26 Ekim 2016 Çarşamba

Cennetin ve Cehennemin kapılarında nöbet tutmayı bırakın artık ,lütfen !!!

Konu dine geldiği zaman ortamda birileri illaki birilerini kötüleme ile başlıyor cümleye ve genelde kötülenenler de Kuranın anlaşılır olduğuna ve Kuranı okuyup anlamamız gerektiğine vurgu yapan kişiler oluyor ! Adı Ahmet olur Mehmet olur Ayşe olur Hülya olur Kurana çağıran biri olması yeterli !

Ve ben de o kişileri kötüleme sebeplerini sorduğum zaman savunur duruma düşüyorum aslında kimsenin savunulmaya ihtiyacı yok benim anlamadığım okumadıkları dinlemedikleri kişileri insanların bu kadar rahat itham/tekfir edebilmeleri ? Elle tutulur bir açıklamaları da olmuyor ; kiminin dayısı amcası demişmiş kötü biri olduğunu, kiminin hocası demişmiş şia olduğunu zart olduğunu zurt olduğunu ! Sana ne diyesi geliyor insanın :sana ne kardeşim inancından sen adam tabi olmayacaksın ki neye çağırıyorsa onu anlamaya çalışacaksın tabi neye çağırdığı çok önemli !

Kurana çağırılmak insanları neden bu kadar rahatsız ediyor bunu hiç bir zaman anlamayacağım !Kimse size benim dediklerime uy demiyorsa sizi direkt Kurana yönlendiriyorsa ne alıp veremediğiniz olabilir ki kişilerle ? Din konusu menfaatler için kullanıma çok açık bunun farkındayız dün de böyleydi bu gün de böyle.. Ama kimin doğru kimin yanıltıcı olduğunu nasıl anlamayı düşünüyoruz Allah aşkına ! Elimizde Allahın kelamı var biz ona danışmayacağız da kime danışacağız ? İnsanları Peygamber düşmanı diye etiketliyorsunuz ya Allah aşkına siz yıllardır bize Peygamberimizi: uçan, elinden sular fışkırtabilen biri olarak tanıtmadınız mı ,bu mudur Peygamberi tanımak, tanıtmak, sevmek ?Derdiniz ne bi bunu açıkça söyleseniz...

Ne yapmamız lazım okuduğumuz ayetleri hep şu hoca nasıl anlamış şu şeyh ne hüküm vermiş diye mi okuyalım ne yapalım ! Kuran ayetleri gayet açık (anlamak ders almak isteyenler için!) daha çok bilgilenmek isteyen daha çok okur daha çok araştırır daha yetmedi üzerine doktora falan yapar ama her insan alabildiği kadarını alır siz neden insanların önünü kapatmaya çalışıyorsunuz :anlaşılmaz (!) yalanını uydurarak !Ayrıca hepimiz alim olmak zorunda mıyız ,Rabbimiz bizden böyle bir şey istemiş midir ?

Sürekli atılan iftiralardan biri :Peygamberin hadislerini inkar ediyordunuz ! Ya Allah aşkına Allahın Resulü 'nün tebliğ ettiği sözler Allahın kelamı siz insanlara bunları inkar etmekle nasıl itham edersiniz hiç mi aklınızı vicdanınızı kullanmıyorsunuz ? Ya da Ahirete inan mıyormusunuz hiç mi hesap vereceğinizi düşünmüyorsunuz ? Kendinizi dinin koruyucusu mu zannediyorsunuz ,bu dinin koruyucusu Dinin Sahibidir sizin gibi zanlarını/ön yargılarını aşamamış beşerler değil !

Siz, ne kadar iyilik yapıp infakta bulunduğunuza bakın, imanınızın samimiyetine bakın, yetim kelimesinden ne anladığınıza zekatınızı hakkıyla verip vermediğinize , faize bulaşıp bulaşmadığınıza ,menfaatiniz için başkalarının haklarını çiğneyip çiğnemediğinize bakın, milleti kendinize uydurmaya çalışmak ve Cehennemi doldurmaya çalışmak yerine... !!! Müslüman bir ülkede müslüman bir ailenin evladı olarak dünyaya geldiğiniz için kendinizi seçilmiş kişilerden görmüyorsunuzdur herhalde ! Zira sizin de bizim de, Afrikanın bir köyündeki bir yoksulunda bir birinden farkı yok ya da Avrupanın göbeğinde kötü bir ortamda dünyaya gelmiş bir çocuğun !!Herşey imtihana bakar, sen rahat koltuğunda Cennete Cehenneme adam seçerken birileri yaşam mücadelesi verirken inancını yaşamaya çalışıyordur !

İnsanları Allahın dinine çağırın gerisini bırakın ya , bırakın artık insanların yakasını! Peygamberi örnek aldığınızı söylüyorsunuz hangi özelliğini örnek aldığınızı bi söylesenize ? Bir tanesini örnek alıyor olsanız tekfircilik oynamazsınız ! Müslüman kardeşinizle muhabbet edebilmekten uzaksınız Allah muhafaza karşınıza bir gayri müslim çıksa ne yaparsınız ? Nasıl din tepliğ edeceksiniz merak ediyorum ; sen hangi yazarları okuyorsun nerelerde takılıyorsun bakimm mi diyeceksiniz ona göre mi İslamı anlatacaksınız ? İslamı anlatmak dedim ama cidden öncelikle ne anlatacaksınız dininizi tanımaya çalışan birine ?

İnsanlara yolu tarif edin gidecekleri yere hangi araçla gideceklerini zorlamayın ! Yol doğru olduktan sonra yolu iyi tanıdıktan sonra o yola en uygun araçta bulur insan ki o yolun sahibi illaki yola uygun araçları da yapmıştır ! Cennetin ve Cehennemin kapılarında nöbet tutmayı da bırakın artık ,lütfen !!!
Share:

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Yüreğinize kaleminize sağlık. Konu başlığı tam isabet olmuş. Özellikle anlatım dili ve sadelik mesajları gayet açık ve anlaşılır yapmış. Tabiki anlayana...

Ramazan Aksoy dedi ki...

Ameller niyetlere göredir.İnsanların Kurana yaklaşımıdır aslolan kimisi bu kitap çok kutsaldır benim anlayabilmem için çok ilim sahibi olmam lazım zaten çok günahkarım bu kadar günahımla bırak anlamayı el sürmem bile günah zaten alimler bizlere ne yapmamız gerektigini anlatmış yanlış yaptılarsa günahı vebali onların onlar ne diyorsa kabulumdür hem Kuran emrediyor peygambere iteat edin diye ben onun hadisleri dururken Kurana niye bakayımki yoksa hangi yüzle şefaat isteyecegiz siz sapıtmışsınız peygamber düşmanısınız siz Kuran diyerek önce peygamberi kaldıracaksınız sonra Kuranı devre dışı bırakacaksınız siz ingiliz ajanısınız yada şia dur dur siz akıl akıl diyorsunuz kesin deistsin yok siz ateistsiniz tövbe tövbe siz yoldan çıkmışsınız siz iflah olmazsınız.Başka gurup bu gurup daha rahat yok yok gurubu Kurana heva ve heveslerine göre yaklaşırlar istedikleri taklayı attırırlar nefisleri huzura kavuşuncaya kadar ve bir gurup vardır tarih der sahabe ne anladı der onların ne anladıgını bilmeden Kuranı anladıgını iddia etmek meal sapıklıgıdır onlar mahallenin tinercileridir ve son gurup sadece ve sadece Kuranı anlamak tek derdi kimseyi etiketlemeden kimseye dayatmadan Rahman yolumu aydınlatacak imanıyla.Sözün özü Ameller niyete göredir Elif kardeşim harika bir yorum amellerimiz saf ve temiz Rabbim inşaallah dogruların ve samimi kullarının yanındadır.

Pabuc dedi ki...

İnsanlar, birlerinin dinini en temiz en doğru şekilde yaşamaya çalışmasına katlanamıyorlar bence ! Bu kadar da kötümser yaptılar beni...

Ya hu yarın Ahirette hesap verirken yalnız olacağız onun için dinimi en doğru şekilde yaşama telaşındayım neden böyle insanların varlığı birileri tekfirciliğe yönlendiriyor ,tuhaf !

Begonvil Sokağı dedi ki...

Tebliğ etme görevinin çok üzerinde durulmuş adeta bir farz ibadet gibi ama Kur'an-ı Kerim'i anlama ve yaşamada rehber de Peygamberimiz. Her şey açık kalbinde samimi inancını taşıyan okuyarak sadece Kur'an ı değil etrafında sürekli gerçekleşen hayat mucizesini de okuyarak hakikatleri bulur ve yaşar. Tarif edenden çok ahkam kesen ve hükmeden gibi imani konuları anlatmaya çalışanlar yanlış bir yol izliyor. Nasıl ki Peygamberimiz her zaman hoşgörü içinde ve kucaklayıcı olmuş bence yöntem budur. Bu da ne taviz vermeyi ne de ötekileştirmeyi gerektirir. Bazen işin içine ben biliyorum diyen egolarda karışıyor faydadan çok zarar oluyor ne yazık ki. Ulaşılmak istenen bir yer var o yerden çok Biri var daha çok tanımak bilmek istediğimiz ve yol var. Yazdığınız gibi tarif edilir ve isterse ben bu yoldan gidiyorum diye anlatılır çünkü yol geniş herkes kendine en uygun yoldan gider. Yanlışa düşülen önemli bir konudan söz etmişsiniz, kaleminize sağlık..