Hazırliyim mi anasının bi tanesi?
-Ya ben patates yemem.Pilavda istemem şimdi.Başka bi şey var mı?
-Var.Bi temiz sopa var , yer misin çocuumm?!

-Günaydın anne.Iaaahh.ay ayılamıyorum ben ya. Alamadım uykumu gene.
-Sana da iyi ikindi üsleri yavrum.Daha hava kararmadı ki niye böyle erkencikten kalktın! İki saat sonra akşam olacak,nasılsa gene yatacaksın.Kalkıp bölmeyeydin kış uykunu yavrum.

-Off nasıl içim sıkılıyo benim ya.Bu gün akşama kadar okulda da böyleydim ben.
-Tabi sıkılır evladım 9 tane çocuk doğurdun ya ,ne annen arar ne baban sorar, koca desen anlayışsızın teki,elektrik parası,ev kirası,kafada elli tane tilki.Sen sıkılmıcan da ben mi sıkılacam.Sıkıl yavrum sıkıl.Sıkı can iyidir çabuk çıkmaz...Ahhh ölüm öyle güzel bir şey ki..

-Anneeee! Kardeşim düştü dizi kanıyo,kalkamıyo.
-Anasız kalın..

(Alıntıdır...Hepimus İnsanus-Mine Sota)

Not:Annesi olmayan okurlardan özür dilerim.Tebessüm amaçlı paylaşımdır bu yazı.












Yorumlar

üryan dedi ki…
Bu alıntı Gerçek Hayat Dergisinden mi yoksa?
Pabuc dedi ki…
alıntı yaptığım kitabın adını belirttim..dergi değil ..
üryan dedi ki…
ne kızıyosun :)
bi ara gerçek hayatta okurdum kendilerini de. her neyse.. bozuyor bu asabi taavırlar seni..
Adsız dedi ki…
Eline sağlık da neden noktalama işaretlerinden sonra bir boşluk bırakmıyorsun?
Pabuc dedi ki…
@üryan,
asabi derken !!! ben sadece ..neyse
Pabuc dedi ki…
@Yusufsan21,
dikkat ederim bir daha inşaAllah..:)
üryan dedi ki…
;) bi naz makamı olasım vardı ou da kursağımda bıraktın.. şakaydı.. (gerçi şaka yaptığımı bilidiğini biliyorum ama içim ragat etmedi yine de)
Newbahar dedi ki…
Aynen öyle yaaa...
İnsan istiyor ki çocuklar büyüdükçe bize yardımcı olsun, bizim onların üzerine titrediğimiz kadar kendilerine dikkat etsin.
Az önce benim ufaklığın bugün 3 tane dondurma yediğini öğrendim. Abisi ispiyonladı:) Oysa havalar soğuk ve bademcik problemi var.
Biliyorum hafta sonu yine ateşlenecek ve gece başını bekleyeceğim ve beklerkende söyleneceğim: ''Oğluuuummm, buzlukta dondurma var ister misin?!..''
Aaahhh! ah.. ben çekiyorum senin bu hastalığını, bak babana horul horul uyuyor:))

İşte böyleee..

Sevgiler
Pabuc dedi ki…
@üryan,
sen öyle makam felan deyince korktum..Rahmetliyi makamı cennette ağırla Ya Rabbim der gibi...Bismillah..
kız ne makamı o ben cahilim anlamam öyle şeylerden ;)Hem ben kimim ki naz yapacan akıllım, ben bir garip fakirim :)
Pabuc dedi ki…
@Newbahar,
Çok haklısın çok çok haklısın ...Rabbim yardımcın olsun inşaAllah..kıymet bilen evlatların olsun canım..
Sazan dedi ki…
:) İnşallah bir gün bana da nasip olsun... Güldürdün yüzümü, sağ olasın...
Adsız dedi ki…
selamun aleykum.

demin mesaj yaziyordum noldu yahu,cocuga daldim unuttum yollamayi sanirim:)_)))


ben bu sozleri pek sevdim.bende kullaniyorum.hele sondaki daha bir guzel olmus.annem bana miras birakti o sozu,simdi ben kullaniyorum:)))

rahmana emanetsin.hayirli cumalar.
Pabuc dedi ki…
@Sıradan Bir Sazan,
amin inşaallh..amaç zaten biraz tebessümdü sebep olduysam ne mutlu bana...


@Anlayamazsin,
sana da hayırlı Cumalar delü kardeşim benim..Bana dua et olur mu..Bu aralar bazı değişikliklere yelken açmak üzereyim hayrlısını versin Rabbim...Sevgilerle..
Adsız dedi ki…
selamun aleykum.

ederim papuc hic etmezmiyim:)rabbime hep bana hayir dualar eden ve hayir dualar isteyen kardeslerim icin dua ediyorum.isim olarakta zikrediyorum ama bazen isimleri unuttugumdan bu duayi ediyorum:)

rahmana emanetsin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK