2 Ağustos 2009 Pazar

Futbol ,para gelir bol bol!!

  Ben galatasaray taraftarıyım ya da fenerbahçe ya da sivasspor...ne farkeder ...Şimdi asıl ben neden bu takımlardan birini tutma zorunluluğu duyuyorum nedir beni bu takımları tutmaya iten şey ;baba baskısı mı mahalle baskısı mı? :))Hatırladığım kadarıyla ben, sırf muhalefet olsun diye Galatasarayı tutmaya başlamıştım Tüm sülale Fenerbahçeliydi bi muhalefet gerekiyodu bu topluluğa ve attım kendimi ateşin içine:))ayy pardon Galatasarayın içine:))O günden sonra biri bana hangi takımı tutuyon deyince G.S liyim diyom ....Bir yurtdışı maçlarında bir de Fenerbahçe maçlarında taraftar olduğumu hatırlıyorum:))Y a amacım taraftar kitlesine seslenmek değil ben tamamen futbola olan nefretimden bahsedecektim :)
  Şimdi diyeceğim şu ki;futbol denen'' illet zillet gaflet '' bir hayli abartılmış durumda tüm dünya da ve ülkemizde..Ben buna sinir oluyorum..Hadi neyse dünyaya açılmadan anlatmaya çalışacam şikayetimi..Binlerce insanı bir araya toplayabilen 3 şey var bu ülkede ki 3ü de benim için bomboş şeyler..1-Futbol,2-Siyaset,3-Konserler..Konumuz futbol olduğuna göre..şimdi anlayamadığım konuları sıralayayım ..
  Hadi diyelim futbol spor evet spor çünkü futbolcular tay gibi koşuyor felan filan..sağlıklarına dikkat ediyorlarda bu da güzel..EEE izleyenlere nasıl bi spor kaardeşimm..orda oturup hiç bişey yapmadan futbolcuya hakeme sövmek hangi spor çeşidine giriyo biri bana anlatsın...İzledikleri yerden hiç bi futbolcuyu da beğenmez izleyenler ,öyle yapsaydın böyle yapsaydın dııt dıııt dııttt ..ula sen orda 5 dakika koşamazsın oturduğun yerden ne söyleniyon tüüü senin yüzüne...
   Sonracığıma:)) size hiç bir getirisi olmayan bişeye sürekli para yatırıyorsunuz ..maç biletleri kaç para bilmem ama bi simit parası da değildir heralde ..eee bu maçlar her haftasonu olduğuna göre buralara bi hayli masrafta yapıyor bu izleyici kesimi dimii  bunu da anlamam mümkün değil(özellikle işsizlik hat safhadayken)
   En önemlisi de insanlar işsizlik çekerken hatta bu ülkede evet bu ülkede evinde aç uyuyan çocuklar yaşarken milyon dolarların havalarda uçuşmasını esefle kınıyorum şiddetle kınıyorum yazıklar olsun diyorumm..Birde milyon dolarlar türk futbolcularına veriliyo olsa birazcıcık susacam   ama yoookk olurmu milyon dolarlarla dışardan adam getirtiyoruzz...Getirilen futbolcuların krşısında nerdeyse secde edecek bazı bazıları(töbeeeee)..işte böyleee ben kısa ve öz yazıyorum siz uzunca düşünürsünüz artık..Ve şimdi futbolla ilgili en gıcık olduğum şeye sıra geldii onu da son paragrafa akladım assolist muamelesi olsun diye:P
   Maç sonrası yorumlar.. imdaaaat deli oluyorum o programlara yaw resmem bedava ekmek parası kazanıyo adamlar ..millet yıllarca okusun didinsin işsiz gezsin 2 çokbilir çıksın tv ye bitmiş bi maçın ardından atıp tutsun üstelik hiççç bir şeyi değiştiremeyecek konuşmaları ...resmen atıp tutsunlar ve dünyanın parasını da kazansınlar çen çen yapmaktan....gece yarılarına kadar konuşuyorlar Allahım yaa ,sonra onca saatin sonunda el de ne var ; hava var ....
   Şimdi bu yazdıklarımı başka şeylerle de karşılaştıranlar da çıkabilir ,onlara da şunu söylüyorum sizin futbolla karşılaştıracağınız boş başka şeyler varsa ben onlara da sinir oluyorum şimdiden...Tıpkı sigara gibi futbol fanatikliğininde bi mantığı yok benim gözümde...hoş bu kimin umrunda ,tabiki benim umrumda...Daha yazılacak bir sürü konu çıkar futboldan ama gece gece bu kadar artık..Ben de futboldan prim yapma peşinde değilim:)) amacım futbolun abartısına olan nefretimi aktarmaktı..Bu ülkede ölünce beni ........ takımının marşıyla gömün diyen insanlar var...Vahh yazık bi laf bulamıyorum..Daha futbola bağlı şans oyunlarından bahsetmedim bile:))
   Sen aklımızı koru Allahım...sağlıcakla kalın spor sever fanatik olamayan güzel insanlar...
   Dip not:Bu konuyu yazmama neden olan  kişi Sefa Yavuz..Onun kim olduğunu inanın bilmiyorum bir oyun sitesinde karşılaştık ve bana futbol benim aşkım demesiyle başladı tüm sohbet:))Bana dediki futbolla ilgili güzel bi yazı yaz:))Neyseki kendisi bu yazıyı okuyamayacak :))
Share:

