18 Nisan 2010 Pazar

Su Gibi...

  ''Kardeşine karşı mütevazi olunca değerinin düşeceğini zannedenler gerçekte şahsiyet sahibi olamayan hastalıklı ve kompleksli tiplerdir. Böyleleri sudan ibret alsınlar. Bakınız, sular hep en engin yerlerden akarlar, fakat bu durum ona izzetinden birşey kaybettirmez. Dilimize deyim olarak dahi girmiştir : "Su gibi azîz olasın" derler. Onun alçaklardan akması değerinden hiçbir şey eksiltmez. Su, köklerden ağaçların ta zirvesine çıkar, kar olur, dağların zirvesine yağar, buhar olur göklere uzanır.'' (Mustafa İslamoğlu)

6 yorum:

ruhumun pusulası dedi ki...

İbret alabilen insan, doğadan, küçücük bir karıncadan hatta yorulmak nedir bilmeden atan yüreğinden ibret almalı... Yeter ki gönül gözümüz açık olsun dostum...

pabuç dedi ki...

@ruhumun pusulası,
eyvallah...Şüphesiz...Rabbim kalbi mühürlü olanardan eylemesin.. gören gözlerimiz, düşünen kalbimiz , ders çıkaran aklımız varolsun..Sevgiler..

Profösör dedi ki...

"Su iner yokuşlardan basamak basamak; Benimse alım yazım yokuşlarda susamak"

ŞANSLI dedi ki...

Merhaba papuç!
Ben de herkesle arkadaş olamam.Elerim ama benim aynım olacak diye bir şey yok.Benim için iyi niyet çok önemli.Arkadaşlığınız daim olsun canım .
Sevgiler:)

pabuç dedi ki...

@Profösör ,
güzel hatırlatma efendim..varloun..

pabuç dedi ki...

@ŞANSLI,
amin canım...inş daim olur..
sanırım bu yorumun son yaazım içindi:)

Ya Rabbim Şükür, 28 Kasım !

Nasıl başlasam da kendimi ifade edebilsem diye geçirdim içimden ...Sonra hatırladım ben sadece içimdeki sese göre davranan biriyim niye ne...