7 Şubat 2013 Perşembe

Sevmek, Köle Sahip İlişkisi Değildir !

Konumuz kıskançlık olsun bu gün..Anlayamadığım şeyleri burada paylaşayım ki bir anlayan çıkar da beni bilgilendirir belki!

''Seven kıskanır''diye bir söz var hepimizin bildiği.Kıskançlık da insani bir vasıf olduğuna göre hepimizde az ya da çok bulunuyor.Beni az kısmı değil de çok kısmı ilgilendiriyor şu an.Kendi hayatımızda da ,dinlediğimiz başka hayatlarda da ilginç kıskançlıkları görüyor duyuyoruz.Eşini cama ,balkona çıkarmayanları mı istersiniz, dışarı tek başına çıkmasına ,aynı il içerisinde anne evine tek göndermeyeni mi, başkalarıyla konuşmasını istemeyenleri mi,kıyafetlerine karışanları mı (ahh ahhh) nerelere gittiğine varıncaya kadar sevdiğinin her şeyine karışanına kadar bir sürü kıskançlık örnekleri...

Kıskançlık nedir ? Gözünden sakınmak nedir? ''Sevmek sahiplenmeyi ve devamında sahibiysem sıkarım bunaltırım''ı mı getiriyor/getirmeli ? Kıskançlık yoksa gerçekten bir güvensizlik belirtisi mi ?Ya da insanın kendi var olan kompleksin bir yansıması mı ?Varsa bilginiz açıklamanız lütfen paylaşın...

 Seven kıskanır evet buna katılıyorum ama; sevmek sıkmaz, bunaltmaz, insanı hayattan soyutlamaz ! Yanılıyor muyum ? Mesela ben de ;sevdiğim kişi benden daha fazla başkalarına samimiyse kıskanırım (acımam yakarım demedim gözlerini oyarım da demedim ..gülme!) Ama insanın kıskançlığı yüzünden karşı tarafa karışmasını anlamıyorum.Nereye gideceğine, ne giyeceğine (ahh ahhh) karışılmasın ya! Herkesin aklı fikri var kendisi için en iyiyi kişi kendi bilir ,senin aklına ihtiyacı yok ki ,di mi yani.Bir de yok yani siz olmasanız da o kişi yaşıyor siz mi onu koruyup kolluyorsunuz ? Ya eşine cama yaklaştırmamak ne , şaka gibi ya ! Robinson ve Cuma geldi aklıma .''Sahip'' diyordu Cuma ,Robinson'a!...

Sevmek ;sevdiğinizi size köle yapmamalı.Yapıyorsa da ortada ozon tabakası kadar büyük bir sorun var demektir benden demesi .Oraya bakma, şununla konuşma, aman oraya gitme, onu giyinme gibi şeyler...

Mesela;açık bir bayanla evlenip onu kapanmaya zorlayanlar ya da tam tersi kapalı bir bayanla evlenip başını zorla açtıranları da hiç anlamıyorum.(gerçi bazıları buna tebliğ diyor bana karşı çıkanlarda olacaktır ) İyi de kardeşim sevdiğini kendine göre şekillendirmek için mi çıkıyorsun onunla ya da evleniyorsun.Senin için kapansa ne olacak ? Ya da inancından dolayı kapanmış birinin senin keyfin için açılmasını sağlamak sana ne kazandıracak ?

Bu konu uzaaaar gider.Her şey gibi kıskançlığın da bir dozajı olmalı (insan kendine bir dur diyebilmeli caaanımmm) Kimse kimseyi şekillendirmeye kalkışmamalı.Yeni baştan şekillendirmek isteyenler de gidip resim yapsınlar ne bileyim heykel falan yapsınlar (iyi fikir ama neden gülüyorsun ki!) kendi kafalarına göre şekil verirler çizdikleri profillere!

Sosyal mesajımı da verir giderim buralardan...

8 yorum:

yasemin kuzen dedi ki...

Bu kıskançlık hastalık arkadaş:D
Dediğin gibi karşındaki olduğu gibi sevmek değil de olmasını istediği gibi sevmek,ömrüm boyunca bunu yapan insanları anlayamayacağım galiba :D
Bir insanı ellerinle yavaaaaşş yavaaşş boğmak gibi :D :D

Pabuc dedi ki...

hahahah Yasemin kuzen hastalık bu kıskançlık değil mi ?

Ellerinle yavaş yavaş boğmak..ya da karşındakini kendine benzetmek ya da istediğin gibi şekil vermeye kalkışıp çıkan sonuçtan da şikayet etmek :) Her durumda hastalık bu yoluna çıkıyor ...

yasemin kuzen dedi ki...

Sonrada Erdal Bakkal gibi ammaaaannn olmadı bu deyip oluşturduğu şekli beğenmezlerr :D
O zaman hastaları kendi hallerine bırakmak lazımm :D :d

Pabuc dedi ki...

hahahaha terbiyesiler ya huuuu! yumurta kafalılar ;)

Ness dedi ki...

Çooook haklısın ne diyeyim ki :)

Pabuc dedi ki...

/Ness,
diyecek bir şey yok aşırı kıskançlara Allah izan versin diyecez artık ne yapalım :)

absalom dedi ki...

pabuç bu aralar bizim konumuz bu kıskançlık...
bu dertten muzdarip bi arkadasımız var.

kisisel olarak belli bir seviyeyi geçtikten sonra hastalık olmasa bile bir hastalık belirtisi olduğuna inanıyorum.
tabi bu seviyede goreceli.
karmasık bi durum yani.

internetini maillerini telefonunu takip ediyorsa...
belirli bir neden yokken tehdit yokken dahi hayali tehditler algılıyorsa yandı gülüm keten helva.
karsıdaki abla abinin kılın cenaze namazını.

merhumu nasıl bilirdiniz
iyi bilirdik
e gomün o zaman.

fena yani:)))

Pabuc dedi ki...

/absalom,
takip edip sonucunda ne bulmayı umuyor onu merak ediyorum mesela? sonuç ne olsa uğraşlarına değer ;) Keşke paradonayla geçirecekleri zamanları akıl sağlıklarını düzeltmek için geçirseler ..bi işe yarar :))

Merhumu ,gömün o zaman..iyiymiş :))

İnsan Bu Dünya'ya Dar !

Ne kadar da Vivaldi bi insan :)  Hani dalıyorsun uzaklara da başka bir dünyanın içinde buluyorsun ya kendini ne güzel bir nimettir o ; h...