Ana içeriğe atla

Az bi Düşün !



Öyle koca koca diploması olan biri değilim aaman aman kitap okuyan biri de değilim sadece meraklı biriyim ve koca kafamı düşünmeye yoran dağdaki çoban abim gibi biriyim ama izlemeyi de çok severim.. Gözlemlemek hoşuma gidiyor yapacak bişey yok !

Yurtdışına hiç çıkmadım onun için Belgesel çok izliyorum ülkeler ve tarihleriyle ilgili Belgeseller çok ilginç mesela herkese tavsiye ederim ... Gördüğün anladığım kadarıyla dünyanın bir yerlerinde Allahın nimetlerinin hakkını verip çalışıp çabalayan ve bulunduğu herleri kendine Cennete çevirmeye çalışan birileri var ; evet tarihleri kan ile yazılmış olabilir hatta kendi refahları için başkalarını ezip geçen ve tüm nimetleri kendilerine kullanan birileri ! Onlar sefayı sürerken biz de akılsızlığımızın cefasını sürüyoruz maalesef olan bu !

İyi de adamlar dünyanın da Ahiretin de kendilerine ait olarak görüyor bu durumda seni beni insan yerine koymaması gayet doğal değil mi ? Asıl mesele, dünyanın fani bir imtihan mekanı olduğunu bilen ve dünyada yaşama kuralları Allah tarafından kendisine bildirilen Müslüman olduğunu iddea edenlerin neler yaptığı ve yapmadığıdır ! Sen hem kurallara uymayacaksın hem de başkaları kendi için çalışınca ah vah edip onları şikayet edeceksin bu laf önce bana gelsin !

Olanlara olaylara bir bütün olarak bakmayı tercih ederim bu gün olanlar/olamayanlar dünün çalışmaları  ya da tembellikleridir vesselam !.. akledip gayrt ile çalışırsan ampulü de bulursun denizin ortasında rüzgar tribünleri de yaparsın ,kutuplar da madenler bulup üsler de kurarsın hatta hızını alamaz Marsa bile göz dikersin yarın öbür gün dünya yaşanmaz bir yer olursa (ki olacak gibi) diye... 

Bana tuhaf gelen öyle çok şey var ki bunlardan en günceli de şu : Millet Aya çıktı biz hala köprü yapımlarıyla uğraşmak zorundayız ! Cidden,bakınız bu öyle basit bir şey değil adamlar başka yaşam olan gezegenler bulabilmek için su gibi para harcıyor bir çok üstün zekalı insanları elleri altında tutuyor biz daha köprülerimizi yollarımızı anca yapmaya başlamışız !.. üstelik bunları yaparken bile içimizde bazı akılsızların eleştiri adı altında  saldırılarına maruz kalıyoruz ... Bunlar çok çok acı gerçeklerimiz maalesef... Ya bi durun önce bir ülke içi sorunlarımızı halletmeye çalışalım siz de köstek olmayın da işler hızlansın sonra yarınlarımıza yatırım yapalım ne olur yaaani !

Derdiniz ne ülke için bişey yapmıyorsanız bari yapanlara destek olun ya Belgesel izlerken hırsımdan çılgına dönüyorum adamlar hava da karada, toprağın altında mağaraların içinde tüm canlıları araştırıyorlar aklın sınırlarını zorlayıp sizi bizi parmaklarında oynatıyorlar hey haattt ... Sen burda kendi halkınla cebelleşirken gücüne güç katıyor şeytanın yaverleri ;onları hafife alma; şeytanın Allaha bir sözü var insanlığı doğru yoldan şaşırtacağına dair ! İyi de sen İslam olduğunu iddea eden ümmet sen ne yapıyorsun bu arada bir otur düşün ya düşün..

Düşünmek yoruyor, düşünmek can yakıyor, onun için insanlığın çoğu düşünmekten kaçıp nefsine sığınıyor ! Düşünmek yerine hazır sunulana boyun eğiyor ;böylesi hem ucuz hem rahat ! Ama insanların çoğu demiyor ki "birileri" bişeyler yapıyor çalışıyor çabalıyor ama bakalım bunu niye yapıyorlar!" diye... Böyle gelmiş böyle mi gider yoksa zaten dünyanın kuralı mı bu bilemiyorum ama bildiğim bişey varsa mazlum olan kesin (!) çok ama çok yoruldu artık... Şeytanın zenginliği çoz ezdi insan olanları; fıtratına sadık kalabilenleri ...Bu yorgunluk ya dinlenmişlik olarak olumlu hal alacak ya da ezilmiş şekilde göçüp gidilecek...Duam dirilme tarafında , çok alın teri yere düştü çok kan altı çok kişi ezildi şeytan ve yaverlerinin zenginliği için vesselam..


Yorumlar

Ramazan Aksoy dedi ki…
Bu ülkenin gündemi 80 yıldır siyaset,din ve ırk üçlü saç ayagı üzerinde tutularak heba edildi malesef ve her iktidara gelen ya yol yaptı ya köprü yada kóylere elektrik getirdi yada siyasi ve dini kavgalarla yok olup gitti.Ülke son 15 yıldır üzerindeki ölü topragını atıp silkelenmeye çalışıyor ülke yönetiminin sadece yol köprü olmadıgını her alanda kalkınmaya ihtiyacı oldugunu senin gibi birileri tarafından dile getirilmeye çalışılıyor ama ne yazıkki onlarda siyasi ve dini çekişmelere çekilip eski Türkiye vizyonsuz hedefsiz Türkiyeye çekilmeye çalışılıyor.Yılların vermiş oldugu hantal ve vizyonsuz ve ülke yönetimini sadece siyasi ve dini çekişmelere hapsetmiş bir zihniyeti ayaga kaldırmak kolay degil.Dünya bu gerçege yıllar önce farkına vardı ve siyasi ve özellikle dini çekişmeyi kiliseye hapsederek yol almaya başladı biz hala ortaçagdaki avrupanın içine gömüldügü zihniyetten kurtulamadık başka bir derdimiz yok.Kaynaksa kaynak beyin gücü yani gelişmek için her türlü imkan var sadece zihniyetimizi degiştirmemiz yeterli siyasi ve dini kavgaları bir kenara koyabilsek her şey yerine oturacak.
Pabuc dedi ki…
Birileri sadece bu günü değil yarınları düşünerek adım atıyor diğerleri bunu göremediği için bu günün menfaatleri zarar görüyor diye isyan ediyor hatta bi kesim desteği kesme şantajı yapıyor ... Allah doğrunun yardımcısıdır ve doğruyu durduracak kimse yok ..Allah yar ve yardımcısı olsun doğru yolda olanların...
Ramazan Aksoy dedi ki…
Yorumunuzu girin...İnşaallah tek temennimiz o zaten yoksa bu fırsatıda geri tepersek vay halimize.
Büşra Bayram dedi ki…
her zamanki gibi çok doğrusun be elif. 10 numera beş yıldız. hele şu ilk iki paragraf resmen ben :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Öğretmenimizle Eğitim-Öğretim Üzerine Röportaj

Röportaj: Pabuç - Aslı Öğretmen
Sevgili blogger dostlarım; Bundan böyle bloğumuzda röportajlara da yer vereceğim.İlk konumuz toplum olarak geleceğimizin oluşmasında temel taşlarımızdan olan eğitim-öğretim kurumlarımız  ve sorunları. Ne yazık ki; eğitim sisteminin çarpıklığından doğan sorunlara temel çözümler getirilmez ise, geleceğimizin risk altında olduğunu söyleyebiliriz. Çocuklarımızın, kimlik, kişilik, kariyer sahibi olmalarını bunun yanında insanlık idealinde hizmet etmelerini esas alan müfredatların öğretim ve eğitim alanında reformların yapılması gerektiğine inanmaktayız. Bu reformlar  ancak zihniyet değişiminin yapılmasıyla gerçekleşebilecektir. Yaşadığımız şehirde, bir ilköğretim okulunda  öğretmenlik yapan bir öğretmenimizle, eğitime dair kısa bir söyleşi gerçekleştirme fırsatı yakaladık.  Fen Bilgisi öğretmenliği yapan "Aslı Öğretmen" bizim ricamızı kırmayarak söyleşi sonrularımızı blog okuyucularımız için bize içtenlikle cevaplandırdı. Bundan ötürü kendisine teşe…

Gözlerim Dalıyor

Gözlerim dalıyor içimde var olan uzaklara.... Noktasını koyamadığım cümlelerime ve ünlemi eksik olmayan düşüncelerime...
Gözlerim dalıyor, Yaşantım içinde bir tarafa ötelediğim Hayallerime..
Gözler dalınca bir tanıdığın gelir derler büyükler, Benim gözlerim dalıyor; beni ben yapan düşüncelerime,sevinçlerime,tebessümlerime..
Gelin ve hiç gitmeyin! Yaşadıklarımın yanında siz de hep yer alın; ötelediklerim,düşüncelerim,tebessümlerim,hayallerim... Beni ben yapan hislerim...


Teşekkürler Rabbim !..

En eski günlerden başlamayacağım bu sefer zira yaş artık tamamen kemale erdi sayılır eskilerden de iyice bi uzaklaştım...
Öyle :" Bir Kasım akşamı doğmuşum..." gibi tamamen klişe şeylere de başvurmayacağım söz!.

Eskiyi yad ettikçe içimi acıtan gerçekleri hatırlıyorum onun için herkesin sürekli dile getirdiği şeyi yapıp anın içinde yaşamaya çalışıyorum, zaten hayal kurmayı yıllar önce bırakmıştım: hayatın gerçekleriyle hayallerimin uyuşmadığını fark ettiğimde..

Çok güzel bir ailem oldu büyürken ve dünyada arayıp bulamayacağım denklikte de bir sevdiceğim ve canlarım...çok şükür ,hep şükür ,sonsuza kadar şükür...

Hayat işte öyle ya da böyle geçiyor herkese ayrı mekanlar ayrı ortamlar ayrı yardımcılar ayrı düşmanlar ayrı imtihan soruları verilmiş herkes bir telaşın içinde yaşayıp gidiyor..Felsefik şeyler yazmak istemiyorum tüm roman olmaya aday hayatlara saygımı sunuyorum buradan ....Yaşayın la yaşayın son nefesinize kadar doyasıya...Gülümseyin, kızın bağırın çağırın sonra pişma…