7 yorum:

ramazan dedi ki...

Bu yaının altına imzamı atıyorum.çocukluğumdan beri usulen fenerbahçeliyim.Bir futbolcusunun adını bilmem.Bilinçli olarak tek bir kere bile futbol maçına gitmedim,bir tek bilet parası ödemedim.Sigara için de öyle.Bir dal sigara içmedim.
Son yüz yılımızın afyonu olan futbol,sigara ve benzerlerine karşı bir duruş istiyorum ben de.
Güzel bir düşünce ,kutlarım.
Sevgiler.

FASLI dedi ki...

Dünya da insana zevk veren şeylerin başında gelir futbol. Ancak asıl zararlı olan bu gibi şeylere yüklenen anlamdır. Ben dikkat ediyorum; futbol vb. gibi olgulara aşırı bağımlı olan insanların çoğunun hayatla ilişkisi kesintiye uğramış. Belki de hayata sadece bir iple tutunmaya çalışıyorlar. Ben Fenerbahçeliyim. Fenerbahçe tribününde olmaktan, maçlarını seyretmekten müthiş haz alırım ama hepsi bu kadar. Ben futbol bloglarını da takip ediyorum. Ne tipler var bir bilsen. Adamın hayatı futbol olmuş. Feneri, gs'yi, Bjk'yi aşmışlar yabancı takımların tarihlerini ezberlemişler. İnan bu tipler futbolu benim kadar sevmiyordurlar. Bunlar kendilerini bir yere koymak istiyorlar. Hani büyüdüğünü göstermek için sigara içen çocuk psikolojisi gibi bunların psikolojileri. Hani zat - ı muhterimin bir sözü vardır ya : ''Helal dairede zevk keyfe kafidir'' diye. Herşeyi özetleyen şey alında. Tapınma ile sevmeyi ayırt etmek gerekir. Biraz uzun ve dağınık oldu:))

devenin_bale_papucu dedi ki...

@ramazan hocam AFYON tabirinizi sevdim ve katıldığımı söylemek istiyorum ..yorum için teşekkürler sağlıcakla kalınız...

@FASLI dünyada insana zevk veren şeylerin başınada gelir demen bile senin fanatik olduğunu gösteriyor :P hem zten hem fenerli olur hem de fanatik olmayan kimseyi tanımadım :)))
Bir de keşke fanatikler sadece futbolcuların isimlerini maçlarını ezberlemekle yetinseler...Eşimi bırakırım tuttuğum takımı bırakmam,ölünce bjk marşıyla gömülmek istiyorum..v.b düşünceleri olanlar var ..futbolla ilgili bir belgeselde izlemiştim inanamadım duyduklarıma..Allah akıl fikir vermiş bir de inşaalah onu kullanabilme iradesi versin herkese..yorum için sağolasın sağlıcakla kal...

Orijinal Delikanlı dedi ki...

Bizim ailede de herkez faenerbahçeliydi
dedem babam amcamlar ve halamlar
ve ablalar da
bir ben galatasaraylıyım.

ve evet futbol dünyada prim yapan en büyük objelerden biri ve
verilen değer önümüzdedi yıllarda da çok daha artacak

oldukça büyük paraların döndüğü bir sektör
bu birkaç yılda futbolcuların bonservis ücretlerindeki artışlara bakmak bile yeter.

gereğinden fazla önem verildiği bariz ama bunun önünü almak da imkansız

devenin_bale_papucu dedi ki...

birileri insanları bu duruma sürüklüyo bence kimse sürü olmasın...

FENAFİLLAH dedi ki...

Esselamü aleyküm verahmetullah: sitemizi ziyaretinizden ve yorumunuzdan dolayı teşekkür eder, Rabbimizden günlerinizin daim hayırlı olmasını dilerim.

Feyyo dedi ki...

"Futbolun 22 adamın topun peşinden koşması olduğunu düşünmenin, kemanın telden ve yaydan, Hamlet'in kağıt ve mürekkepten ibaret olduğunu söylemekten bir farkı yoktur."
J. B. Priestley, The Good Companions, 1928

:) :)