Ana içeriğe atla

zengin ol organik beslen


   Haftasonu  (ismi lazım değil) bir alışveriş merkezine  gitmiştim  market  kısmında  gezerken  ''organik yiyecekler''in  satıldığı  raflara   bi   göz gezdirdim.  Bizim  satın  aldığımız  yiyeceklerle 'ornagik'  olanlar  arasında uçurumlar vardı. Bir  misal isterseniz  bildik bi markanın vişne suyunun 1lt si 2 tl civarlarındayken organik vişne suyunun fiyatı 10tl. Aradaki farkı  açıklayabildim  sanırım...
  Şimdi şunu düşünemeden yapamıyorum ekmeğe para bulamayan insanlar çoğu bizim yediğimiz doğal olmayan yiyecekleri bile alamazken bu organikleri alıp nasıl hayatlarını devam ettirecekler..Bunları almaya kalkışsak mümkünse şimdiki maaşımızın 2 (belki de 3) katı maaş almamız gerekiyor ki tamamen doğal beslenelim..İnsanlarla dalgamı geçiliyor ,insan hayatı bu kadar ucuzdu da biz organik kelimesini duyduğumuda mı öğrendik bilemiyorum...İlahları para olan insanlar yıllarca insanlara suni şeyler satıp üzerinden hayat kurdular şimdi de çıkmışlar ,onlar çok sağlıksız sakın onları yemeyin organik yiyecek tüketin....Hadii canımmmmm nasıl olacak bu...İstanbul'un göbeğinde bahçeli ev alıp meyve sebzemizi kendimiz mi yetiştirelim(İstanbulda bahçeyi ırak sadece başını sokup yaşayabileceğin evi almak bile kolay değilken)  ya da  köyümüze (ki oda bi köyümüz varsa) geri dönüp doğayla başbaşa mı yaşayalım... ki buna da dağlar kadar para lazım....
  Köy hayatını  yaşayan biri olarak  kendimi  her zaman şanslı saymışımdır (en azından hayatımın bir bölümünü sağlıklı yiyecekler yiyerek geçirdim ama şimdi ne olduğunu bilmediğim adına yiyecek denen şeylerle besleniyorum ama benim neslimden gelecek olanların pek bi şansı yok gibi görünüyor ...
  Sanırım sadece köylüler ve şehirlerde de zenginler organik beslenecek benim vardığım sonuç bu...Basit bir örnek daha sürekli için için denilen sütün organik olanla arasındaki fiyat farkı % 100...Sizce neden??
  Çalışıp kazanıp yaşlanınca küçük bi sahil köyünde ev sahibi olup yaşamak isteyenler o yaşa kadar bu uyduruk yiyeceklerden hastalanmazsanız bizim için de denize nazır bir bardak çay için lütfen...
  Sağlıklı ömürler sevgili dostlar...

Yorumlar

zeynepin sesi dedi ki…
aynen öle canım..aradaki fiyat farkı uçurum resmen..şişli pazarında bi bölüm sadece organik ürünler satıomuş ve fiyatları da aman aman diilmiş,öle duydum ama gitmedim hiç..
baharim dedi ki…
bizim göremediğimiz yada görmediğimiz bazı kişiler bu milletin bilinçlendiğinin farkına varmış olacaklar ki yeni bir pazar daha çıkarıyorlar insanların karşına =)
papuç dedi ki…
Bildiğim bişey var ki sanırım dizilerdeki şeyler gerçek...Birileri tüm insanlık üzerine planlar yapıyorlar ve oynuyorlar...Ama Planların en güzeli Allh'ın...
mit dedi ki…
Dediklerine aynen katılıyorum. Resmen bizimle dalga geçiyor adamlar yahu. Nereye isterlerse oraya yönlendiriyorlar bizi. Millette koyun sürüsü gibi koşturuyor, bizim gibiler de sürünün arasında sürükleniyor işte...
papuç dedi ki…
KOyun olmak istemeyenleri de zorla koyun durmuna düşürüyorlar...ne sinir bi durumm..insanlara bişeyleri zorla empoze ediyorlar ve seçenek bırakmamakla da ellerini kollarını bağlıyorlar....demekki neymiş ''ne biçim bi dünya old burası yaa hu'' :)) yorum için teşekkürler @mit..
zühre dedi ki…
zengin olmak istiyen ormanlardan dağlardan ot toplasın koyun saydıkları insanlara satsınlar vatanımız ın insanlarını çok hafife alanlar var.dikkatinize.
papuç dedi ki…
@zühre bayılıyorum senin yorumlarına :))
Quaresma7 dedi ki…
Mesleki açıdan 'zengin ol organik beslen" fikrine katılmıyorum ama henüz öğrenci vasfı (vasıfsızlığı) taşıdığım için cevap vermem uygun düşmez.:)
papuç dedi ki…
@Quaresma7 yine de yorum için tşk ederizz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Öğretmenimizle Eğitim-Öğretim Üzerine Röportaj

Röportaj: Pabuç - Aslı Öğretmen
Sevgili blogger dostlarım; Bundan böyle bloğumuzda röportajlara da yer vereceğim.İlk konumuz toplum olarak geleceğimizin oluşmasında temel taşlarımızdan olan eğitim-öğretim kurumlarımız  ve sorunları. Ne yazık ki; eğitim sisteminin çarpıklığından doğan sorunlara temel çözümler getirilmez ise, geleceğimizin risk altında olduğunu söyleyebiliriz. Çocuklarımızın, kimlik, kişilik, kariyer sahibi olmalarını bunun yanında insanlık idealinde hizmet etmelerini esas alan müfredatların öğretim ve eğitim alanında reformların yapılması gerektiğine inanmaktayız. Bu reformlar  ancak zihniyet değişiminin yapılmasıyla gerçekleşebilecektir. Yaşadığımız şehirde, bir ilköğretim okulunda  öğretmenlik yapan bir öğretmenimizle, eğitime dair kısa bir söyleşi gerçekleştirme fırsatı yakaladık.  Fen Bilgisi öğretmenliği yapan "Aslı Öğretmen" bizim ricamızı kırmayarak söyleşi sonrularımızı blog okuyucularımız için bize içtenlikle cevaplandırdı. Bundan ötürü kendisine teşe…

Gözlerim Dalıyor

Gözlerim dalıyor içimde var olan uzaklara.... Noktasını koyamadığım cümlelerime ve ünlemi eksik olmayan düşüncelerime...
Gözlerim dalıyor, Yaşantım içinde bir tarafa ötelediğim Hayallerime..
Gözler dalınca bir tanıdığın gelir derler büyükler, Benim gözlerim dalıyor; beni ben yapan düşüncelerime,sevinçlerime,tebessümlerime..
Gelin ve hiç gitmeyin! Yaşadıklarımın yanında siz de hep yer alın; ötelediklerim,düşüncelerim,tebessümlerim,hayallerim... Beni ben yapan hislerim...


Teşekkürler Rabbim !..

En eski günlerden başlamayacağım bu sefer zira yaş artık tamamen kemale erdi sayılır eskilerden de iyice bi uzaklaştım...
Öyle :" Bir Kasım akşamı doğmuşum..." gibi tamamen klişe şeylere de başvurmayacağım söz!.

Eskiyi yad ettikçe içimi acıtan gerçekleri hatırlıyorum onun için herkesin sürekli dile getirdiği şeyi yapıp anın içinde yaşamaya çalışıyorum, zaten hayal kurmayı yıllar önce bırakmıştım: hayatın gerçekleriyle hayallerimin uyuşmadığını fark ettiğimde..

Çok güzel bir ailem oldu büyürken ve dünyada arayıp bulamayacağım denklikte de bir sevdiceğim ve canlarım...çok şükür ,hep şükür ,sonsuza kadar şükür...

Hayat işte öyle ya da böyle geçiyor herkese ayrı mekanlar ayrı ortamlar ayrı yardımcılar ayrı düşmanlar ayrı imtihan soruları verilmiş herkes bir telaşın içinde yaşayıp gidiyor..Felsefik şeyler yazmak istemiyorum tüm roman olmaya aday hayatlara saygımı sunuyorum buradan ....Yaşayın la yaşayın son nefesinize kadar doyasıya...Gülümseyin, kızın bağırın çağırın sonra pişma…