11 Kasım 2009 Çarşamba

zengin ol organik beslen


   Haftasonu  (ismi lazım değil) bir alışveriş merkezine  gitmiştim  market  kısmında  gezerken  ''organik yiyecekler''in  satıldığı  raflara   bi   göz gezdirdim.  Bizim  satın  aldığımız  yiyeceklerle 'ornagik'  olanlar  arasında uçurumlar vardı. Bir  misal isterseniz  bildik bi markanın vişne suyunun 1lt si 2 tl civarlarındayken organik vişne suyunun fiyatı 10tl. Aradaki farkı  açıklayabildim  sanırım...
  Şimdi şunu düşünemeden yapamıyorum ekmeğe para bulamayan insanlar çoğu bizim yediğimiz doğal olmayan yiyecekleri bile alamazken bu organikleri alıp nasıl hayatlarını devam ettirecekler..Bunları almaya kalkışsak mümkünse şimdiki maaşımızın 2 (belki de 3) katı maaş almamız gerekiyor ki tamamen doğal beslenelim..İnsanlarla dalgamı geçiliyor ,insan hayatı bu kadar ucuzdu da biz organik kelimesini duyduğumuda mı öğrendik bilemiyorum...İlahları para olan insanlar yıllarca insanlara suni şeyler satıp üzerinden hayat kurdular şimdi de çıkmışlar ,onlar çok sağlıksız sakın onları yemeyin organik yiyecek tüketin....Hadii canımmmmm nasıl olacak bu...İstanbul'un göbeğinde bahçeli ev alıp meyve sebzemizi kendimiz mi yetiştirelim(İstanbulda bahçeyi ırak sadece başını sokup yaşayabileceğin evi almak bile kolay değilken)  ya da  köyümüze (ki oda bi köyümüz varsa) geri dönüp doğayla başbaşa mı yaşayalım... ki buna da dağlar kadar para lazım....
  Köy hayatını  yaşayan biri olarak  kendimi  her zaman şanslı saymışımdır (en azından hayatımın bir bölümünü sağlıklı yiyecekler yiyerek geçirdim ama şimdi ne olduğunu bilmediğim adına yiyecek denen şeylerle besleniyorum ama benim neslimden gelecek olanların pek bi şansı yok gibi görünüyor ...
  Sanırım sadece köylüler ve şehirlerde de zenginler organik beslenecek benim vardığım sonuç bu...Basit bir örnek daha sürekli için için denilen sütün organik olanla arasındaki fiyat farkı % 100...Sizce neden??
  Çalışıp kazanıp yaşlanınca küçük bi sahil köyünde ev sahibi olup yaşamak isteyenler o yaşa kadar bu uyduruk yiyeceklerden hastalanmazsanız bizim için de denize nazır bir bardak çay için lütfen...
  Sağlıklı ömürler sevgili dostlar...

9 yorum:

zeynepin sesi dedi ki...

aynen öle canım..aradaki fiyat farkı uçurum resmen..şişli pazarında bi bölüm sadece organik ürünler satıomuş ve fiyatları da aman aman diilmiş,öle duydum ama gitmedim hiç..

baharim dedi ki...

bizim göremediğimiz yada görmediğimiz bazı kişiler bu milletin bilinçlendiğinin farkına varmış olacaklar ki yeni bir pazar daha çıkarıyorlar insanların karşına =)

papuç dedi ki...

Bildiğim bişey var ki sanırım dizilerdeki şeyler gerçek...Birileri tüm insanlık üzerine planlar yapıyorlar ve oynuyorlar...Ama Planların en güzeli Allh'ın...

mit dedi ki...

Dediklerine aynen katılıyorum. Resmen bizimle dalga geçiyor adamlar yahu. Nereye isterlerse oraya yönlendiriyorlar bizi. Millette koyun sürüsü gibi koşturuyor, bizim gibiler de sürünün arasında sürükleniyor işte...

papuç dedi ki...

KOyun olmak istemeyenleri de zorla koyun durmuna düşürüyorlar...ne sinir bi durumm..insanlara bişeyleri zorla empoze ediyorlar ve seçenek bırakmamakla da ellerini kollarını bağlıyorlar....demekki neymiş ''ne biçim bi dünya old burası yaa hu'' :)) yorum için teşekkürler @mit..

zühre dedi ki...

zengin olmak istiyen ormanlardan dağlardan ot toplasın koyun saydıkları insanlara satsınlar vatanımız ın insanlarını çok hafife alanlar var.dikkatinize.

papuç dedi ki...

@zühre bayılıyorum senin yorumlarına :))

Quaresma7 dedi ki...

Mesleki açıdan 'zengin ol organik beslen" fikrine katılmıyorum ama henüz öğrenci vasfı (vasıfsızlığı) taşıdığım için cevap vermem uygun düşmez.:)

papuç dedi ki...

@Quaresma7 yine de yorum için tşk ederizz :)

Ya Rabbim Şükür, 28 Kasım !

Nasıl başlasam da kendimi ifade edebilsem diye geçirdim içimden ...Sonra hatırladım ben sadece içimdeki sese göre davranan biriyim niye ne...