Ana içeriğe atla

Başaramadık !...


Hepimiz siyah olsaydık, aynı dili konuşsaydık, fikirlerimiz hep aynı olsaydı ,zevklerimiz de seçimlerimiz de bir olsaydı...Olmasaydı birimizin diğerlerinden farkı !..

Bir tek insan olduğumuzu kabullenemedik, yoktu bir birimizden üstünlüğümüz, farklarımızla güzeldik bilemedik be dünya ......çirkin sesi olanın o güzel bakışlarını göremedik tıpkı ayrı diller konuşsak da sevgi dilinin anlaşmak için yettiğini göremediğimiz gibi...

Bırakmadık ki insanlar kendi hayatlarını yaşasınlar istedikleri gibi inansınlar... ne yaşattık ne de kendimiz yaşadık !... Bırakmadık ki Allah ile aralarında kimseler ve kimselerin kirli düşünceleri olsun !...İnsan olmanın anlamı çözemedik ki kıymetimizi bilelim kıymet bilelim...

Bİz, hep yanlışlar yaptık da yanlışın yanlış olduğunu bilemedik....

Tutamadık dilimizi ,temiz haliyle koruyamadık yüreğimizi...kin ile nefret ile  lekeledik üzerini de önyargıyla mühürledik ....Yalan üstüne yalanlar söyledik sevgilermizi ayaklar altına aldık. Gülümsemelerimize samimiyetimize kara lekeler çaldık sonra da uzaklaştırdık onu kendimizden...

Tüm insani özellikleri tükettiğimiz zaman da dünyayı suçladık durduk kendi hatalarımızı hiç dile getirmeden... Bin bir parçaya böldük duygularımızı da farklarımızı da ... sonra da mutsuzluklarımızı taşıyacak günah keçileri aradık durduk !

Bir insan olduğumuzu bir türlü kabullenip ona göre yaşayamadık;ne yaşadık ne de yaşattık !... Can yaktık ,menfaat için ezdik .... Kibir ve nefret yarıştırdık ve insanlığın manevi kıyametine zemin hazırladık el birliğiyle...




https://youtu.be/n8tfSnxnghY?list=RDYGMQ7rf-PQ8

Yorumlar

Profösör dedi ki…
İnsan iyilik yapmıyor ve iyilik üretmiyorsa; kötülükler kol gezer o zaman insanın dünyasında. Doğru, iyi ve güzel bildiğimiz şeyler özümsememiz gerek. Aslında Allah'ın emirlerini herkes biliyor; cahillik devri gaflete bıraktı yerini. İnsan ancak şuurla dirilir. Başta nefsin azgınlıklarını dizginlemekk gerekir. O zaman bencillik yenilir. Biz oluruz birlikte ve bizi mqkimse yenemez.
Unknown dedi ki…
insan olsaydı herkes, farklı da olsaydık olurdu be... yeter ki İNSAN ne demek, onu bileydi herkes...
Ramazan dedi ki…
Sayfanı ilgiyle izlemeye devam ediyoruz inşaallah.Facede elektrikler kesildi heralde karartma var hayırdır inşaallah.
Ramazan dedi ki…
Aslında tek renk olmasakta Ademogluyuz hepimiz.Renkler ayrılıgı degil cümbüşü,zenginligi,kaynaşmayı temsil eder.Tek renk yokluktur kaybolmaktır karanlık misali.İnsanlıgımızı kaybettigimiz yerde kin başlar,ihanet başlar,öfke başlar,zulum başlar ne gariptirki bu şeytanın hasletleridir çünkü insanlar hicret etmiş dünya şeytanlara teslim olmuştur.Sanmaki hicret korkaklık hicret kaçmak,hicret yeniden dirilişin ilk adımıdır yorgun düşen insanlık için.Toparlanmadır hicret,diriliştir hicret,yeniden dönüşün ayak sesleridir hicret.Sanmaki insanlar kayboldu onlar fethe hazırlık yapıyor insanlıgın yeryüzüne tekrar dönüşü için
Pabuc dedi ki…
/profösör Hocam,
Bencillik bizleri esir etti ...kendimizi kaybettin nefsimizi önder ettikl ve işte doğrulamıyoruz !...

/Pınar Ütündağ,
karışmasaydık hayatlara ve kabullenebilseydik hepimizin özel olduğunu ah ahh...

/Ramazan Hocam,
Kendimi test ettim facebook'tan vazgeçebileceğim konusunda :)

Rabbimiz bir kaynaşalım diye renkli yaratmış bizleri farklı farklı ama biz onu da anlamadık maaleef ; biz neyi doğru anladık ki zaten Hocam :(
Ramazan dedi ki…
Yanıtınızı girin...Onu anladıgımızda her şey o kadar güzel olacakki ne kin ne haset kalacak ne de zanlarımız.Paylaşımındaki temennine katılıyor hayırlı bayramlar diliyorum.(facebook yorum yazamıyooom bu agır oldu beya :-)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK

Bir İsteğim Var Arkadaşlar!!

Madem burada kalabalık bir aileyiz benim yine güzel bir fikrim var..!! Duymadım, bilmiyorum, işime gelmedi, yok yazın çok uzundu okuyamadım, yorum yazacak vaktim yoktu ..v.b. mazeretleri kabul etmiyorum. Sayfamı tık diye açan herkesten bu yazıya yorum istiyorum ..Korkmayın uzun uzun yorum değil canııım ... Herkesten tek cümlelik dua istiyorum ...Kendim için de değil...Herkes kendinden sonraki yorumcu için (kim olduğunu bilmeden ) dua etsin lütfen...Bu bir oyun değil...Sadece bu zamanda unuttuğumuz (kardeşlerimiz için dua ) bir şeyi hatırlatma babında bir güzel dua zinciri ...Her birinizden can-ı gönülden yapılan tek cümlelik bir dua...! Zor değilmiş değil mi !! Hepinizden Rabbim razı olsun inşaallah.. . Not:İlk dua benden..Blog sahibi olma lüksümü kullanıyorum ;)