Ana içeriğe atla

Aceba Adı Hızır mıydı ?

  Pazar günü güzel bi Bursa gezim oldu ..Hava güzel moraller gıcır sevdiklerim yanımda daha ne olsundu yani :) Yediğim gezdiğim benim olsun size beni şaşırttan (ki tabiki Allah şaşırtmasın ) ufacık bi olaydan bahsetmek istiyorum..
  Bursa hakkında hiç bilgimiz olmadığı için haliyle sürekli gideceğimiz yeri birilerine sormak zorunda kaldık..Bunlardan biri de Hayvanat bahçesiydi..Kime sorduysak gayet açıklayıcı şekilde anlattı bize, de biz o tarif edilen yerleri bilmiyorduk...Neyse en son (kent merkezi ) dedikleri yere geldiğimizde bizi biri durdurdu ve ''biyeri mi arıyorsunuz yardımcı olayım '' dedi.Önce tarif etti sonra baktı ki biz de o tarif edilen yolu bulacak göz yok ''İsterseniz ben sizi götüreyim ?'' dedi. 
  Ve biz de nasıl bi cahil cehaletiyse adamı arabaya aldık (almasına da Allahımmm o nasıl bi korku bendeki...anladım ki benim insanoğluna zerre kadar güvenim kalmamış, kendimi esefle kınadım o kadar yani) Kendi yolu olmamasına rağmen adam bizi hayvanat bahçesine kadar (yol o kadar uzunmuş ki biz zaten orayı bulamazdık pes eder yarı yoldan geridönerdik) götürdü...Yolda giderken de dediki ''Başkası olsa güvenip almayabilirdi  arabaya, haklı da insanlar ama insanlara yardımcı olmak lazım '' dedi.
  Gittiğimiz de araba parkedecek yer kalmamıştı acayip bi kalabalık vardı.Adam dediki ''Ben varım siz yer bulacaksınız.''.Park yerine girdiğimizde o bize bi yer gösterdi ama biz park edemeyeceğimizi söyledik(arabanın alçaklığından dolayı) ve adamla vedalaştık.Helalleştik ve gitti...Biz de biraz ilerledik parkyerinde ama yer bulmak cidden imkansızdı arabayı hayvanat bahçesinin önüne çektik ve bekledik baktık yer bulmak imkansız (ki insanalr anayola parkedip gelmişler o derece) gitmeye karar verdik.O arada bi araç sahibi çıkacağını söyledi bizde çıkan yere arabayı parkettik (giriş kapısının karşısı, yani o an için imkansız olan yere) Şaşkınlık ve gülümseme hali! ''Ben yanınızdayım siz burda kesin yer bulursunuz '' demişti biraz önce bizden ayrılan misafirimiz:)
  Enteresan bi tevafuk hali bizi uzun süre tebessümettirdi...Onca yolu bizimle geldi ''yardımcı olmak lazım '' diye..Enteresan ve hoş...İstanbuldan bi korku var insanda ,kimseyi arabaya alma ya hırsızsa ya katilse gibilerinden ama bize yardımcı olmaya çalışan insan onlardan biri değildi şükür ..Ve sadece insanlara iyilik yapmak lazım diyen birilerinin varlığı çok çok güzel bi durum...
 Güzel ve sürekli enteresan olaylarla geçen bir gündü...Yaşanmışlığı mutluluk olan güzel bir gün...
 Not:Bize yardımcı olan kişinin aksakallı dedeyle cinsiyeti dışında hiç bir benzerliği yoktu biline..Adam 30'lu yaşlarda ve sakalsızdı :)

Yorumlar

đerkenαя dedi ki…
Esselamü aleyküm..
Bende Pabuç nerelerde, görünmüyor birkaç gündür diyordum. Blog aleminde yokluğun hissedildi :))

Ne güzel tam gezi havası. Ne sıcak ne soğuk.
Adam hızır olabilir elbette, saç sakal aramamak lazım :))
Biz zaten iyiniyetli olsak ve gerisini Allah'a bıraksak O'nun izniyle herşey hallolur..

Gezinden daha ayrıntılı bilgiler istiyorum mümkünse :) Camileri falan gezdinizmi?

Sevgiyle kal :)
yemek yapalım dedi ki…
ayyyy burası botanik park,harika bir yerdir bir zamanlar ne çok giderdim,bütün yeğnleri,bazende sevdiğim dostları doldurur götürürdüm,artık çok sık olmasada her bursaya gidişimde muhakkak uğrarız.
birden çok hoş anlar canlandı gözümde.

başınızdan geçen olay istanbul için çok korkuya neden oluyor ama bursa için şaşılacak bir durum değil bursa bam başka bir şehir.

birde merakkettim botanik kısmınada gittinizmi acaba?

sevgiler
üryan dedi ki…
YORUM MU DEĞİL Mİ ONU BİLE BİLMİYORUM..

GARİP DEĞİL Mİ SEVGİLİ PAPUÇ; İNSANA OLAN GÜVENİMİZİ NE KADAR DA YİTİRMİŞİZ.. YAŞADIKLARIMIZ, DUYUDUKLARIMIZ , NASIL DA YARGILAR YEŞERTMİŞ İÇİMİZDE, NASIL DA GÜZENSİZLİK TOHUMU BIRAKMIŞLAR RUHUMUZA..

OYSA BİZ Kİ BİLENDİK ;
SUİZANDA BULUNUP HAKLI ÇIKMAKTANSA ,
HÜSNÜ ZANDA BULUNMAK EVLADIR..

SAHİ NE OLDU BİZE?
YİNE DE ;
"ENAYİLİK" OLARAK ADLANDIRILAN İYİ NİYETLERİMİ SEVİYORUM BEN..

SEVGİLER.
ramazan dedi ki…
İçimizdeki insan sevgisini,güveni doğradılar.Oysa güven duymadan yaşanacak bir hayat hayatmıdır.her an her şeyden şüphelenilen.
Hızır da olabilir,insan gibi bir insan da.Hepsi bu.
Gönlü güzel olanlar,güzel insanlarla karşılaşırlar.Demiş ya adam "senin geldiğin şehir nasıldı"diye.Sizin geldiğiniz şehir sevgi dolu.
Sevgiler.
papuç dedi ki…
@đerkenαя,
ayrıntıları anlatamam çünkü traji komik...ufak bi ipucu vereyim..bir kaç büyük eşya almak için gittik ama cüzdanımızı unutmuşuz ..düşün böyle korkunç bi durum :)
papuç dedi ki…
@yemek yapalım ,
evt Bursa çok hoş bi şehir sevdim bende ...hayvanat bahçesinin gezmediğim yeri kalmadı hatta zebrayı göremedim diye 2. bi tura daha başlıyordum ki şükür karşılaştım zebrayla :)
papuç dedi ki…
@üryan,
ben insanlar güensizlik konusunda sinyal verse de onlara hala güveniyorum..Sonunda yalancı bile çıksalar kendi bilecekleri bişey..Fazla üzmüyorum kendimi..Hayatı başkalarının tutumlarına göre yönlendirecek olsam ne kendime ne de karşımdaki insanlara güveni olmayan içine kapanık bi insan olarak hayatımı geçirmek zorunda kalırım..İyisimi insnaları seviyorum ve inadına onlara güveniyorum..Söz hala namustur eskilerin dediği gibi benim için..
papuç dedi ki…
@ramazan hocam,
çok doğrusunuz, güven olmazsa hiç bişeyin anlamı kalmaz...elbette insanlardan da zarar görecez bu bir gerçek ama bu tüm insanları genelleme yetkisi vermez bize..Ne kadar kötü insan varsa o kadar da İYİ insan var..Rabbim iyilerle karşılaştırsın her birimizi ,inşaallah..
üryan dedi ki…
SÖZ NAMUSTUR DEĞİL Mİ?
SÖZÜNDE DURMAYANLARI, SÖZÜNÜ UNUTANLARI, SÖZÜNÜ İNKAR EDENLERİ, SÖZÜNDEN DÖNENLERİ NE YAPACAĞIZ PEKİ?

SON GÜNLERDE EN ÇOK NEYE SEVİNİYORUM BİLİYOR MUSUN? VARLIĞINA İNANDIĞIMIN, BİR HESAP GÜNÜ VAR.. HESAP GÜNÜNE ERTELEMEK EN GÜZELİ..
BENİM HAKKIMI ,BENDEN İYİ KORUYACAK OLANA ŞÜKÜRLER OLSUN..

YORUMLARIM YAZINDAN FARKLI GELİŞİTİ.. KUSURA BAKMAYASIN...

TEVAFUK..

HÂLE, DENK DÜŞTÜ; GÜVEN MESELESİ SANIRIM..

BİR KEZ DAHA MI SÖYLESEK NE :
SÖZ NAMUSTUR..

UNUTANLARIN HATIRLAMASINA YARDIMCI OLUR BELKİ.

TEKRAR SEVGİLER..
đerkenαя dedi ki…
papuç, inanmıyorum ya çok sıkıntılı bir durum :( üzüldüm, umarım başka zaman temin edersin almak istedilerini.
Bende lise yıllarımda gittiğim bi gezide baya bi çulsuz takılmıştım :) Hatta çok sevdiğim bi dükkanda sadece fotoğraflarla yetinmek zorunda kalmıştım :)) Yinede güzel zamanlardı. Umarım paralı şekilde tekrar nasip olur :))

Baki sevgi ve saygılarımla..
papuç dedi ki…
@đerkenαя,
yemeye ve gemeye paramız vardı şükür..Sen bizi Vatan computer de görecektin :)))) tv alacaz bir de fotograf makinesi ..seçtik alacağımızı söyledik felan ödemeye gittik :))))))))) Tv yattı tabi ,F.Makinesini de peşin ödedik ve çıktık (kısa günün karıı) komik b durumdu ve ''her işte bir hayır vardır '' diye avuttuk kendimizi :)
papuç dedi ki…
@üryan,
sanki yazın bana mesajgibi!! anlamadım ama neyse..SEvgiler bizden de sana...
yemek yapalım dedi ki…
sevgili papuc
hayvanat bahçesinin karşısında onun kadar buyuk onun bir eki var oradada çeşit çeşit botanik bahçeleri yapay göl,bisiklet kiralama ve restorantların olduğu mükemmel bir bahçe.
hayvanat bahçesiyle karşı karşıya kalıyorlar.
MaSaL dedi ki…
Adı "İNSAN"dı papuç..

İnsanlığını yitirmemiş bir insan ..

-Buarada evleniyo musun yoksa:))-
Antipatik Yazar dedi ki…
İyi vakit geçirmişsin ;)
papuç dedi ki…
Masal,
insanlığını yitirmemiş hım heralde öyle ...

@Antipatik Yazar,
hı hı çokkk iyi vakit geçirdim (çok güldüm çok şaşırdım)
Profösör dedi ki…
En son Bursa'ya on yıl önce gitmiştim. :(
papuç dedi ki…
@Profösör,
Bursa cidden çok güzel bir şehir..Nedendir bilmem huzur veriyor(trafik bu konunun dışında ) :)
mit dedi ki…
Çok enteresan bir hatıra :) Ben de korkardım herhalde ama Bursa'da, evliyalar şehrinde insanlık daha ölmemiş demek ki... Sen sen ol, İstanbul'da kimseyi arabana alma yine de :) Sevgiler...
zühre dedi ki…
kız neden bensiz gşttşn aşk olsun erkek kılığına girip yol gösteren bendim unutma sakın benziz bir yere gitme yakaların senş.
Adsız dedi ki…
bu zaman içinde tanımadığın birini bırak,tanıdığın birine bile güvenmek o kadar zor ki..
ama ben insanlara bu kadar güvensizliğin iyi bişey olmadığını düşünenlerdenim..her insana güvensiz şekilde yaklaşmak bence insanın kendi güvensizliğiyl alakalı bi durum..herşeye ya da herkese şüpheyle yaklaşmanın bi anlamı yok..
bu biraz da büyük şehirlerde yaşamanın yol açtığı bi durum..küçük şehirlerde hala insanlar o samimiyeti yitirmemişler..

böyle güzel şeylerle karşılaşıp da hayatta hala iyi insanların olduğunu bilmek ve onlarla karşılaşmak çok güzel bişey..

Allah bizleri iyi insanlarla karşılaştırsın..
pabuç dedi ki…
@Adsız, (ki neden kimlik saklama gereği duyduğunuzu da bi anlasam)
insanlara güen ya da güvensizlik..bu garip bir durumdur bu gün güveniyorum dediğiniz biri yarın size bi hata yaptığında güvenim sarsıldı diye hemen silebilirsiniz ya da bu gün pek de güvenmediğiniz biri yarın bi nedenden dolayı en iyi dostunuz olabilir...İnsanlara güven sorunum olmaz çünkü tıpkı benim gibi herkesinde hataları yanlışları olacaktır hazırlı olmak en iyisidir..

Ve iyi insnaların varlığından hiç şüğhem olmadı onlarla nadirende karşılaşıyor da onlar varlar...

Amin..
burcu dedi ki…
papucummmm:)
son yorumu bırakan adsız benimm ben:)

hiç farkında değilim adsız olduğumun sabaha karşı okuyup yorum yapınca:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Öğretmenimizle Eğitim-Öğretim Üzerine Röportaj

Röportaj: Pabuç - Aslı Öğretmen
Sevgili blogger dostlarım; Bundan böyle bloğumuzda röportajlara da yer vereceğim.İlk konumuz toplum olarak geleceğimizin oluşmasında temel taşlarımızdan olan eğitim-öğretim kurumlarımız  ve sorunları. Ne yazık ki; eğitim sisteminin çarpıklığından doğan sorunlara temel çözümler getirilmez ise, geleceğimizin risk altında olduğunu söyleyebiliriz. Çocuklarımızın, kimlik, kişilik, kariyer sahibi olmalarını bunun yanında insanlık idealinde hizmet etmelerini esas alan müfredatların öğretim ve eğitim alanında reformların yapılması gerektiğine inanmaktayız. Bu reformlar  ancak zihniyet değişiminin yapılmasıyla gerçekleşebilecektir. Yaşadığımız şehirde, bir ilköğretim okulunda  öğretmenlik yapan bir öğretmenimizle, eğitime dair kısa bir söyleşi gerçekleştirme fırsatı yakaladık.  Fen Bilgisi öğretmenliği yapan "Aslı Öğretmen" bizim ricamızı kırmayarak söyleşi sonrularımızı blog okuyucularımız için bize içtenlikle cevaplandırdı. Bundan ötürü kendisine teşe…

Gözlerim Dalıyor

Gözlerim dalıyor içimde var olan uzaklara.... Noktasını koyamadığım cümlelerime ve ünlemi eksik olmayan düşüncelerime...
Gözlerim dalıyor, Yaşantım içinde bir tarafa ötelediğim Hayallerime..
Gözler dalınca bir tanıdığın gelir derler büyükler, Benim gözlerim dalıyor; beni ben yapan düşüncelerime,sevinçlerime,tebessümlerime..
Gelin ve hiç gitmeyin! Yaşadıklarımın yanında siz de hep yer alın; ötelediklerim,düşüncelerim,tebessümlerim,hayallerim... Beni ben yapan hislerim...


Teşekkürler Rabbim !..

En eski günlerden başlamayacağım bu sefer zira yaş artık tamamen kemale erdi sayılır eskilerden de iyice bi uzaklaştım...
Öyle :" Bir Kasım akşamı doğmuşum..." gibi tamamen klişe şeylere de başvurmayacağım söz!.

Eskiyi yad ettikçe içimi acıtan gerçekleri hatırlıyorum onun için herkesin sürekli dile getirdiği şeyi yapıp anın içinde yaşamaya çalışıyorum, zaten hayal kurmayı yıllar önce bırakmıştım: hayatın gerçekleriyle hayallerimin uyuşmadığını fark ettiğimde..

Çok güzel bir ailem oldu büyürken ve dünyada arayıp bulamayacağım denklikte de bir sevdiceğim ve canlarım...çok şükür ,hep şükür ,sonsuza kadar şükür...

Hayat işte öyle ya da böyle geçiyor herkese ayrı mekanlar ayrı ortamlar ayrı yardımcılar ayrı düşmanlar ayrı imtihan soruları verilmiş herkes bir telaşın içinde yaşayıp gidiyor..Felsefik şeyler yazmak istemiyorum tüm roman olmaya aday hayatlara saygımı sunuyorum buradan ....Yaşayın la yaşayın son nefesinize kadar doyasıya...Gülümseyin, kızın bağırın çağırın sonra pişma…