23 Kasım 2009 Pazartesi

hayat bir roman ben de kahraman :)


 Hayatları çok merak ederim ...Her insanın hayatı bir romandır benim için oku oku bitmez...Kitap okumayı nasıl seviyorsam yaşanmışları dinlemeyi de o kadar severim (saçmalamadıkları sürece:P)  Benzer yaşananlar  olduğu gibi çok farklı yaşanmışlıklarda var ...Bunları konuştukça ve özellikle dinledikçe anlıyorsunuz. Bazen de diyorsunuz ki ''eee salak kafam senin de dert ettiğin şeylere var  millet neler yaşamış seninkiler bunların yanında devede kulak:p)
  Yaşlıları dinlemeyi severim ama  şimdiki zamanın şikayetleri olmadığı sürece konuları :D  Mümkünse  eskilerden anlatsınlar ben de gülümseyerek dinleyeyim onları. Neler yaşamışlar ,neler görüp neler geçirmişler , ne sıkıntılar çekmişler (ki bu şükretmek adına iyi bi ders oluyor )  nelerle eğlenmişler,  nelerden korkmuşlar ..v.b Onların anlattıklarıyla kendini o zamanda hissetmek bazen çok korkunç bazen çok hoş olur güzel bi deneyimdir  sıkılmayanlar için, benim gibi merak konuları farklı olan kişilerdenseniz mesela :)
  Halamlar  bazen  eskilerini  anlatırlar  (ki onlara ben yaşlandılar kelimesini asla yakıştırmıyorum  hoş  yaşlansalarda yaşlandılar  demiyecem onlar için çünkü onların ruhları en az benim kadar genç)  ve biz  ''vayy beee ne günlermiş'' der  gülmekten koparız. Aslında yaşanılan çok acı olaylarda vardır hayatlarında ama  onlar bunları bile  içinde isyan olmayan cümlelerle geçiştirirler  tıpkı şimdi olduğu gibi... Kötü olayları geçiştirip iyilerden enerji almayı bilen insan olmak, inanın bana erdem isteyen bişey, zor zanaat anlayacağınız... Zoru başaran  insanları  etrafımda  görmek bana ibret olarak yetiyor çoğu zaman...
  Sürekli  şikayet  ettiğiniz  zaman  bu durumu karakterinizden ayrılmaz bi parça yapıyorsunuz bi süre sonra. Sürekli şikayet ettiğiniz için bi bakıyorsunuz ki hayatta olumlu hiç bişey görmemeye başlamışsınız bu kötü bir durum ... Her insanın sıkıntıları vardır ben de bu konuda hep korkarım... gelecekte beni de  ummadığım sıkıntılar bekliyor olabilir bunun sıkıntısını şimdiden çekmeye başlayamam ki...Yarın ne olacak ,ya bana da aynısı olursa , ben de terkedilirsem, ben de hasta  olursam , ben de yalnız kalırsam..v.b iyi de insanım tabiki bunlar da benim başıma gelebilir ihtimal büyük ama mutlu olmak için nedenler bulamazsam  şimdiden karanlıkta  yaşamaya alışmalıyım , zira hayat zaten güllük gülistanlık değil bi şekilde enerji kaynakları bulmalıyım kendime:))
  Ne diyorum ben ya... Konuyu burda kapatırken bundan sonraki yazımla ilgili ufak bi ipucu veriyorum önce yazmam için kendime sonra merak etmeniz içinde sizlere :))  Bundan sonraki yazımda (yazabilirsem ) halamlarla ilgili bi hatıra anlatacam onların çocukluklarından kalan:) küçük hırsızlık hatırası, ikizlerin hepsimi onlar gibi cingöz mü  bilmiyorum ama  onlar bi alemmiş orası gerçek:)

Not: Güzel resim ama :P yani güzel espri ...
Share:

5 yorum:

FASLI dedi ki...

küçük hırsızlık macerasını merak ettim bak şimdi:)

baharim dedi ki...

satırlarınız okurken benim ailem geldi aklıma..
koca bir avluda yaşayan içine bir kaç aile sığan her gün ayrın bir renk içinde geçen yaşam. .

güzel bir yazıydı..

papuç dedi ki...

@FASLI, eminim merak etmişsindir :P neyse bundan sonraki yazımda anlatacam o hırsızlıklarını (bayramda kafamı kırmalarını göze alarak)

baharim, aynen bizde de küçük bir sülale aynı avlu içinde köy olmuş durumda :) çok zevkli çokkkk

mit dedi ki...

Bir zamanlar bir olay yüzünden çok üzülmüş ve çok kötü zamanlar geçirmiştim. Her günüm üzüntü ve sıkıntı dolu geçiyordu. Bir zaman sonra baktım ki üzülmeyi adet edinmişim, her şeyden şikayet etmeye, hiçbir şeyden memnun olmamaya başlamışım. Hemen şöyle bir silkelendim ve eski benliğime dönmek için çabalamaya başladım. Şimdi iyiyim şükür. Hiç de hoş bir yaşam biçimi değildi doğrusu... Kimseye tavsiye etmiyorum. Üzüntüleri geride bırakmayı bilmek lazım.

papuç dedi ki...

@mit, o bunalım halinden çıkmış olmana çok sevindim zira zaten seni bunalımda düşünemiyorum savaşçının yorgunu:)
Evet hayat güllük gülistanlık değil tabiki ama birazda olumlu bakmakta fayda var hayata...teşekkürler güzel yorumun için..