Ana içeriğe atla

Pembesi Gitmiş Tozu Kalmış!

  Öncelikle şunu belirteyim bi insan başına neler geleceğini bilemez onun için büyük konuşmamak da fayda vardır ben de bunun bilincindeyim ama böyle olması insanın düşüncelerini söylememesi anlamı da taşımaz sanırım..Bişeyleri tam olarak anlayamıyorsam iyice kafam karışıyor..Nedenlerle nasıllarla iyice bulanıklaşıyor düşüncelerim..
 Dizi tanıtımlarından birine rasgeldim bi kanalda (ki diziyi hatırlamıyorum ) Adam annesine diyor ki ''Melek'i seviyorum '' Annesi hatırlatıyor :''Esra ne olacak peki , o senin eşin'' Adam gayet rahat cevap veriyor :''Ona anlatacam ve boşayacam '' Ne kadar net anlaşılır cümleler değil mi? Başkasına aşık oldum, eşime söyleyip ondan ayrılacam...Ohh ne ala ne ala..Hayat bu kadar basitmi cidden ben anlamış değilim..Günün birinde aşık oluyorsun ve hayatını o kişiyle geçirme kararı alıyorsun ve evleniyorsun...Bir süre sonra sıkılıyorsun hop başka birine vuruluyorsun ona aşık oluyorsun ve eskiden aşık olduğuna inandığın kişiyi bırakıyorsun...Tabi insanın aklına ''Ya bundan da sıkılır başkasına aşık olursan ne olacak?'' gelmiyor değil..
  Aşk hayatın en güzel armağanı ben de herkes gibi böyle düşünüyorum..Aşksız hayat düşünülemez o hayata bakışımızı değiştirir..v.b. Ama bişeyler yanlış gidiyor ya da ben bi hayli eski kafalı kalmışım bilemiyorum...Aşık olduğun insanla hayat geçirmeye karar veriyorsun ama baktın sıkıldın aşk bitiyor bu kadar basit mi..Ya da hayatın anlamını sadece AŞK a yükleyip hop ona hop buna aşık oldum diye arkanda birilerini mi bırakmalısın?...Bazen insanlar zorla evlendirilirler aşkı hiç tadmazlar da günün birinden karşılarına öyle biri çıkar ki aşkın sevginin ne olduğunu öğrenir insan ,buna bişey diyemem  ama ben bu kıza aşık oldum eşime bu konuyu anlatıp boşanacam diyecek kadar da basit olamaz sevgi denen şey...Fedakarlık , sabır ,merhamet almış başını gitmişse herkesden sıkılırsın zaten..İnsan bazen kendinden bile sıkılıyor ki başkasından sıkılmaması mümkün değil..
 Eskiden insanlar zorla evlendirilirmiş buna çok çoküzülüyorum ve nefret ediyorum bu tip hayat hikayelerini duyduğum zaman..Ama şimdi kimse kimseyle (törelerden bahsetmiyorum konumuz modern hayattan alınmadır)zorla evlendirilmiyor tam tersi herkes aşık olduğu(nu sandığı) kişiyle evleniyor ve sonrasında ne hikmetse şiddetli geçimsizlik ve devamından pembesi gitmiş tozu kalmış bir kalıntı...Bilemiyorum bi hayli uzun bi konu bu üzerinde saatlerce konuşulabilecek ama bişeylerin yanlış gittiği ya da anlaşıldığı kesin..Ya biz aşkın ne olduğunu bilmiyoruz ya da tek insani duygu olarak aşkı alıyoruz ve işimize geldiği gibi kullanıyoruz..
  Aşk sevgi biraz fedakarlık ister gibi geliyor bana...Yoksa her seferinde mükemmeli bulduğunu sanıp yanılır durursun...Aşkı için dağları delenlere lafım yok ,Aşkın kendisine de asla lafım olamaz ama aşkın sevginin basite alınıyor konumunda olması üzüyor beni..
  Aşk size sunulmuş bi bebek gibidir...Ya o bebeği sever büyütürsünüz ya da en ufak hatasında atar kendinizden uzaklaştırırsınız...Bebek büyütmek de sabır ister...Değil mi? 

  Not:Dizideki bayanların ismini hatırlayamadığım için öylesine 2 isim kullandım...

Yorumlar

đerkenαя dedi ki…
Esselamü aleyküm..
Papuç güzel bi konuya değinmişsin teşekkürler.
Bende anlamıyorum, idrak edemiyorum evlendikten sonra özellikle aşk evliliği yapanlarla alakalı konuşuyorum. Nasıl olurda bir başkasına aşık oldum deyip hayat arkadaşım dediğin insanı bırakırsın yarı yolda..

Eskiden insanlar neden başkalarına aşık olmayıp, ömürlerini sadece ilk ve son olarak evlendikleri eşleriyle mutlu mesut yaşıyorlardı ki? bunun özel bir formülümü var acaba..

Sevgiler..
Dalgaları Aşmak dedi ki…
Bir zamanlar Dallas dallas derler di, şimdi bizdeki diziler maşallah Dallas'ı solladı.Ve hiç bir zaman "aşk" bu kadar ayağa düşmemişti.Hele birde herkesin birbirine aşkım demesi yokmu acaip irrite oluyorum.
Aşk,sabırdır, beklemektir, inançtır,olmaktır, olamamaktır...Ama şimdi nerdeeeeee...Artık aşk denince,eski şarkılardaki aşk ve zerafet geliyor aklıma;
"bir bahar akşamı rastladım size,
sevinçli bir telaş içindeydiniz"
Bugünün versiyonu;
"ne geziyo lan bu" olur herhalde :)
sevgilerimle
mit dedi ki…
"Aşk artık buralara uğramıyor" diye bir söz vardır. Bilmem bilir misin? Bizim bildiğimiz anlamda aşk artık uğramıyor en azından... O kadar hızlı yaşar olduk ki aşkı da tükettik bitti. Sevgiliye duyulan o hasret, kavuşamama gibi şeyler bitti çünkü. Artık sevgiliniz 1 sms uzağınızda (reklam sloganı gibi oldu bu :) )

O dizilere ise söyleyecek söz bulamıyorum. Her yemekte şaraplar, rakılar... Bir gün biriyle yatıp ertesi gün başkası ile kalkmalar. Herkes birini biriyle aldatıyor. Kim kiminle nerede ne yapıyor belli değil. Üstelik bu çok normalmiş gibi anlatılıyor! Ve ufacık çocuklar da bunları izleyip onlara özeniyor. Bu mu yani Türk milleti? Biz bu muyuz?

Son olarak aşk bir bebek değil, bir çiçektir. Bir gül... İyi bakarsanız açıp güzelleşir bakmazsanız solar, çok ilgi gösterirseniz bu sefer de fazla açıp çirkinleşir :)

Selametle...
Zihni Yıldız dedi ki…
Ne demiş Seyrani:
"Aşkın iğnesiyle dikilen dikiş
Kıyamete kadar sökülmez imiş"

Gel gör ki kıyamete kadar sökülmeyen aşk dikişi bulmak samanlıkta iğne aramak gibi bir şey.

Beni bam telimden yakaladınız. Allah iyiliğinizi versin...
Adsız dedi ki…
selamun aleykum papuc:))

kadinlar degersizlestikce ,askta degersizlesiyor bence:)bir kadin iffetini ve namusunu koruyamiyorsa,evli bir erkege gonul veripte ,onun yuvasini yikiyorsa,ben sucu hem kadinda hem de erkekte ararim.ama kadinda daha cok ararim.

eskiden zorla evlilikler olurmus,halada oluyor.sadece asiretlerde olmuyorki.asiretin ulasmadigi yerlerde oluyor.ister turkiye olsun ister dunyanin baska yeri.

dizilerde eslerini boynuzlamalrina,bosamalarina alistik artik:)kendinden yasca kucuk kadinla evlenip boynuz yiyen,yada tam tersi.:))

bence bizler askin ne oldugunu nasil yasanacagini bilmiyoruz.aski insanlar,ozelliklede genc kesim YATAKTA yasanilan bir sey saniyor.Bence ask bu degil.Ask oyle yatakta yasanipta,3-5 gun sonra bitecek bir sey degill.

bir insan esini sevmeyebilir,zorla guzelliklik olmaz.sevmiyor diyede pacavra gibi kenarada atmamali.

bilmiyorum teknoloji ilerledikce ,hayatlar ,yasamlar,asklarda basitlesiyor ve igrenclesiyor.

hala gunumuzde leylalar var ,mecnunlar var ama sayilari oyle az ki:))

benim zati bu konuda susmam lazim,konusmamam lazim:))
cem dedi ki…
bilgi birikimi yerle yeksan bir topluma verirsen bu tarz hayatları dizilerle, çarpık bi hayat çıkar ortaya... evet, biz derme çatma bi toplum olduk sonunda, her şeyi sildik attık aşk-ı memnu, kurtlar vadisi ya da ezel tadındayız her birimiz...

oysa topyekün belgesel izliyoruz değil mi?

ha aşk mı?

o karışık bi konu be hocam...
ayse dedi ki…
Papuç, maalesef bahsettiğin konu çağımızın en büyük problemlerinden biri.. Şu anda insanlar inanılmaz rahat yaşıyor ve önlerinde hep gerekenden fazla seçenek oluyor. Tüketim toplumuyuz diye bir laf var ya, aşkları sevgileri de tüketiyoruz artık. Hep en iyisini arayan insanın unuttuğu nokta her şeyin daha iyisi vardır dır. Bu da sanıyorum sevginin gerçek sevgi olmamasından kaynaklanıyor.
Pabuc dedi ki…
@đerkenαя ,
eskiden herşey çok daha zormuş, düşünsene zorla birileriyle evlendiriliyormuşsun ama şimdi insanlar sevdikleriyle evleniyorlar yinede şiddetli geçimsizlik..v.b çok var.ÜStelik beraber yaşıyorlar bir birilerini tanımak adına ..sonra evleniyorlar yine değişen bişy yok..Bişeyler eksik sanırım...
Pabuc dedi ki…
@Dalgaları Aşmak ,
o kadar haklısın kii..sabır yok..ve aşklarda msn aşkımı olmuş ne hemen tüketiliyor nasılsa yeni birini bulurum modunda herkes..İnsan anlamakta zorlanıyor..Elimi sallasam ellisi sözünü öyle bi benimsemişki insanlar gel keyfim gel...''ne geziyo lan bu '' :)))))))))))) Benim için de biri çıkıp ''ne saçmalıyo lan bu '' da der dimi :)
Pabuc dedi ki…
@mit,
yorumun için seni tebrik ediyor çiçekleri de evine yolluuyorum güzel yürekli insan...Diziler bozdu bizim ahlakımızı dicem olmayacak saldıracaklar..Ama sanki biz de meraklıymışız zaten bu tip şeylere mi aceba ??

Tamam hadi aşk çiçek olsun ama bu zamanda sanki gelincik çiçeği gibi ''bir varmış bir yokmuş '' misali :) biri kurursa tarlada daha çoook var ;)
Pabuc dedi ki…
@Yol ve Yolcu ,
SEyrani güzel demiş...ama işte gel görki o bahsedilen aşktan kalmadı dünyanın elinde :) Biz daha beşeri aşkta takıldık ilerliyemiyoruz ki nerde kaldı İlahi aşk :S Allah sonumuzu hayreyleye...Allah sizinde tüm dostlarımızın da iyiliğini versin inşaallah..
Pabuc dedi ki…
@Anlayamazsin ,
Delü kardeş şu cümlede takılıp kalmışım ''hala gunumuzde leylalar var ,mecnunlar var ama sayilari oyle az ki:))'' yoksaaaaaa sen kendinden mi bahsettin burda :))
Şaka bir yana dediklerine katılıyorum ve diyorum ki evet biz herşeye yaptığımız gibi aşkıda kendimize uydurduk asıl anlamından çıkartıp populer aşk yaptık onu..Sağol varol canım kardeşm...
Pabuc dedi ki…
@gereksiz adam ,
evet belgesel izliyoruz ya da belgeseli biz çeviriyoruz da yönetmen izliyor ;)

Aşk karışık değildir de biz onuda reklam arası dizi tanıtımı haline getirdik galiba ...
Pabuc dedi ki…
@mutluysamnehos ,
tabiki iyinin iyisi güzelin daha güzeli var da biz hepsine yetişmeye neden çalışıyoruz ki...Hepsi benim olsun hepsi hepsi :) en güzel kızlar benim olsun en yakışıklı en zenginler benim benim ..gözü doymaz bi insanlık var ...Rabbim sonumuzu hayreyleye (bu sözü ben daha çoook söylerim ) ;)
MAVİ TUTKU dedi ki…
Hiç dert etmeyin. ben bu yaşa geldim bunca yaşamışlığa rağmen bende hala birçok şeyi anlayamıyorum.
Birşey söylimmi, anlamaya da çalışmayın, ya hayatınıza katın ya da çıkarın.. Binbir türlü insan var, 45yıl sonra öyle bir insan tadınıdımki anlatsam küçük dilinizi yutarsınız, öyle şey olurmu dersiniz. İnsanlar var olamayanlar var, kendini insan sanan ve sizi kandıranlar var, herşey var bu hayatta.
Pabuc dedi ki…
@Onuncu Köyün Adamı ,
bazılarına göre bu bencilli ama ben buna kendimi başkaları için üzmeme diyorum...Şunu anladım ki bazı insanlar sizi üzmekten zevk alıyorlar...Eğer öyle olmasa neden bi kişi sürekli aynı hataları yapar ki size...Bir de tezattır ne kadar kötü niyetli insan varsa bi o kadar da iyi niyetli iyi yürekli insan var..Şükür ki Rabbim de bazen onlarla karşılaştırıyor bizleri..
Yorum için teşekkürler..Bir de bu hayatta hiç bişey şaşırtmaz artık beni:)İnsan olarak kalmayı başaranlar var ,insan olmamak için direnenler var...
Adsız dedi ki…
selamun aleykum:))

papuc o cumlenin hala arkasindayim:))

bilmiyorum belki ben belki baskasi.ama sonucta kadin-erkek iliskilerinde ki askin hala var oldugunu dusunuyorum.ve askida sadece kadinla erkek arasinda yasanilacak birsey olmadiginin farkindayim.askin boyutlari tabi bunlar:))

aski yasamak icin illaki elini tutmak mi lazim,gozgoze gelmek mi lazim.sarilmak mi lazim veya pahali kiyafetler,pirlanta yuzukler almak mi lazim?

gunumuz gencligine baktigimda kendilerini adeta harcadiklairni dusunuyorum.ve askinda hic boylesine basit olmadigini dusunuyorum.

cunku icinde eger o kisi tasiyamiyorsan,onu herkeste aramiyorsan,baktigin her yerde onu goremiyorsan ,ben o aska haddim olmasada ask demiyorum:))

ask gercektende insanin aklinin basindan gitmesi demek.bence vazgecmek demek.ondan bile vazgecmek demek.sessizlige yalnizliga cekilmek demek.icinde onu safca yasatmak demek.onu kirletmemek demek.

yakinda filozof bilem olurum ben:)))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK