Ana içeriğe atla

Saçmalamaya Devam Pabuç!!!

 Bir kaç kere aynı cümleyle karşılaştım ''Nekadar çok yazacak konu buluyorsun!!'' Biraz bundan bahsetmek istiyorum...
 Sohbeti seven bi yapım var ilgimi çeken konularda konuşmayı severim ,ilgimi çeken ama  bilgim olmayan konularda da dinlemeyi severim bu konuda okumak da işime gelmiyorsa dinleyerek bişeyler kapmaya çalışırım..Olduğum ortamda sıkılan olmadı şimdiye kadar ya da bununla ilgili bi tepki almadım..Bazen yaşlı teyzelere kitap okurken onlar oflayıp pufluyorlardı şimdi öyle bi sorunda kalmadı...
 Bir de şunu belirteyim sürekli burda da belirtiyorum ''Ben yazma işini bilmiyorum '' bunda da çok ciddiyim eğer yazmayı bilseydim duygularımı düşüncelerimi daha ince ayrıntılarıyla aktarabilirdim..Hoş böyle bi kaygım da olmadı ama yine de yazma önyargılara ve yanılmalara daha açık oluyor...Bire bir sohbetlerde kişinin samimi olup olmadığını ya da ne bilim numara yapıp yapmadığını anlamanız daha kolaydır...Biri size samimi gelmiyorsa sohbetten bi mazeret bulur ayrılırsınız...İfade edebilmek de daha kolaydır karşınızdakinin tepkilerinden...
 Ben yazılarımda konu bolluğu yaşamıyorum sadece artık etrafımdaki insanlarla oturup hayatın gerçek yönüyle ilgili sohbetler etmiyorum..Lütfen burda yazacaklarımı önyargısız okuyun ve lütfen enaniyet olarak almayın ama cım kimseyi bişeylere inandırmak değil çünkü ben burdan kimseyle görüşmüyorum ve çok büyük bi karar verip ''kimseyle görüşmeyi düşünmüyorum fikrimin''  üstünü çizmediğim sürecede kimseyle görüşmeyecem ... İmkanım olmaz zaten..Artık etrafımdakilerle ciddi sohbetler etmiyorum etsem de büyük ihtimalle sadece dinleyecek bir toplum içerisindeyim..Yani aklımdakileri , anlayamadıklarımı ,bana saçma gelenleri, samimi bulmadığım yaşamları ..v.b şeyleri konuşmaya kalksam beni dinleyecek bi kaç kişi kalır ki onlar da sürekli bu tarz sohbetlerden büyük ihtimalle sıkılırlar..

 Dünya ekonomisinden ,ekolojik dengelerden, siyasetten, dünyadaki adaletsizliklerden savaşlardan oynanan oyunlardan konuşmayı sevmiyorum....Bu , konulardan anlamıyorum anlamı taşımıyor sadece artık umrumda değil...2 haber izlesem 3-5 gazete okusam ,internette biraz araştırma yapsam tüm konularla ilgili az çok bişey öğrenmiş olabilirim yüzeysel de olsa..Ama umrumda değil biliyormusunuz!! Benim için fakir bir insanın sıkıntılı anında bi yerden bir yardım alıp arkasından ''Ya Rabbim sana çok şükür!!'' çoğu şeyden daha önemli..Benim için Filistin için insanların bişeyler yapması (maddi manevi) siyasilerin didişmesinden binlerce kez daha önemli..Benim için yeryüzünde açlıktan ölen insanların varlığının ben de yarattığı utanç tüm maddi kazançlardan daha önemli...Benim için 1 saat içinde müslüman olan insanların sayısı dünya ülkelerinin birbirinin kuyusunu kazmasından çok daha önemli...Benim için bir çocuğun mutlu olması dünya ....Neyse işte artık neden bilmiyorum maddi şeyler çok da umrumda değil...dünyanın gidişatı ülkenin gidişatı ekonominin gidişatı her bi pisliği biz yapmıyormuyuz, tüm bu olumsuzluklara neden biz değil  miyiz ,dünyayı mahfeden de biziz insanları insanlığı mahfeden de biziz neyin şikayetini kime yapacam kii...Allah'ı unutup parayı tanrı edinenler dünyayı elegeçirdi oyunlar oynatıyorlar ve asıl işlerini yapması gereken inançlılarda ayakta uyuyorlar durum bundan ibaret diyecek kadar basite indirgedim hayatı...Kendi çapınızda gayretinizi gösterirsiniz her konuda ki;'' Herkes kendi bahçesini temizlediğinde etraf da ter temiz olur '' Biz kendi bahçemiz dururken karşımızdakinin bahçesinin kirinden bahsettiğimiz sürece etraf temizlenir mi bilemiyorum...
 Daha fazla saçmalamayayım anlatmaya çalıştığım düşündükçe içinizde kayboluyorsunuz ..Bunlar sadece maddi düşünceleriniz bir de asıl düşünülmesi gerekenlere daldığınızda gözünüzde hiç bişeyin değeri kalmıyor...Kimse bana ''bunalım halindesin '' gibi şeyler de söyleyemez çünkü onu da saçma buluyorum manevi yönden olmanız gereken yolda olsanız huzursuzluk diye de bişey olmaz böyle olunca da psikologlarada iş kalmaz...Bişeyler eksik ki ben de burda durup saçmalıyorum işte..Ne doğru dürüst kul olabilmişim ne doğru dürüst ümmet olabilmişim geriye gönüp baktığım da sadece ''Aferim sana Pabuç ömrününün çoğunu heba etmişsin ''diyor ve kendime kızıyorum...O'nu örnek alıp bir hayat yaşamayı isterdim birilerinin ben çocukken (s.a.v) sana en güzel örnek ne yaparsan yap ne düşünürsen düşün sadece O'nu örnek almalısın yoksa hayatın içinde saçmalar durursun demesini çok isterdim...Size bişey diyeyim mi kimse kimseyi anlamıyorr buna kesin karar verdimm...Sizi bir tek O(c.c.)anlar ..
  İşte bu ve bunlarla benzer sohbetler yaptığınız zaman insanlar sıkılıyor ...Onun için siz de havadan sudan sohbetlerle geçiştiriyorsunuz toplantılarınızı...Ya da  manevi konuları da yüzeysel geçiştiriyorsunuz...Bu tip sohbetleri yapabileceğiniz fazla kimse yoksa etrafınızda ya asi olarak nitelendiriliyorsunuz ya da içine kapanık..Ama bu damgaları yememek için siz de iştirak ediyorsunuz ortama...Konuşmaktansa yazmayı deniyorsunuz onu da yapamıyorsunuz...Öyle işte...Ben bunalımda felan değilim işin garibi içe dönük sohbetlerimin bana kazandırdıkları dil ile yaptığım sohbetlerden  daha fazla bunu anladım...Karışık işler ...Ama ben iyiyim gerçekten güşünmeyi öğreniyorum bunu anladım..Nelerle meşgul etmeliyim ruhumu bedenimi onu öğreniyorum..Dua edin..
   Not:Yazıyı yazdıktan sonra dönüp hatalarım var mı diye tekrar okumadım eğer hatalarım varsa kusuruma bakmayın unutmayın Rabbim de tüm kusurlarımıza rağmen bizi huzurundan kovmuyor...Resimdeki bayanda şimdilerde kendisini dinlediğimde inanılmaz huzur bulduğum biridir onun için bu resmi seçtim...sevgiyle ve gerçek huzurla kalın dostlar...




Yorumlar

đerkenαя dedi ki…
Esselamü aleyküm..

Bazı ortamlarda kendin olamıyorsun, düşüncelerini açıklayamıyorsun.. Ne onlara katılıyor nede kendi fikrini söylüyorsun, öylece susuyorsun..

İçe kapanık, depresif, utangaç olduğun fikrine kapılıyor çevrendekiler, ancak sen bulunduğun ortam dolayısıyla bu haller içerisindesin...
Çok sıkıntı veren bir durum. Kendi fikrin, zikrin olamadıktan sonra ne anlamı varki birşeylerin..

Pabuç, bu durumları çoğumuz yaşıyoruz, müslüman bir ülkede yaşamamıza rağmen insanlarımızın çoğu artık "(onların görüşüyle)modern,çağdaş,laik" vs.. bunların peşindeler. Din, iman, ahlak, görenek, aile.. bu kavramlar unutulmaya ve yoksayılmaya yüz tutmuş...

Dünyada aile kavramını en çok benimseyen ülke Türkiye biliyormusun, ne Amerika nede bi başkası.. Dünya sıralamalarında genellikle sonlarda yer alan Türkiye böyle bir gruplandırmada ilk sırada. Gurur duydum ben. Ama umarım bunu kaybetmeyiz. İslamın ışığında yaşamaya çalışırsak, peygamberimiz(s.a.v)'in yolundan gitmeye devam edersek, daha güzel günler bizi bekliyor..İnşaAllah..

Sıhhat ve selametle güzel kardeşim:)
zühre dedi ki…
selamünaleykümpapuc yazılarını hiç kaçırmıyom sen devam et çamuru at yapışmazssada izi kalıyo .yolun açık olsun güzel insan .ben yazı yazmayı bile braktım .çünkü okuduğum bütün yazılarda içimdekileri okudum mutlu oldum bu blogger sayfasındakı böyle yazı yazanlardan onur duyuyorum iyiki böyle insanları doğuran analara sağlık sihat versin yaradan.
Adsız dedi ki…
SELAMUN ALEYKUM papuc:)gene deliligin uzerinde:)

birak bu dunya akillilarin olsun.takma kafana degmezler.

bunlar bir nevi abd askerlerine yiyecek tasiyan turkiyeli kamyon soforleri gibiler.:))

belki senin konusmak istemedigin konulari onlar konusarak durumu duzeltirler papuc.belki srebrenitza katliamini,iraktaki oldurulen bir milyon insani,karabag katliamini,350 bin masum cecenlerin katliamini icat ettikleri sacma aletl;erle zamani geriye sarip,hic olmamis gibi saglayabilirler.sen nerden biliyorsun onlarin bunlari yapmayacagini?ama bir ciksalar su mc donaldsdan kesin yaparlar diye dusunuyorum.

kafam oyle daginikki ne yazacagimida bilemiyorum.

hz Alinin dedigi gibi.insanlar ne der diyen degil,ALLAH ne der diyen, diye bir souz vardi arkasini hatirlayamiyorum.ama cok guzel bir sozdu.bosver insanoglunu.bizim kimseyi anliyacagimiz yok papuc.

39 rus olduruldu diye dunya ayafga kalkti,350 bin cecen oldurulurken dunya neredeydi?yada irakta 1 milyon BIZIM insanimiz katledildi,yada bosnada 50 bin kadina tecavuz edildi,yada patanideki bitmek bilmeyen bir zulum var,yada dogu turkistan kan golu biz goremiyoruz,yada dunyanin en buyuk acik ceza evi biz muslumanlara ait,ama hepimiz suskunuz,birsey yapamiyoruz....

yukarda saydigim seylerden ,o insanlarin halinden hangimiz anlayabiliriz.evlerimizde rahatiz.evimiz var,arabamiz var,sabah kavga edip,aksam eve gelince baristigimiz esimiz var papuc,biz gozu onunde yigidini yitirmis bir cecen kadinin halinden anliyamayiz,yada yavrusu oldurulmus bir annenin halinden anliyamayiz.yada guantonamoyu sadece resimlerde gorduk,o vahseti yuregimizde hissedemeyiz.

fasizm ruhumuza islemis,kardeslik suurumuzu kaybettik,biz digerlerinin halinden anlayamayiz .

resimdeki teyzeyi bende severim cok seker sohbeti var.trtde bazen cikiyordu.birde biyikli iri yari bir abi vardi,oda cok guzel anlatirdi,adini hatirlayamadim:)

ALLAHA emanet ol.ben senin ruh halinden anlamiyorum papuc.AMA ALLAH anliyor.

selametle depresyona meyilli insan.
cecil dedi ki…
merhabalar ..
cemalnur hanıma bende hayranım cuma günlerini iple çekiyorum nasıl güzel anlatıyor değil mi ses tonu nasılda hoş,kitabıda varmış Hz.İnsan dı sanırım en kısa zamanda edinmeyi düşünüyorum
kalemine sağlık .. keyifle okudum yine..
dualarıma kattım .. sende kat bizi :)
Pabuc dedi ki…
@đerkenαя ,
evt düşünecek ya da en önemlisi adım atacak o kadar çok konu var ki..Komşumuzdan sorumlu bir ümmetin dünyanın bir başka yerinde eziyet gören kardeşinden mesul olmayacağını söyleyemez hiç kimse...Bunca günahın yanında bir de onları üsleniyoruz ...Ferdi hareketler bişeyleri değiştirir mi buna da inanmaktan uzaklaşmaya başladım sanki..Ama karınca misali yola çıkmak doğru galiba...Hedefe varamasak da o yolda ölürüz en azından...SEvgiler güzel yürekli insan..
Pabuc dedi ki…
@zühre ,
Allah razı olsun..Evet annlerden de Rabbim razı olsun onlara hayırlı uzun ömürler versin...
Pabuc dedi ki…
@Gorajdenin Gulleri,
Senin yazdıklarına ekleyeceğim bişey yok..Okudukça insan yerin dibine yaklaşıyor neden mi? Onların o halde olduklarına beki sebep eğilim ama onların o şekilde eziyet çekmelerini durdurmak için adım atmayan toplumda yaşıyorum...''kardeşi açken to uyuyan bizden değildir '' diyen bi Peygamberin ümmetiyiz , ya kardeşimiz zulüm altındayken rahat rahat uyuyorsak !!!! Bilemiyorum ..Diyecek söz yok...Allah affetsin bilmeyerek işlediğimiz günahlarımızı ve gamsızlıklarımızı..
Pabuc dedi ki…
@cecil,
CEmalnur hanım cidden çok etkili anlatıyor ...Çok samimi...Kitabı olduğunu bilmiyordum inşaallah ilk fırsatta araştırıp alırım...Sevgiler canım ...Dualarımızda kalbinde iman olna her kardeşimiz var inşaalah...
sufi dedi ki…
İnsan olma yolculuğunda öyle engeller aşmamız, öyle kilitli kilitsiz kapılardan geçmemiz gerek ki tüm alemi kendimizde var edip kendim dediğimiz ben-liğimizi yokedebilelim.Harabi'nin dediği gibi;
"La dan da geç İlla-dan da,
Esma-dan da müsemmadan da."Geçebilenlerden oluruz inşaallah sevgilerimle.
Pabuc dedi ki…
@sufi,
amin..
Ramazan dedi ki…
Cemal nur hakkında inşaallah hala aynı düşünmüyorsundur inşaallah.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK