Ana içeriğe atla
Çok fazla kızgınlığımız kırgınlığımız oluyor da bunları muhataplarıyla hiç paylaşamıyoruz ya!.. Ya '' Sabır'' deyip öteliyoruz ya da '' amannn!'' deyip geçiştiriyoruz ; her durumda da içimize yamıyoruz ! Herkese has değil insana has özellikler bunlar...Çünkü gerçekleri çabuk kabulleniş bu '' Nasılsa hatalarını söyleseniz de insanların çoğu hiç bir hatayı üzerine almayacak ve siz de ikazınızla kalacaksınız!'' Bunu bir üst versiyonu da var o da '' Hatalarını dile getirince sizin suçlu duruma düşmeniz!'' ki Allah kimseyi bu duruma düşüp  ikinci defa sinirlenmekle imtihan etmesin !

Fazla ünlemli cümleler oldu ama yapacak bi'şey yok, hayatın trajikomik halleri bunlar ; başıma gelmedi deme gelirse diye tedbirini şimdiden al ! Dünyadaki insan renkleri karşısında gök kuşağının yedi rengi  sıfır kalır, neredeyse yaşayan her insana has ayrı renkler var; kimsenin rengi de başka birinin rengine uymuyor,çık işin içinden çıkabilirsen !Mavinin bir tonuyla sorunlarını çözüyorsun pat karşına yeşilin bilmem hangi tonu çıkıp duygularını alt üst ediyor.. Kahverenginin bilmem hangi tonuna alışıyorsun pat kırmızının farklı bir tonuna tosluyorsun..Kısacası renklerle imtihanın nefes aldığın sürece devam ediyor üstad !

Hayal kırıklıkları yaşıyorsun, yalanlarla ''olamaz!''larla muhatap olup ''Bir daha asla güvenmem!''leri dile getiriyorsun ama duygu ve düşüncelerini bir türlü muhatapların söyleyemiyorsun ve çoğu zaman yaptığın gibi içine atıyorsun..''Allah'a havale edişlerimiz'' biriktikçe birikiyor maalesef içimizde ve bir gün onlar yiyip bitiriyor bulundukları kabı ! Sonra geliyor: kimseye güvenmeyişler,umursamayor gibi yapışlar,kaçışlar, kızışlar..Bir de ''kötü olabilmeyi göze alacak kadar lafını esirgemeyen gamsız insanları kıskanışlar!'' var ki o da ayrı bir yazı konusu...Dünya öylesine Cennet zaten deyip onları da gömüveriyoruz yüreğimizin çöplüğüne !

Bir karamsarlık çökmüş gibi yazıya ama yazı işi Allah bilir yüreğimin hangi karanlık kuytusundan gelen fısıltıları cümlelere döktürüyor!Kendini en iyi ifade edebildiği yerde herşeyi bir anda aktarmayı ister ya insan benim de ''yazı''deyince gözlerimin içi parlıyor ;kendimi ifade edebilmem adıma.. Gerçi insanı ifade de dünyanın tüm dilleri eksik kalır da hiç yoktan iyidir sizin bakışlarınızdan anlayamayan dünya karşısında ....

Kim sizi tam olarak anlayabilir ki , her şeyin sınırlı olduğu şu dünyada ? Ya da kime ne kadar ifade edebilirsiniz ki duygularınızı düşüncelerinizi...İnsan ya sever ya da sevmekten uzaklaştıkça karanlıklara dalar..insanlar sizi seviyorlarsa sadece dinlerler ve dinledikçe size karşı sevgileri ya da nefretleri artar; aslında sizi tam olarak anlayamazlar...Belki de onun için ,sadece sevgiler biriktirmeliyiz yüreğimizde hayatımızda beklentilerimiz olmadan !...

Öyle işte... hayat işte... duygular işte.. sınırlı dünyada sınırlı serzenişler işte..umutlar ve umuda umut olsun diye öteleyişler işte...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Ya sabır der susarsın...
Ya imtihan der susarsın...
Herkes kendi papuçlarınin ayaklarını sıktığı kadar ayakları acır...
Kımine susmak acı verir
Kiminede konuşmak acı verir...
Engüzel kelam EYVALLAH... ������
Pabuc dedi ki…
Eyvallah ne güzel bir kelimedir....
Ramazan dedi ki…
Yorumunuzu girin...Herşeyi göze alıp muhataplarıyla paylaşmak daha dogru olur diye düşünüyorum yanlız kalmak pahasınada olsa.Hatalar zordur kabullenilmesi her yigidin harcı degildir "evet hata yaptım" demek, heleki birde muhatabın kimlik olarak senin üstündeyse yediremez kabullenemez hata yaptıgını.Hayat işte rengarenk farklılıklarıyla önümüze serilir, her renk bir iz bırakır gönlümüzde kalbimizde iyi yada kötü.Bazen mutluluk bazen hûzün bazen ikilem bazen koca bir boşluk ve bazen o kadar iticiligine karamsarlıgına ragmen "Siyah" en sevdigin renk olur gecelerin sessizligi bir başka güzel olur huzur mutluluk yansıtır karanlık gecelerin yanlızlıgı çünkü tüm renkleri yutmuş olan "siyah" seni huzur iklimine dogru çeker."Hayırlısı" seviyorum bu kelimeyi ve nedense çogu zaman insan ilişkilerinde favori rengim "Siyah" doganın kucagına kendimi attıgımda favori rengim "Yeşil" ve "Mavi" sende öyle yap gece ve doga insanın en büyük sırdaşı ve en güvenli dostu.
Sanrı dedi ki…
Evet susmak herkesin hayrına gibi görünür. Hatalar görürsün ama nefsine basar sus dersin. Sindirmeye çalışırsın. Biraz sancılıdır bu süreç direkt insanın hatasını yüzüne vurmaktan daha zorludur. Sonu hayırlı görünür ama. Kimse kırılmamış olur desem yalan olur. Sen sindirirsin ama hiçbir şey eskisi gibi olmaz elbet. Bir birey gibi davranmamış da olursun. Benliğini özsaygını yitirmiş olursun. Ben yokmuşum gibi devam et demiş olursun. Bunlar aslında doğru gördüğümüz yanlış davranışlarımız diye düşünüyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK

Bir İsteğim Var Arkadaşlar!!

Madem burada kalabalık bir aileyiz benim yine güzel bir fikrim var..!! Duymadım, bilmiyorum, işime gelmedi, yok yazın çok uzundu okuyamadım, yorum yazacak vaktim yoktu ..v.b. mazeretleri kabul etmiyorum. Sayfamı tık diye açan herkesten bu yazıya yorum istiyorum ..Korkmayın uzun uzun yorum değil canııım ... Herkesten tek cümlelik dua istiyorum ...Kendim için de değil...Herkes kendinden sonraki yorumcu için (kim olduğunu bilmeden ) dua etsin lütfen...Bu bir oyun değil...Sadece bu zamanda unuttuğumuz (kardeşlerimiz için dua ) bir şeyi hatırlatma babında bir güzel dua zinciri ...Her birinizden can-ı gönülden yapılan tek cümlelik bir dua...! Zor değilmiş değil mi !! Hepinizden Rabbim razı olsun inşaallah.. . Not:İlk dua benden..Blog sahibi olma lüksümü kullanıyorum ;)