Ana içeriğe atla

Bir Sorum Var Arkadaşlar..! Haydi Sor Sor !!




  Not: Bu yazıya yorum bırakmak isteyenler lütfen ''Anonim -Adsız'' yorum bıraksın...! Sizden istediğim ''Hiç pişmanlıklarınız oldumu olduysa bir örnek verir misiniz ?'' ve ''Şu sıralar sizi üzen bir sıkıntınız var mı varsa ne?'' Şaka yollu cevap vermezseniz mutlu olurum... Kamuoyu yoklaması felan değil bu sadece aklıma geldi böyle bir soru..Ne dersiniz cevap vermek ister misiniz ? Post çocukça gelebilir bazılarınıza ama unutmayın ki zaten hepimizin içinde çocukça bir yan vardır ;) Sevgiler...

Yorumlar

Profösör dedi ki…
"Dostu olmayanın postu da olmaz"
Profösör dedi ki…
Günahlarıma pişmanlık duyarım. Hak ve hukukun ayaklar vltına alınması beni üzer.
Adsız dedi ki…
pişmanlıklar bir nevi keşkelerdir
hayır.. hiç keşkelerim olmadı..ama hatalarım oldu..!olan hatalarımada üzülmedim.. hem neden üzüleğim ki? zahiri hayatta kaybetiklerinde yaptığın hatayı anladığın an giden gitmiştir . gideni geri getiremezsin .. hatanı anladığın an kazanabilme şansın vardır. yeniden kazana bilirsin.. hata mı anladığım ve halen kazanç sağlaya bildiğim için sevinirim.batini hayat için de bu böyle.. hatanı anladıysan ve bir daha tekrarlamazsan geçmişte kaybetiklerin önüne sonradan kazandıklarınla beraber önüne serileceğine göre.o halde pişmanlık niye.. pişman olanlar hatalarını göremiyenlerdir .. hatalarını görebilenler ise pişman olmayanlardır.. üzüntüme gelince sabırsızlığımdır üzüntüm sonlara varmaya bir an önce varılmayı isteyişimdir..çevremdeki varlıkların beni anlamak istemeyişleri.. bana kötü bakışlarıdır ki, sevgilinin hatırına susarak bekleyişimin verdiği sabırsızlıktır.üzüntüm gün gelip çevremdeki varlıklara masumiyetimi O nun tecelisini göz önünden kaldırıp yine O nun bana bahşettiği dil denen bu uzuvla, bir gün "ben de varım" diyerek kendi varlığını öne sürermi ki? deki korkuların verdiği üzüntüdür..
Unknown dedi ki…
ne çocuğu arkadaşım zeka küpüsün maaşaallah pişman olmayan insan yoktur herhalde ben keşkesiz yaşamayı şiar edindim küçükten beri ve pişmanlık yaşamadım uzun yıllar çünkü her kararımı mantıkla aldım risklere girmekten kaçındım ama bir gün bir şeyler istediğim gibi gitmeyince zincirleme olarak döndüm sebepler zincirine ve topluca pişman oldum tüm seçtiklerime ama zaman aktıkça duygusallıktan sıyrıldıkça belki de hayatın bir oyun ve eğelnce olup kural belirlemek için çok da şansımız olmadığını anlayınca pişman olmamalı dedim yaşanması gerekliydi yaşandı bitti .ama hala ara ara yol ayrımlarında acaba diğer yola girsem ne olurdu diye geçer içimden ama romantik yanım hoplayıp zıplasa da içimde hep buzlar kraliçasi edasıyla karar veririm hayatta.
Adsız dedi ki…
En büyük pişmanlığım, geçmişimde yanlış arkadaşlar edinmiş olmam ve bu yanlış arkadaşların bana yanlış şeyler yaptırmaları. Umarım Allah bu hatamı affeder. Affeder mi dersin?
Bubenmishim dedi ki…
hayatımın kaldırım taşlarını yerleştiriçek O okula gitmemeliydim...O okulun giriş sınavlarında boş kağıt vermeliydim.. 30 netle asilden birinci olarak O okula girmemeliydimmm...hayatıma yön veren o okula gitmemeliydimmmmmm...EMİNİM herşey daha iyi oluçaktı...Bilmiyorum en azından öyle düşünüyorum ....
Adsız dedi ki…
yani pabuc; "çocuğum" deyip, küçülüpte bir kalbe girmeği düşünüyorsun.. bildiğim kadarıyla bu alemde seni taşıyabilecek bir kalp icat edilmedi henüz..
Pabuc dedi ki…
@Profösör,
iki konuda da haklısını efendim..sağolunuz ..

1.Adsız;
''hatalara üzülmemek '' bana göre bi hayli radikal bi söz.Ben yaptığım her hatadan pişmanlık duymuşumdur belki yaşamamız gereken pişmanlıkları yaşıyoruz bilemiyorum ama pişmanlıklarımıza üzülmemiz bize aczimi hatırlamak için gerekli...diye düşünüyorum...

@bahar gelsin-HANDAN GÜLER ,
ben ve zeka küpü olmak güzel iltifat :) Yıllar önce ısrarla istediğim şeylerin olmamış olmasına şimdi şükrediyorum...Benim de pişmanlıklarım var ama demekki öyle olması gerekiyormuş diyorum (tövbe ettikten sonra tabi) zamanla yaşananları çok daha fazla içeriğiyle anlıyoruz..Zaman bi tek armutları değil insanları da olgunlaştırıyo..:)

2.Adsız,
Allahın affetmeyeceği 2 günah var derler..Ona açtığımız elimizi asla geri çevirmeyeceği sözü de var unutma ...O ki kimleri neleri affetti...

@Bubenmishim ,
yapabileceğin bişey yok artık :) İlk defa bu kadar içten okul kazanma pişmanlığı duyuyorum..Herşeyin hayırlısı olsun ..

3.Adsız,
1-Bi kalbe girme sıkıntım yokki :)
2-Bir kalbe gireceksem bunun için çocuk olmama gerek yok :)
3- Kalbe girmektense kendi kalbime sevgi dolu bir çok yürek alıp kendi kalbimi genişletmeyi daha çok isterim..Zaten sonrası gelir..
4-Beni taşıya bilecek kalp icad edilmedi lafını asla kat'a kabul etmiyorum(bu reddedişim tamamen manevi anlamda KALBin asıl görevini düşünürseniz reddedişimdeki sebebi de anlarsınız)...Ben bir zerreysem bir zerrenin sığamayacağı yer yoktur...
Adsız dedi ki…
Allah sıkıntısını 3 kişiden fazla insanla paylaşana hoş gözle bakmazmış. Derdine sabretmiyor diye... Bilmem doğru mu?

Şu anda beni üzen pek çok sıkıntım var aslında. Ev bir yandan, iş bir yandan, maddiyat öbür yandan, maneviyat diğer yandan. Geliyorlar bana yandan yandan :) Yani evet, test dünyası burası. Buraya rahat etmeye gelmedik sonuçta. Uğraşmalıyız ki kulluk derecemiz belli olsun. Uğraşmaya itirazım yok. Ama huzur... Huzur olmayınca hiçbir şey yapası gelmiyor insanın. Evde de yok huzurum, başka yerde de... Huzur pansiyon var bizim burada, oraya baktım, orada da yoktu :P Hah, kim olduğum da belli oldu. İki dakika durmaz ki şu çenem...
Adsız dedi ki…
"Kalbe girmektense kendi kalbime sevgi dolu bir çok yürek alıp kendi kalbimi genişletmeyi daha çok isterim"

çok güzel bir söz.. biz ise tam tersi; gönle koymayı bir kenara bırakıp, gönle girmek için çabalayıp duruyoruz..!

o kalbin görevini biliyorum gibiyimdir.. yanlız şu zamandaki kapler öyle sığ şeylerle dolu ki, o bir zereyi sığdırmaya bile yer bırakmamış durumda.. sen nasıl sığacaksın ki?,
Pabuc dedi ki…
Dedimya; kalbe girmek gibi sıkıntım yok ...Nasip olursa biz de yüreklerde yer ediniriz edinmesek de tasamız olmaz...Önemli olan ne kadar sevdiğindirdir ..Sevilmeler değişir ama sevmeler girdiği kalpte izler bırakır güzellikler adına..
Adsız dedi ki…
:)

doğru..

"Huzur pansiyon"

ben de geleyim mi? ..:)
Pabuc dedi ki…
@4.Adsız ,
kim olduğunu anlamadım ama yazından benim delü kardeşimiz andırdın birden ama onların bulunduğu yerde huzur paniyon felan olmaz imkansız ..Yoksa değil mi? off yya yorumlar Adsız olunca da ne zor oluyomuş :) İçinde huzur varsa diğerleri de düzelir ..heral de sanırsam galiba..bilemiyorum ki off sıkıntılı bi durum ..
Adsız dedi ki…
tüm çabam dışımdaki huzurun içime de işlemesi dua et olur mu?
Pabuc dedi ki…
Allah yardımcın olsun..Kim olduğunu bilmiyorum ama :) Zaten dualarımızda önce tüm insanlık için sonra müslüman kardeşlerimiz için sonra tanıklarımız için dua ettiğimiz için dualarımızda herdaim varsınız:)
Adsız dedi ki…
Allah'ın bildirdiği kurallara uyarak ya da uymaya çalışarak gittiğimiz müddetçe başımıza gelen kötü görünüşlü olaylarda pişmanlık duymamalıyız, keşke dememeliyiz çünkü diyor ya "keşke demeyin Allah'ın istediği oldu deyin" diye .. ama bile bile kuralları çiğnersekte başımıza kötü bir şey geldiğinde suçlayabileceğimiz kişi kendimiz oluruz:( demişler adama böyle yapma diye. pişmanlıklarım var benim de günahlarımdan dolayı. Allah hakiki tevbe edenlerden etsin Allah yakınlığımızı arttırsın bizden razı olsun bizi hep razı olanlardna etsin. asıl pişmanlık yeri bu yalan dünya değil, hesap anıdır Allah o asıl pişmanlıktan korusun. amin.
Pabuc dedi ki…
@Adsız,
amin..ama burdaki pişamnlıklarımız da günahlarımızdan hatalarımızdan dolayı ve asıl yurdu düşündüğümüz için pişmanlık duyuyoruz hatalı kuluz pişmanlık duymak aczini bilmektir ...pişman olmayan tövbeyi hatırlamz gibi sanki!!
Adsız dedi ki…
oldu tabi olmaz mı!hala bile utanırım sıkılırım.bir buhran dönemindeydim ki intihar girişimim olmuştu.neyse ki şükür işin erken farkına vardım.artık buna korkaklık mı dersin can tatlılığı mı yoksa akıllanma mı; ama olan oldu.şimdi konusunu bile etmemeye kararlıyım:(
Pabuc dedi ki…
En son Adsız yorumcu:)
korkaklık mı can tatlılığımı akılllanma mıben de bilmiyorum bildiğim şey iyi ki de vazgeçmişsin..Yaşadıkların illaki çok acı şeyler olmuş ki bu duruma gelişsin .. Burda güzin ablalık oynayacak değilim sadece hatadan dönmüş olmana mutlu oldum..Ve sonrasında umarım hayatın biraz daha farklı olmuştur..
Adsız dedi ki…
olmaz mı ... kimin yoktur ki yaşımız ilerledikçe hele illaki oluyor.. hangisini yazsam ki diye düşündüm ve öncelik sırası veremedim! o kadar çoklarki.. neyseki hayıflanıp sadece dizlerimi dövmüyorum,kayıplarımı kazanılmış derslere dönüştürenlerdenim..şükürler olsun.. sen istedin diye "adsız"seçtim :) burcum kurusun bağırmadan edemem ben cecil......
Adsız dedi ki…
selamun aleykum.benim zati takma adim kendimi gizlediginden,ayriyeten anonim olmama gerek yok.zaten anonim olsam bile hemen tanirsiniz:))

pismanliklarim cok oldu.4 sene oncesine kadarda bu pismanliklardan yuzum mapkara kesirlirken,simdi ibret almaya ve tekrarlamamaya calisiyorum.ustelik cahilce yaptigim seyleri ''cahildim,cocuktum,bilmiyordum'' diyede savunuyorum.cunku gercektende oyleydi.

hayatimdaki en buyuk pismanligim yurt disina gelmek oldu.her yondende cok aciydi.simdi yeni yeni kendimi toparlamaya ve nereden geldigimi unutmamaya calisiyorum.

hangi birini sayayim bir suru var iste:)

rahmana emanetsin.haftanin ilk gunu gene bombayi patlattin.resimdekide cin ali mi ne?:))
Adsız dedi ki…
ara ara aklıma gelir pişmanlıklarım..bazen yaşadıklarımdan pişman değilim desem de kimi zaman yaşadıklarım uzun bi süre peşimden gelince keşkelerim devreye giriyor...çok fazla sorgulamıyorum da aslında..şunu biiyorum ki yaşanması gereken bişeyler varsa ne kadar kaçarsan kaç yaşanıyor..geçmişe dönüp de pişmanım bunları yapmasaydım demenin pek de anlamı yok..o an yaşadağımız kötü bişey şu an yaşayacağımız kötü bişeyi belki de engelleyecektir...
düşündüm de bi sürüüü pişmanlıklarım olmuş ama hangisini yazayım ki:)
en büyük pişmanlığım heralde annemi babamı bi ara çok üzmüş olmamdır..şımarık bi çocuk gibi davandığım zamanlrdı..
Allah büyük pişmanlıklar yaşatmasın...
bu adsız yorum olayı iyi oldu:)bundan sonra yorumlarımı ben de adsız yazayım papucum;)
Pabuc dedi ki…
@Anlayamazsin ,
evet resimdeki cin ali şimdiler de ona Tel Ali diyorlar o da çağa ayak uydurdu ;)

Pişamnalıklarımız hepimizin oluyo ama sanırım hayırlısı böyleymiş diyor çıkıyoruz işn içinden be delü kardeş :)
Pabuc dedi ki…
En son Adsız,
anne babayı üzmekten bahsetmişsin de aklıma geldi ben de ergenlik döneminde annemi çok üzmüştüm bahsetmiştim bnu da bi yazımda..çocuk olmak ne nankör bi şey :)
Profösör dedi ki…
Kısaca bir post daha yazayım. bütün postların üzerine kaymak olsun; "Töve pişmanlıktır."
Pabuc dedi ki…
@Profösör,
varolunuz efendim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK