17 Aralık 2014 Çarşamba

2015 Gelmeden Kaçma Emi !


   Yeni yıla nasıl girersen öyle devam edermiş ,bir de ne dilersen o olurmuş..muş muş muş! Mesela ben geçen sene, seyyah olup dünyayı gezmek istedim,Türkiye'de ayak basmadığım dağ bayır çayır ova kalmasın istedim,karavan almak istedim, aklıma bir fikir gelsin ve o fikri yürürlüğe sokayım sonrasında fikrimin zenginliğini yaşayayım istedim,deniz ve ormanın ortak mekanında güzel şirin bir taş evim (tamam küçük bir villam) olsun istedim,kışları Güney Afrika 'da kalayım orada da okyanusa nazır şirin küçük bir ev alayım yerlileriyle mutlu mesut günler geçireyim istedim,gemi turuyla Kutuplara gideyim  istedim,yazar olayım kitap yazayım bile istedim...Pekii kaç tanesi oldu ? Tabi ki hiç biri.En azından %50 si olsaydı bari dedim ama o da olmadı.Demek ki istemek başarmanın yarısı falan değilmiş.Tek çözüm yolu, para denen o gözü kör olasıcaya sahip olmakmış.Bendeki para da karavan almaya zor yeteceği için artık bu dilekleri önümüzdeki 40 yıl her yılbaşında dilemeye devam etmeliyim(40 yıl dilersem belki olur di mi yani)

Sadece bencillik yapıp kendime bir şeyler istediğim dileklerim de olmadı elbette geçen yıllarda! Mesela, dünya barışı denen o imkansızı da dilemiştim.Çocukların ölmediği bir dünya, insanların sömürülmediği bir dünya,amerikanın tanrıcılık oynamadığı, israillilerin şeytanla yarışmadığı,Müslümanların akıllarını başlarına kitaplarını da ellerine aldıkları,insanların çevreye bu hızla zarar vermediği,bazı insanların sokaklarda yaşamak zorunda kalmadığı,hiç kimsenin açlıktan ölmediği,ömrünün en güzel çağlarını okullarda geçiren gençlerin işsizlik korkusu yaşamadığı,hayvanların katledilmediği gösterilerde işkence edilmediği, torpilin yer yüzünden silindiği,dinin gerçek anlamda yaşandığı,insanların okuduğu düşündüğü empati kurabildiği,trafik kazalarının olmadığı,ormanların yanmadığı,maçlardan sonra olayların çıkmadığı,silah üretiminin durduğu bir dünya...Peki bunların kaç tanesi gerçekleşti ? Tabi ki hiç biri..Dünya aynı tas aynı hamam...Demek ki istemek başarmanın ne kadarıymış? Hiç kadarı...İnsanlar istemedikleri sürece biz istediğimiz kadar dileyelim duralım değişen bir şey olmuyor...Siz daha olumlu sonuçlar çıkarabilirsiniz ben anca bu sonuca varabiliyorum haberleri izledikçe..

Yılbaşında takvim başlangıcından öte bir şey değil.Benim için ömürden giden bir yılın (ki ömür denen öykü de zaman kavramı nedir ki) bir ertesi döneme geçişi...Onun için kutlamak da tuhaf geliyor.Gerçi düşününce tuhaf geliyor düşünmesem sadece eğlence gözüyle baksam bana da güzel gelebilir!!! O kısımlara fazla girmeden bu yılki iyi dileklerime geleyim.

Sevgili 2015, kardeşlerin neydi ki sen ne olacaksın ama ben yine de bir kaç şey yazayım seninle ilgili beklentilerimden.Yukarıdaki dileklerimin hepsi bu yıl için de geçerli eğer mümkünse (gerçi mümkün değilse de geçerli) ek olarak ,ölümcül hastalıkların tedavisi bulunsun ve başka ölümcül hastalıklar çıkmasın,her çocuk eşit haklara sahip olsun güzel olan tüm haklardan yararlansın , dilenciler dilenmek zorunda kalmasın mümkünse çalışarak para kazansın,insanlara kömür dağıtılacağına kömür olacak para kazanma yolları sağlansın,insanlar daha tok gözlü olsun,gdo lu yiyecekler onları üretenlerin tepesine yağsın,siyaset (hayal işte) seffaflaşsın,dürüstlük geri gelsin,Allah'a inananlar dinlerini O'nun kitabından öğrensin kimse Cehenneme adam toplamasın ya da dini hafife almasın...Bir de yukarıdaki dileklerimi de göz ardı etme !

Haklısın be 2015 tüm iyi temennileri senden(!) dileyip yine yeniden aynı şeyleri yaşayan biz insanlar kocaman bir yanlış yapıyoruz yanlış kişiden istiyoruz isteyeceklerimizi ! E işte bize modernleşin deyince biz onu yabancılar gibi yaşamak anladık be 2015 bizi de mazur gör. Teknolojisini bilimine yetişemediğimiz yabancıların bizde genel kültürünü aldık kendimize yamamaya kalkıştım o zaman da ortaya rakamdan medet uman insanlar çıktı işte ! İstemekle bi'şey olmayacağını anlayamadık bir türlü, lafta kalan istemeler sadece her yıl hatırlanan iyi temenniler olarak kaldı akıllarda. Fiiliyata geçmeyen beklenti mi olur ; gerçekleşmesini istediğimiz şeylerin duasını icraati olarak da yapmamız gerektiğini ne zaman öğreneceğiz bilemiyorum! İcraat olmayınca dünyanın halini görüyorsun 8 milyar bir şeyler isteyen insan topluluğu ve fiiliyata geçmiş kötülerin dilekleri ! Halimiz içler acısı...

Senin de dünyanın bu halini görüp daha gelmeden kaçmandan korkuyorum 2015 ! ''Laaaaan bu ne! Ben bile bu kadar berbat bir dünyada bir güzellik yapamam'' dediğini duyar gibiyim ama bi umut be 2015, belki senin sihirli bir değneğin vardır da bir dokunuşla düzeltirsin tüm bu adaletsizliği, haksızlıkları, zulümleri...Bizim aklımızı vicdanımızı kullanacak fırsatımız/vaktimiz yok da !

Neyse nerede kalmıştık ;


Şimdilik bu kadar 2015.Sakın gözün korkmasın ,8 milyar insanın istekleri yanında benim isteklerimin lafı bile olmaz senin için.Artık kendi çapında ne kadarını getirebilirsen Dünyaya!..

Not1 : Yıl başına has değil ama sürekli ettiğim duadır.''Rabbim sağlık sıhhat afiyet verinsin bizlere.Görünüp görünmeyen kazalardan belalardan ,hastalıklardan uzak etsin inş bizlere.Hakkımızda hayırlısını versin ve ayaklarımızı yüreğimizi kendi doğrusunda sabit kılsın''amin.

Not 2:Yazının gayri ciddiliğine bakmayın siz ,Rabbim gönlünüzdekileri ömrünüze hayırlısıyla versin.Sıkıntısı olanların sıkıntısını gidersin ,ihtiyacı olanların ihtiyaçlarını gidersin...Ben artık beni rahatsız eden konularda ciddi yazı yazamıyorum işi dalgaya vuruyorum (vurulmaması gerektiğinin farkındayım ima ile yazarak daha net ifade ettiğimi düşünüyorum kendimi) affediniz...

Not3 :Fotoğraf ne iş dersen sevgili 2015, anlarsın ya bir Nissan fena olmaz bu yeni yılda...Gerçi Land Rover tercihimdir ama bak bir iyilik yaptım biraz ucuzuna gittim sen zorlanmayasın diye (şş dalga geçmeyinnnn)

Not4:Çok daha iyi yazabilmeyi de istiyorum eklemeyi unutmuşum.Yazar olmak ve zengin olmayı istiyorum !!! Paraya dolar demek istiyorum artık(hatta böyle korkunç espriler de yapmayayım mümkünse bu yıl)

Not5: Neden mi bu kadar erken girdim yıl başı yazımı? Bana her gün yılbaşı da ondan be 2015 (iğrennçti farkındayım)
Share:

2 yorum:

GÖK-TÜRK dedi ki...

Allah sağlık, sıhhat versin de gerisi elbette olur. Hayırlısı olsun. :)

Pabuc dedi ki...

Amin inşaallah